;
coinex

8 روش برای بهبود قدرت مغز که با انجام آن ها نابغه خواهید شد

8 روش برای بهبود قدرت مغز که با انجام آن ها نابغه خواهید شد

همه ما با افزایش سن احساس می کنیم که دیگر ذهن مان مانند قبل تیز و زیرک نیست و قدرت خود را از دست داده است. این برای هیچ کس خوشایند نیست، این سوال در ذهن ایجاد می شود که آیا راهی برای بهبود قدرت مغز مان وجود دارد؟ بر اساس آخرین مطالعات انجام شده باید در  پاسخ به شما بگوییم که بله، وجود دارد. در این مقاله قصد داریم 8 روش برای بهبود قدرت مغز که با انجام آن ها نابغه خواهید شد ، را شرح دهیم. با تکرا همراه باشید.

شارژ کردن مغز

در حال حاضر ما می دانیم که مشکلات مغز که در گذشته غیرقابل برگشت به نظر می رسید، می تواند بهبود یابد و  حتی در مواردی به طور کامل درمان شود. بنابراین اگر شما به افزایش قدرت مغزتان امیدوار هستید، در این جا 8 نکته را برای شما ارائه می کنیم که با رعایت آن ها می توانید مغز خود را شارژ کنید. این 8 نکته را که بسیار هم ساده هستند، حتما امتحان کنید.

راه هایی ساده برای بهبود قدرت مغز

1- لباس مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن افکار

گاهی اوقات ظاهر، واقعا همه چیز است. تعدادی از مطالعات روانشناسی یافته اند که پوشیدن لباس هایی که بیشتر از حد معمول رسمی هستند، افراد را تشویق می کند که مفهومی فکر کنند.
مثل استیو جابز و ژاکت یقه اسکی دار او، این به این معنی است که افراد ایده ها را کلی مطرح می کنند به جای آن که روی جزئیات جزئی تمرکز کنند.

2- سه کیلومتر در روز پیاده روی کنید

همان طور که ما محیط اطراف را کاوش می کنیم، مغز ما هم در یک حالتی است که آماده جذب اطلاعات بیشتر است و هر فعالیت و کاری که انجام می دهیم همانند کود برای مغز عمل می کند و جزء فاکتورهای رشد است.
بیشتر ورزش های منظم مثل پیاده روی، نشان داده اند که خطر زوال عقل و کاهش توانایی ذهن را در زندگی آینده، بیشتر از 60 درصد کاهش می دهد.

3- از گوگل کردن هر چیزی دست بردارید، قدری به ذهن خود رجوع کنید

آیا اینترنت ما را احمق تر می سازد؟ این بستگی دارد که شما چطور از آن استفاده کنید. آسان تر است که اطلاعات را در گوگل پیدا کنید و کمتر احتمال دارد که اطلاعات شما را سخت درگیر خود کنند، شما قدرت مغزتان را درگیر نمی کنید و سریع به گوگل کردن اقدام می کنید.
به جای آن که موضوع به موضوع به سرعت بگردید و یا سوال تان را گوگل کنید با موضوع جدید چالش کنید، تا آن را پیدا کرده و در آن استاد شوید. پاسخ را در کتاب ها و افراد آگاه جستجو کنید تا حافظه و ظرفیت شما برای یادگیری بهبود یابد.

4- یک زبان یاد بگیرید

یاد گرفتن یک زبان اثر زیادی در بهبود قدرت مغز دارد. حفظ و نگهداری یک ذهن پیر به این معنی است که مالیات آن را بپردازید و مالیات آن نیز تمرین است که موجب تیز و زیرک نگه داشتن ذهن می شود.
یک تحقیق سوئدی نشان داده است که یادگیری زبان بعد از دوران کودکی موجب رشد مغز در هیپوکامپوس (بخش عمده ای از ذهن) و لایه مغزی می شود – منطقه ای از مغز که مرتبط با تفکر ، حافظه و عمل است.

5- زیتون و آجیل بخورید

زندگی مدیترانه ای معمولا مرتبط با کیفیت بالای زندگی است و با این ویژگی مشهور است. بر اساس مطالعه که در سال 2015 انجام شده مشخص شد که آنان از این مفهوم حمایت می کنند و در برنامه غذایی خود زیتون و آجیل مصرف می کنند.
براساس نتایج، زیتون و آجیل بخورید- هر دو منبع غنی ویتامین E هستند- می تواند کمک کند تا قدرت مغزتان را در تمام عمر حفظ کند.

6- تمرین یوگا

گذشته از تمرین پیچ خوردن به پشت تان در تمرین یوگا، مطالعات نشان داده است که یوگا مزایای قابل توجهی برای بهبود حافظه دارد.
در حالی که هنوز درباره یوگاه حرف و حدیث بود، در سال 2014 مطالعه‌ای نشان داد که یوگا زمانی که به عنوان یک درمان ترکیبی استفاده می شود، در حقیقت حافظه از دست رفته در بیماران مبتلا به آلزایمر را برمی گرداند.

7- بهداشت خواب خوب

با توجه به این بیشتر ابزارهایی که در داخل اتاق خواب ها نفوذ کرده است، الگوهای خواب را مختل کرده است – استراحتی را که مغز ما به آن نیاز دارد را از ما گرفته است.
در طول خواب، سلول های مغز سموم را دفع می کنند که مانع قدرت عمل مغز ما هستند، هنگامیکه ارتباطات جدید نورون ها شکل می گیرد که neuroplasticity را افزایش می دهد.

8- توقف چند وظیفگی

همانطور که یک ضرب المثل داریم که می گوید همه کاره و هیچ کاره، تقسیم توجه میان شغل های متعدد اثرات مضر و زوال روی مغز دارد.

وقتی توجه شما تقسیم می شود به این معنی است که مغز شما نمی تواند تمرکز کند و این کار با کیفیت کمتر و در زمان بیشتری به انتها خواهد رسید.

نتیجه

این 8 نکته، نمی خواهند که از شما یک شبه نابغه بسازند. این نکات ممکن است در ساخت یک ذهن سالم برای یادگیری مادام العمر کمک کند. و بهترین قسمت آن این است که هرگز دیر نیست رعایت این نکات را برای بهبود مغزتان شروع کنید.

منبع: learningsuccessblog

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر