;
coinex

تمام چیزهایی که باید درباره‌ی مک بوک پرو 2016 بدانید!

مک بوک پرو 2016 در کنفرانس اپل خود را «نسل آینده‌ی مک بوک‌ها» معرفی کرد و تیم کوک (Tim Cook) آن را برترین نوت بوک حال حاضر جهان معرفی کرد

مک بوک پرو 2016 در کنفرانس اپل خود را «نسل آینده‌ی مک بوک‌ها» معرفی کرد و تیم کوک (Tim Cook) آن را برترین نوت بوک حال حاضر جهان معرفی کرد!

بعد از انتظار زیاد بالاخره محصول جدید اپل، مک بوک پرو 2016 و نسل جدید این سری نوت بوک ها یا به صورت بهتر، الترا بوک ها عرضه شد. این سری جدید از مک بوک‌های پرو غیر از رخت نقره‌ای رنگ همیشگی خود، دارای رنگ خاکستری فضایی نیز هست که در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. مک بوک پروهای امسال با  یک نوار لمسی که جایگزین ردیف دکمه‌های توابع F شده است به دست مشتریان می‌رسد که به سادگی توسط کمپانی اپل، TouchBar یا همان نوار لمسی نامیده شده است.

نوار لمسی قبل از مراسم رسمی معارفه مک بوک پرو 2016 توسط تعدادی عکس که توسط خود کمپانی اپل لو رفت که در وب‌سایت مک رومرز به آن‌ها پرداخته شد. مانند آیفون ۷ برخی از شایعات به حذف درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون پرداخته بودند که در کنفرانس اپل رد شدند و همچنان درگاه بر روی مک بوک پرو 2016 باقی بماند.

حال بیایید تا به اتفاقات کنفرانس معارفه‌ی این دستگاه بپردازیم و ببینیم آیا مک بوک پرو 2016 انتظارات را برآورده کرده است یا که نه و فقط تعدادی ارتقاء فنی داده شده است!؟!

و اما اصل مطلب :

  • این چه دستگاهی است: نسل آینده‌ی نوت بوک های حرفه‌ای کمپانی اپل
  • کی به بازار عرضه خواهد شد: ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶
  • چقدر قیمت خواهد داشت: قیمت آن بسته به مشخصات و کانفیگ، از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود

تاریخ عرضه مک بوک پرو 2016

همچون دستگاه‌های دارای نوار لمسی، نسخه‌ی دارای دکمه‌های کلیدی و توابع سنتی F نیز تاریخ عرضه‌ی ۲۷ اکتبر را دارند که البته دو نسخه‌ی دارای نوار لمسی پس از سفارش در عرض ۲ تا ۳ هفته برایتان ارسال خواهند شد.

ما در اصل انتظار داشتیم که مک بوک پرو 2016 نیز در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC در ماه ژوئن معرفی شود که قبل از این کنفرانس، گزارشاتی به بیرون درز کرد مبنی بر آن که همایش بر روی نرم افزار و به روز رسانی‌های نرم افزاری تمرکز کرده و قصد بر این بوده که از پرداختن به سخت افزارها و محصولات جدید پرهیز شود. بر این مبنا مک بوک پرو جدید بعد از iOS 10 و macOS Sierra معرفی شد تا هر کدام از کنفرانس‌های اپل شخصیت جدیدی به خود بگیرند.

چندی پیش نیز، کنفرانسی در روز ۷ سپتامبر برگزار شد که در آن مراسم اپل، تلفن هوشمند جدید خود یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را معرفی کرد که کاندیدای جدید برای ست کردن آن‌ها با مک بوک پرو جدید باشند. در حالی که نشانه‌ای از معارفه‌ی هیچ کامپیوتری در آن مراسم وجود نداشت، مدیر عامل کمپانی اپل یعنی تیم کوک پیشنهاد کرد که برای اخبار توسعه و محصول مک جدید گوش به زنگ باشیم و این وعده را به ما داد.

سرانجام مک بوک پرو 2016 در تاریخ ۲۷ اکتبر در مراسم ویژه‌ی اپل در صحن پردیس اپل معرفی شد. جالب است بدانید که نسخه‌ی ۱۵ اینچی دستگاه از نسخه‌ی قبلی خود با همین اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش، 20 درصد کوچکتر و تنها ۴ پوند وزن دارد.

همچنین نسخه‌ی ۱۳ اینچی در دو مدل دارای نوار لمسی و دارای توابع F سنتی عرضه می‌شود که بسته به علاقه و کاربرد آن‌ها می‌توانید خریداری کنید. برای منتقدین مکانیزم کیبورد «پروانه‌ای» اپل متأسفیم؛ چرا که این کمپانی این مکانیزم را در مک بوک‌های جدید خود نیز به کار برده و از آن‌ها استفاده می‌کند.

قیمت مک بوک پرو 2016

سه مدل مختلف از این دستگاه همانطور که گفتیم وجود دارد: مدل ۱۳ اینچی با نوار لمسی، ۱۳ اینچی با توابع F سنتی و در آخر مدل ۱۵ اینچی دارای نوار لمسی. مدل ۱۳ اینچی بدون نوار لمسی قیمت پایه‌ی ۱۴۹۹ دلار و نسخه‌ی دارای نوار لمسی ۱۳ اینچی قیمتش از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

همچنین مک بوک پرو ۱۵ اینچی که دارای نوار لمسی و پردارشگر قوی گرافیکی نیز هست قیمت پایه‌ی ۲۳۹۹ دلاری دارد که در وب سایت خود اپل قابل شخصی سازی است.

macbook-pro-15-display

مک بوک پرو ۱۳ اینچی سال ۲۰۱۶ شاید که بهترین نوت بوکی نباشد که می‌توانید خریداری کنید و اپل خود نیز این موضوع را می‌داند اما بنا به سلایق و نیازمندی‌ها شاید ساخته شده باشد و قطعا در این دنیا برای چندین سال دوام (از لحاظ نرم افزاری) نخواهد آورد؛ اما باز هم از مدل‌های قدیمی‌تر خود بسیار سریع تر است و همچنان کارایی خود را دارد.

مدل‌های سال ۲۰۱۵ این دستگاه در اندازه‌های ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی همچنان به به ترتیب به قیمت‌های ۱۲۹۹ دلار و ۱۹۹۹ دلار در دسترس خواهند بود.

چه چیزی درباره‌ی پردازنده‌های نسل ششم اینتل یعنی Skylake آنقدر ویژه است؟

مک بوک پرو 2016 همچنان در رقابت با کامپیوترهای دسکتاپ است؛ کمپانی‌های Dell و HP در حال به روز رسانی پردازنده‌های خود به نسل هفتم پردازنده‌های اینتل یعنی Kaby Lake هستند در حالی که اپل تا به حال تنها از چیپست‌های پردازشگر نسل پنجم Broadwell استفاده می‌کرد.

مک بوک پرو امسال یک قدم عقب‌تر ایستاده به از پردازنده‌های نسل ششم اینتل یعنی Skylake استفاده می‌کند. مطمئن باشید که با این ارتقاء شاهد بهبود سرعت غیرقابل باور در کنار شارژدهی بیشتر باتری خواهید بود. حتی در این حال که بر روی کاغذ این پردازنده توان رقابت با نسل هفتم Kaby Lake را ندارد؛ اما کمپانی اپل توانسته این موضوع را حل کند.

macbook-pro-15-ports

پردازنده‌های Skylake چندین حقه در آستین‌های سیلیکونی خود دارد که مشکلات و امکاناتی که پردازنده‌های Broadwell فاقد آن هستند را برطرف کرده‌اند این بهبودها شامل پشتیبانی از WiGig و WiDi شعاع کوتاه و انتفال داده با سرعت بالا همچنین شارژ وایرلس نیز می‌شوند. البته که ممکن است شاهد این تغییرات در نسل امسال نوت بوک‌ها نباشیم اما از اپل بعید نیست که بعدا این توابع را به محصولات خود اضافه کند.

با تشکر از پردازنده‌های Skylake، مک بوک پرو 2016 توانایی ارسال و استریم خروجی با رزولوشن 5K را تنها با یک خروجی و کابل را دارد. این موضوع در حالی است که کمپانی تنها نمایشگر موجود خود در بازار یعنی Apple Display از رده خارج کرده است و با کمپانی LG همکاری خود را شروع کرده است و محصول UltraFine 5K Display این کمپانی را به جای نمایشگر از رده خارج شده‌ی خود در فروشگاه خود با قیمت ۱۲۹۹ دلار قرار داده است.

apple-macbook-pro-2016-lg-ultrafine-5k-display-setup

سلام به کابل آذرخش نسل سوم و خداحافظی با درگاه‌های USB

کمپانی اپل شایعات پیرامون این موضوع را در همایش اکتبر خود با جاگذاری ۴ درگاه USB نوع C تأیید کرد، درگاه های تاندربولت نسل سوم از این به بعد به جای درگاه‌های قدیمی و سنتی USB خودنمایی خواهند کرد و جایگزین آن‌ها شده‌اند.

کمپانی اپل درباره‌ی ویژگی‌هایی که در ظاهر ضروری هستند هیچگاه احساساتی عمل نکرده و به سادگی آن‌ها را درصورتی که لازم بداند کنار می‌گذارد. مک بوک پروها سال‌ها پیش درایو نوری خود را از دست دادند و این موضوع دال بر آن است که احتمالا این کمپانی هر چیزی را به خاطر استانداردهای جدیدتر خود تغییر دهد و درگاه‌های دستگاه خود را هر طور که می‌خواهد، عوض کند.

این موضوع در اینجا تمام نمی‌شود و جالب‌تر است بدانید که هر کدام از ۴ درگاه تاندربولت نسل سومی که بر روی مک بوک پرو سال ۲۰۱۶ قرار دارند، می‌توانند به عنوان درگاه شارژ دستگاه استفاده شوند!

خوشبختانه برای دوست‌داران صدای آنالوگ، درگاه هدفون همچنان در کنار درگاه‌های جدید تاندربولت نسل سوم باقی مانده است و همچنان می‌توان که از بلوتوث نیز استفاده کرد.

apple-macbook-pro-2016-1

جادوی نوار لمسی

یکی از شایعات بسیار جذاب درباره‌ی مک بوک پرو جدید، داشتن صفحه نمایش لمسی و شاید داشتن صفحه کلید مجزا بود که البته انتظار بیش از اندازه‌ای از کمپانی اپل بود.

به جای این، مک بوک پرو سال ۲۰۱۶ دارای یک نوار لمسی بلند و نازک است که از تکنولوژی OLED بهره می‌برد. این نوار لمسی دارای رزولوشن ۶۰ در ۲۱۷۰ پیکسلی است که به شما اجازه‌ی دسترسی سریع به میانبرها و کنترلگرهای اپلیکیشن و برنامه‌های مختلف در حال اجرا روی نوت بوکتان را می‌دهد؛ این موضوع به اینجا تمام نمی‌شود بلکه نوار لمسی دارای حسگر اثر انگشت برای لاگ-این و تأیید هویتتان است که با مکانیزم Apple Pay نیز ادغام شده و یکپارچه سازی بسیار عالی بر روی آن صورت گرفته است.

کاربردهای بیشتری نیز دارد همچون کنترلگرهای انطباقی بر المان‌های که بر اساس فرمول صحیح همیشگی مک بوک برای شما نمایش داده می‌شوند همچون استفاده از رنگ متضاد و تغییر رنگ مورد نظر شما در ادوبی فوتوشاپ یا که کنترلگرهای مورد نظر شما در برنامه‌های ویرایش صدا که در کنفرانس ۲۷ اکتبر معارفه‌ی مک بوک پرو 2016 درباره‌ی آن‌ها و کاربردشان بسیار دیدیم به صورتی که چشم همگان به خاطر آن خیره مانده بود.

کمپانی اپل نوار لمسی را به گونه‌ای در مک بوک خود جای داده و جایی برای آن در نظر گرفته که نظر بسیاری از افراد که به دنبال تجربه‌ی استفاده از مک بوک‌های قدیمی‌تر هستند و یا آن‌هایی که به دنبال تجربه‌ی استفاده از  لپ تاپ-تبلت‌های ویندوزی هستند را همراه با هم جلب کند.

مک بوک پرو 2016

حسگر اثر انگشت و نسل آینده‌ی هارد درایوهای SSD؟

مورد دیگری که درباره‌ی آن شایعاتی پخش شده بود وجود حسگر اثر انگشت بود که در عکس‌هایی که در ماه آگوست از اپل به بیرون درز کردند لو رفت که صحبت‌های زیادی درباره‌ی آن صورت گرفت که ممکن است که دکمه‌ی پاور دستگاه با فناوری TouchID کمپانی اپل ادغام خواهد شد که در کنفرانس معارفه‌ی مک بوک پرو 2016 این موضوع تأیید شد که امکان استفاده از حسگر اثر انگشت بر روی مک بوک پروهای نسل جدید وجود دارد؛ اگر که مدل دارای نوار لمسی کمپانی را خریداری کنید.

تمامی این مزایا اگر که عملکرد دستگاه خوب نباشد، بلااستفاده هستند. اما با وجود ارتقاء هارد درایو دستگاه به نسل جدید SSD ها، کمپانی کارایی دستگاه را بیش از پیش افزایش داده است. این موضوع بسیار جذاب نیز هست؛ چرا که با بهبود سرعت انتقال داده بر روی این هاردها به بیش از ۳ گیگابایت بر ثانیه رسیده و حداکثر حافظه‌ی ذخیره سازی نیز به ۲ ترابایت رسیده است.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر