;
coinex

بعد از فشارهای دولتی بر روی فیس‌بوک، این شرکت جمع آوری اطلاعات واتس اپ کاربران در اروپا را متوقف کرد

جمع آوری اطلاعات واتس اپ کاربران در اروپا

به نظر می رسد که بعد از فشارهای دولتی بر روی فیس‌بوک این شرکت جمع آوری اطلاعات واتس اپ کاربران در اروپا را متوقف کرد. در ادامه با ما همراه باشید :

Financial times گزارش کرده است که فیس‌بوک از این پس اطلاعات کاربران اروپایی واتس اپ را جمع آوری نخواهد کرد. این تصمیم شرکت فیس بوک به این دلیل بوده است که افراد زیادی از اینکه اطلاعات خصوصی‌ آنها در خطر قرار بگیرد، اظهار نگرانی کرده بودند و به همین خاطر به این شرکت معترض شدند.

این تغییر رویه در این برنامه به این معناست که دیگر اطلاعات موجود در برنامه‌ی واتس اپ کاربران اروپایی به سرورهای فیس‌بوک منتقل نخواهد شد. البته این شرکت اعلام کرده است که این تصمیم قطعی نیست و ممکن است پس از مذاکرات قانونی دوباره به حالت اولیه‌ی خود برگردد.

فیسبوک گفته است که “ما امیدواریم که بتوانیم مذاکرات خود را با اعضای هیئت نگه داری از اطلاعات انگلستان و همچنین بقیه‌ دستگاه‌های مرتبط ادامه دهیم.” این شرکت قصد دارد با ادامه‌ مذاکرات با این ارگان‌ها بتواند شک‌ها و تردیدها را در رابطه با این قضیه برطرف کند.

فیس‌بوک در سال 2014 برنامه‌ واتس اپ را به مبلغ 19 میلیارد دلار خریداری کرد؛ اما از ماه اوت همین امسال شروع به جمع آوری اطلاعات کاربران این برنامه‌ی پیام رسان کرد. این تصمیم شرکت فیس‌بوک انتقادهای زیادی را در پی داشت به صورتی که 28 نفر از اعضای هیئت جمع آوری اطلاعات اروپا با امضای نامه‌ای از مدیر عامل واتس اپ، Jan Koum، خواستند که این کار را در اسرع وقت متوقف کند تا بتوان در مورد مسائل قانونی آن بیشتر تحقیق و بررسی کرد.

در حال حاضر آلمان از فیسبوک خواسته است که جمع آوری اطلاعات را در این کشور متوقف کند.

طبق گزارش financial times دفتر مرکزی کنترل عملکرد فیس‌بوک در اداره‌ حفاظت از اطلاعات ایرلند، جمع آوری اطلاعات فیسبوک در اروپا را از هفته‌ گذشته تعلیق کرده است. این در حالی است که پیش از این آلمان نیز در این رابطه به صورت مشابهی عمل کرده بود.

طبق گفته‌ مسولین آلمانی، جمع آوری اطلاعات کاربران می‌تواند به قانون حفاظت از اطلاعات شخصی لطمه وارد کند. این کشور هم چنین از فیس‌بوک خواسته است که اطلاعاتی را که پیش از این ثبت کرده و شامل اطلاعات 35 میلیون کاربر می‌شود را حذف کند. کشورهای دیگر اروپایی، مانند انگلستان، ایتالیا و فرانسه نیز در حال تحقیقات بیشتر در این رابطه هستند.

.

منبع : theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر