;
coinex

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل می تواند بهتر از لب خوان های حرفه ای، گفتار را تشخیص دهد

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل می تواند بهتر از لب خوان های حرفه ای گفتار را تشخیص دهد

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل به معنای واقعی باهوش است. لب خوانی می تواند برای انسان ها، کار بسیار دشواری باشد، اما با هوش مصنوعی، شاید تشخیص گفتار به کار بسیار ساده تری تبدیل شود. محققان دیپ مایند گوگل و دانشگاه آکسفورد، الگوریتم هوش مصنوعی برای لب خوانی توسعه داده اند که حتی از لب خوان های حرفه ای هم عملکرد بهتری دارد.

بر اساس مقاله ای که ماه جاری منتشر شده، الگوریتم لب خوان در مجموع از 118 هزار جمله که از شش برنامه تلویزیونی مختلف از جمله، برنامه صبحانه، نیوزنایت و وقت پرسش تلویزیون بی‌بی‌سی گرفته شده اند، تغذیه شده است.

حال، این الگوریتم تنها با نگاه کردن به لب های هر گوینده به درستی، تمام جملات را تشخیص می دهد. الگوریتم لب خوان گوگل قادر به تشخیص 46.8 درصد از تمام کلمات گفته شده، بدون اشتباه است و این در حالیست که لب خوان های حرفه ای، تنها قادر به تشخیص درست 12.4 درصد کلمات هستند.

زیر نویس فوق گفتارهایی است که الگوریتم هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تشخیص داده است.

 

زیر نویس فوق گفتارهایی است که الگوریتم هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تشخیص داده است.
زیر نویس فوق گفتارهایی است که الگوریتم هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تشخیص داده است.

ژیانگ ژو از دانشگاه اولو، فنلاند، گفت: “این گام بزرگی برای توسعه سیستم های لب خوان کاملا اتوماتیک است.”

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل کاربردهای مفید بسیاری خواهد داشت. با این الگوریتم لب خوان امکان برقراری تماس تصویری حتی در اتاق های شلوغ و یا در جاده هم بسیار ساده می شود. ممکن است دیگر مجبور نباشید برای فرمان دادن به دستیار صوتی هوشمند فریاد بزنید!

.

منبع: thetechnews

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر