;
coinex

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر RTG Ninja و Simple Shutdown Timer

time_alarm_clock_wood_stock-100673619-large

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر RTG Ninja و Simple Shutdown Timer، دو نرم افزار ساده است که به آسانی این امکان را فراهم می‌کند تا کامپیوتر شخصی خود را قبل از خواب زمانبندی کنید که در ساعت معینی خاموش شود.

مثلا من ترجیح می دهم کامپیوتر را در پایان روز خاموش کنم. برای این کار راه حلی وجود دارد، در این مقاله به آن می پردازیم. این کار شدنی است. مشکل این است که من اغلب بعد از کار فراموش می کنم که کامپیوتر خود را خاموش کنم. مثلا زمانی که من در خانه کار می کنم، مشغول صرف شام می شوم و یا با بچه ها سرگرم می شوم و یا مسائل دیگری حواس مرا پرت می کنند که فراموش می کنم کامپیوترم را خاموش کنم. یک راه حل دم دستی و ساده و مفید این است که کامپیوتر در زمانی که ترجیح می دهید، خاموش شود.

در این راه حل خاموش کردن کامپیوتر شما طی یک فرایند اتوماتیک و با یک برنامه ساده انجام می‎ شود. نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر زیادی برای این منظور وجود دارد” اما دو برنامه کاربردی به طور خاص و ویژه این وظیفه را به سادگی تمام انجام می دهند. نرم افزار خاموش کردن  اتوماتیک RTG Ninja و تایمر خاموش ساده یا Simple Shutdown Timer.

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر RTG Ninja، مانند یک نینجا کامپیوتر شما را خاموش می کند

نرم افزار ninja
نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر RTG Ninja یک پنجره تکی است. این برنامه کاربردی که قابل حمل نیز هست، توسط Priyanshu Kumar که یک توسعه دهنده هندی است، خلق شده است. پس از آن که این برنامه را در یک فایل زیپ از سایت کومار دانلود کردید، آن را از حالت زیپ خارج کرده و در یک فولدر در جایی که سریع بتوان به آن دسترسی پیدا کرد، نگهداری کنید. درست مثل پوشه اسناد. هر گاه که به استفاده از آن نیاز داشتید، فقط کافیست که دو بار بر روی فایل .EXE آن کلیک کنید تا برنامه ظاهر شود. به همین سادگی و بدون نیاز به هیچ گونه نصبی می توانید از آن استفاده کنید.

همه چیز بسیار واضح و روشن است. تب Offline Mode را انتخاب نمایید. سپس در کادر مربوط به ساعت، دقیقه و ثانیه، مقدار هر کدام را مشخص کنید. گزینه AM/PM را نیز با مقداری که می خواهید تنظیم کنید. (AM مخفف ante meridiem و به معنای قبل از ظهر است و PM مخفف post meridiem و به معنای بعد از ظهر است). نکته مهم که باید آن را به خاطر بسپارید این است که اگر هر چهار فیلد را مقداردهی نکنید، این برنامه کار نخواهد کرد. پس مطمئن شوید که برای همه گزینه ها مقدار انتخاب کرده اید. حتی اگر آن مقدار صفر باشد؛ اما نباید هیچ گزینه ای خالی بماند.

سپس از سه انتخاب موجود، یکی را که می خواهید انتخاب کنید. هر کدام از گزینه ها یک کار را انجام می دهد، یکی برای خاموش کردنShutdown، برای راه اندازی مجدد سیستم Restart و یا لاگ آف Log off. هر کدام را که انتخاب نمایید، در زمان تعیین شده اعمال خواهد شد.
اکنون روی دکمه SET کلیک کنید تا تنظیم شود و آن چه می خواهید را انجام دهد. اگر شما نمی خواهید پنجره برنامه خاموش کردن را باز نگه دارید، می توانید روی دکمه مخفی (Hide) کلیک کنید تا آن را از دسترس شما دور نگه دارد. (یا می توانید از دکمه مخفی برای غافلگیر کردن بچه ها برای محدود کردن زمان روشن بودن کامپیوتر استفاده کنید.)

نرم افزار ninja
برنامه خاموش کردن کامپیوتر RTG Ninja، یک حالت آنلاین نیز دارد که این امکان را برای شما فراهم می کند تا از راه دور زمان خاموش شدن کامپیوتر را تنظیم کنید. اما ترجیحا بهتر است فقط از حالت لوکال آن استفاده کنید.

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر Simple Shutdown Timer

نرم افزار Simple Shutdown Timer
می خواهید باور کنید یا نه، اما شما می توانید یک برنامه حتی ساده تر از نرم افزار خاموش کننده RTG Ninja را از وب سایت PCWinTech به نام Simple Shutdown Timer دریافت کنید.

همان طور که شما در تصویر می توانید ببینید، این برنامه کوچک و خنده دار است. با این نرم افزار شما باید زمانی را که می خواهید کامپیوتر شما در حال کار باشد را تنظیم کنید. در باکس مربوط به ساعت، دقیقه و ثانیه مقادیر آن ها را پر کنید. سپس بر روی منوی کشویی کلیک کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید کامپیوتر شما پس از زمان تعیین شده لاگ آف، ریستارت، خاموش ، هیبرنیت hibernate یا sleep شود. هر کدام را که خواستید از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس بر روی استارت کلیک کنید تا تایمر شروع به شمارش رو به پایین کند.

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر Simple Shutdown Timer یک برنامه دسکتاپ نصب شده سنتی است که با ویندوز 2000 و بالاتر کار می کند. یک نسخه قابل حمل نیز موجود دارد.
از طریق خط فرمان نیز نرم افزار  Simple Shutdown Timer با چند دستور کار می کند که می توانید درباره آن دستورات از سایت سازنده برنامه بخوانید.

اگر این دو نرم افزار نظر شما را جلب نمی‎کند و آن چه در ذهن شماست را برآورده نمی کند، برنامه های بهتری مثل  Windows Reboot و Switch Off نیز وجود دارد. اگر شما مصمم هستید می توانید نحوه زمان بندی منظم زمان خاموش شدن را با Task Scheduler ویندوز یاد بگیرید.

.

منبع: pcworld

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر