;
coinex

گوگل و فیس بوک سایت‌های خبری جعلی را بر روی شبکه تبلیغات خود ممنوع می‌کنند

 

گوگل و فیس بوک سایت‌های خبری جعلی را بر روی شبکه تبلیغات خود ممنوع می‌کنند

گوگل و فیس بوک سایت‌های خبری جعلی را بر روی شبکه تبلیغات خود ممنوع می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

موضوع اخبار جعلی و سایت‌هایی که داستان‌های دروغین را منتشر می‌کردند، بعد از انتخابات ایالات‌ متحده بسیار مورد توجه قرار گرفت. گوگل به دلیل نمایش اخبار و داستان‌های جعلی در نتایج جست‌وجوی خود و فیس بوک برای منتشر کردن اخبار دروغین بر روی پلتفرم خود در طول مبارزات انتخاباتی، مورد انتقاد قرار گرفتند.

هیچ شرکتی به ‌طور مستقیم از این اخبار جعلی استفاده نکرده است؛ اما هر دو شرکت گوگل و فیسبوک با ممنوع کردن این سایت‌های خبری جعلی از شبکه تبلیغات خود در سیستم مالی آن‌ها اختلال ایجاد کردند. اول گوگل اعلام کرد که تمام تبلیغاتی که شامل اخبار دروغین و جعلی هستند را در شبکه تبلیغات خود ممنوع خواهد کرد. سپس فیس بوک اعلام کرد که این ممنوعیت را انجام داده و در تلاش خواهد بود تا اعلام کند، این ممنوعیت به یک سیاست کلی در شرکتش تبدیل‌ شده است.

هدف ضمنی هر دو شرکت این است که با ایجاد محدودیت برای این سایت‌ها خبری جعلی، باعث اختلال در منافع مالی آن‌ها شوند. به نظر می‌رسد گوگل و فیس بوک می‌خواهند بدون داشتن نقش فعال در این زمینه، به از بین بردن این سایت‌های خبری جعلی بپردازند. متأسفانه، هنوز هیچ‌ کدام از این دو شرکت ذکر نکرده‌اند که چگونه می‌خواهند این سایت‌های خبری جعلی را شناسایی کرده و سیاست‌های خود را برای آنان اجرا کنند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر