;
coinex

به نظر مارک زاکربرگ ایده تاثیر اخبار جعلی و ساختگی بر انتخابات احمقانه است

به نظر مارک زاکربرگ ایده تاثیر اخبار جعلی و ساختگی بر انتخابات احمقانه است

به عقیده مارک زاکربرگ ایده تأثیر اخبار جعلی و ساختگی بر انتخابات احمقانه است.

از زمان انتخاب دونالد ترامپ بسیاری از اهالی تکنولوژی، فیس‌بوک را به دلیل پخش و انتشار اخبار ساختگی و جعلی مقصر می‌دانند؛ اما از طرف دیگر مارک زاکربرگ مالک فیس‌بوک نظر دیگری در این ‌باره دارد.

روز گذشته او در برنامه Techonomy برای مصاحبه در رابطه با ” مردم، قدرت و سیاست ” با دیوید پاتریک حاضر شد. مصاحبه‌ کننده حدود 12 دقیقه سعی داشت تا مکالمه را به سمت نفوذ فیسبوک هدایت کند که زاکربرگ پاسخ داد:

” من برخی از این داستان‌های پیرامون انتخابات که در حال صحبت کردن درباره آن هستید را دیده‌ام. می‌دانید که من شخصاً فکر می‌کنم ایده‌ تأثیر اخبار جعلی فیس‌بوک در انتخابات، که محتوای کمی نیز هست، ایده‌ی بسیار احمقانه‌ای است. “

به نقل از زاکربرگ:

” رأی‌دهندگان تصمیماتشان را بر اساس تجربیات زندگی‌شان می‌گیرند. همچنین او معتقد است که نظرات این ‌چنینی درباره سرزنش فیس‌بوک به دلیل اخبار جعلی، در نتیجه عدم وجود همدلی عمیق است. “

خالق فیس‌بوک برای پشتیبانی ازنظر خود که ” این موضوع هیچ تأثیری نداشته” پرسید که چرا مردم فکر می‌کنند تنها اخبار جعلی در این سایت وجود دارد و نیمه ‌پر لیوان را نمی‌بینند. او همچنین افزود که اخبار مضر و جعلی بخش بسیار کوچک و کمی از پلتفرم او هستند و تیم فیسبوک تمام تلاش خود را می‌کند تا همین بخش کوچک را نیز از بین ببرد.

سپس پاتریک بحث را گسترش داد و درباره تأثیرات و نفوذ کلی فیسبوک سؤال کرد. مارک گفت که می‌خواهد شرکتش تأثیرات مثبتی در جهان داشته باشد، “من می‌خواهم که مردم اطلاعات متنوعی را از طریق فیسبوک دریافت کنند و تأثیر آن بر جمعیت عمومی واقعا یک مشکل نیست.”

تأثیرات فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی بحث داغ حال حاضر است. از این ‌رو مارک زاکربرگ و فیسبوک بعد از انتخابات فشار زیادی را تحمل می‌کنند، بنابراین باید منتظر موضوعات بیشتری در این رابطه باشیم. تا آن زمان نظرات خود را در این ‌باره برای ما ارسال کنید. آیا فکر می‌کنید فیس بوک به دونالد ترامپ برای پیروزی کمک کرده بود یا هیچ نقشی در این اتفاق نداشته است؟

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر