;
coinex

تویوتا لندکروزر توربو ، سریعترین SUV جهان با قدرت 2000 اسب بخار

تویوتا لندکروز توربو 2000 اسب بخاری

 

مدل جدید خودرو لندکروزر (Land Cruiser) ساخت شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) موفق به ثبت رکورد جدیدی در حداکثر سرعت ثبت شده در این کلاس خودرو شد. این خودروی 85.000 دلاری (معادل 320 میلیون تومان) در کلاس های خودروی های SUV سایز بزرگ با قابلیت های حرکت در مسیرهای خارج از جاده موفق به ثبت این رکورد برای شرکت خودروسازی تویوتا شد.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر توربو

مدل تویوتا لندکروزر توربو ترکیبی است از قابلیتهای یک خودروی همه جا رو همراه با یک کابین بسیار لوکس و مجهز. پیشرانه این خودرو مجهز به یک موتور 8 سیلندر خورجینی است. استفاده از دو توربوشارژر (پرخوران) پیشرفته قدرت این هیولا را به رقم باور نکردنی 2000 اسب بخار رسانده است. این پیشرانه حداکثر سرعت این هیولا را به 220 مایل بر ساعت (354 کیلومتر) می رساند و باعث می شود که لقب سریعترین SUV جهان را به خود اختصاص دهد.

 

 

برای اینکه بیشتر به اهمیت این رکورد پی ببریم باید اشاره کنیم که اگر قرار بود در بین خودروهای تولید شده تمام شرکتهای معتبر خودروسازی جهان 10 خودرو سریع این سال را نام ببریم، تویوتا لندکروزر توربو به رتبه 7 این لیست دست پیدا می کرد. این خودرو در بین دو خودروی لامبورگینی سنتناریو (Lamborghini Centenario) با حداکثر سرعت 217 مایل بر ساعت (معادل 349 کیلومتر بر ساعت) و خودروی مفهومی ریماک کانسپت 1 (Rimac Concept One) با حداکثر سرعت 221 مایل بر ساعت (معادل 356 کیلومتر بر ساعت) قرار می گرفت. البته این رکورد به هیچ وجه برای تویوتا لندکروزر توربو ک یک خودروی دو دیفرانسیل غول آسا با قابلیت حمل 8 سرنشین بوده، رکورد بدی بحساب نمی آید!

مهندسین بخش فنی شرکت تویوتا فلسفه وجودی این خودرو را وارونه کرده اند و آن را از یک خودروی پرقدرت برای مسیرهای ناهموار بیرون از جاده به یک موشک چسبیده به زمین جاده های شهری تبدیل کرده اند. برای این منظور مهندسین پیش از اعمال هرگونه تغییر و بهینه سازی بر روی اجزای داخلی و موتور ، ابتدا کل بدنه خودرو را از جای خود درآورده اند. سپس به ایجاد تغییرات بنیادین بر روی موتور و دیگر قطعات آن دست زده اند.

 

این تغییرات شامل کاهش ارتفاع خودرو و نصب گیربکس ساخت ATI بوده تا بتواند نیروی تولید شده توسط موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر مدل 3UR-FE تویوتا را که به دو توربوشارژز ساخت شرکت Garrett مجهز شده را به چرخهای این هیولای عظیم الجثه منتقل کند. برای این مدل از تویوتا لندکروزر توربو یک در موتور (Hood) اختصاصی نیز طراحی شده تا بتواند هوای لازم برای تنفس دو توربوشارژر را که هر کدارم به اندازه یک توپ والیبال هستند را تامین کند.

” اگر از خارج به این خودرو نگاه کنیم، نکته غیر طبیعی در آن به چشم نمی آید.” این گفته ها را آقای چاک وید (Chuck Wade) مدیربخش فنی شرکت تویوتا بیان می کند. وی اینطور ادامه می دهد : “این همان نکته ایست که این خودرو را به خودرویی خاص تبدیل می کند. هیچ قطعه ای از بدنه دستخوش تغییر نشده است. اما تقریبا تمام اجزای داخلی دچار تغییر شده اند.”

 

 

البته در مورد ظاهر همه چیز بدون تغییر نبوده و کسی از یک خودروی SUV انتظار چنین ارتفاع کمی از زمین را ندارد. ظاهر این خودرو هم آنرا بیشتر از اینکه به یک خودروی شهری شبیه کند حالت تهاجمی یک خودرو اسپرت را به آن داده است. اما در هر صورت هیچ کس آنرا به چشم یک خودروی فوق سریع 2000 اسب بخاری نگاه نمی کند. این استراتژی قبلا هم در محصولات شرکت توبوتا دیده شده بود. دو سال پیش یک مدل از تویوتا کمری به نمایشگاه سما آورده شده بود که با ظاهری نسبتا عادی توانایی تولید 850 اسب بخار نیرو را داشت.

بخش اخبار و اطلاعات شرکت تویوتا در مورد این مدل از تویوتا لندکروزر توربو اینطور اعلام کرده است :  “این مدل لند سوپر کروزر فصل جدید را در تاریخ خودروهای SUV آغاز نموده است.”

 

 

شرکت تویوتا که به زودی جشن تولید 80 سالگی خود را جشن خواهد گرفت، در سال 1937 توسط کیچیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) در ژاپن تاسیس شده است. این شرکت یکی از 10 تولید کننده برتر خودرو در جهان است و مالک و سهامدار شرکت هایی چون لکسوس (Lexus)، دایهاتسو (Daihatsu)، ایسوزو (Isuzu)، یاماها (Yamaha)، سایون (Scion)، تسلا (Tesla) و فاو (FAW-شرکت چینی سازنده خودرو بسترن) نیز بحساب می آید.

مدل تویوتا لندکروزر نیز یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای این شرکت بوده که اولین بار در سال 1951 با بازارهای جهانی عرضه شد. مدل لندکروزر توربو نیز بر پایه پنجمین نسل از این خودرو موفق ساخته شده است.

منبع:

سایت NewAtlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر