;
coinex

ترفندی سریع و آسان برای افزایش سرعت وای فای

ترفندی سریع و آسان برای افزایش سرعت وای فای

افزایش سرعت وای فای

شبکه‌های وای فای (Wi-Fi ) امروزی قدرتمندتر از همیشه هستند؛ اما هنوز هم ممکن است شما با مشکلاتی در شبکه‌ خود مواجه شوید. این مشکلات در جاهایی مشاهده می شود که سیگنال بسیار ضعیف می‌شود و یا اصلا وجود ندارد.

این مشکلات ممکن است از سوی محل قرار گیری مودم شما باشد؛ چرا که موجب می شود تا  شبکه های دیگر دخالت کنند و در آن قسمت هایی که دو شبکه با هم تداخل و همپوشانی دارند، مشکل ایجاد شود.

بیشتر تداخل شبکه زمانی اتفاق می افتد که دو شبکه در حال رقابت برای انتقال اطلاعات بر روی یک کانال یکسان هستند. اگر شما بدانید که شبکه روی کدام کانال در حال انتقال اطلاعات است، این امکان وجود دارد که با تغییر شبکه به یک کانال خلوت تر، بتوانید آن را بهبود بخشید.

در این آموزش ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه از یک اپلیکیشن رایگان به نام WiFi Analyzer استفاده کنیم که نه تنها قدرت سیگنال را در نقاط مختلف خانه‌ شما اندازه گیری می کند، بلکه کانال هایی که بیشتر استفاده می شوند را تجزیه و تحلیل کرده و شما را قادر می سازد تا بهترین نقطه را برای خودتان در میان تمام کانال هایی که در رقابت هستند، پیدا کنید. با تکرا همراه باشید تا ترفندی سریع و آسان برای افزایش سرعت وای فای را به شما آموزش دهیم.

 ترفندی ساده برای افزایش سرعت وای فای

1. WiFi Analyzer را نصب کنید

WiFi Analyzer را نصب کنید
مایکروسافت استور (Microsoft Store) را باز کرده و وای فای آنالیزر (WiFi Analyzer) را در آن جستجو نمایید- آن را با WiFi Analyzer Tool اشتباه نگیرید. پس از این که بررسی کردید که این برنامه توسط Matt Hafner منتشر شده است، روی دکمه نصب کلیک کنید.

پس از دانلود و نصب نرم افزار، روی دکمه Launch یا دکمه Open کلیک کنید تا شروع به استفاده از آن نمایید. برای نخستین بار شما را وادار خواهد کرد تا موقعیت خود را انتخاب کنید، موقعیت را انتخاب کرده و یا روی Close کلیک کنید.

۲. بررسی تنظیمات شبکه فعلی

بررسی تنظیمات شبکه فعلی

WiFi Analyzer در ابتدا تنظیمات شبکه محلی شما را بررسی خواهد کرد که آن در زیر بخش Connected نمایش داده می ‌شود. این بررسی اساسا اطلاعاتی از قدرت شبکه شما و این که آیا شبکه های دیگری در تداخل با سیگنال شما وجود دارند یا نه به شما می دهد.

۳. آنالیز تداخل شبکه

 آنالیز تداخل شبکه
در جاهایی که سیگنال های شبکه های متعدد با هم همپوشانی دارند، اگر آنها از یک کانال یکسان برای انتقال اطلاعات استفاده کنند، می تواند تداخل اتفاق بیفتد. در مناطقی که سیگنال ضعیف است، نگاه کنید تا ببینید که آیا نماد ستاره‌ زیر خط dBm نارنجی است (اگر ستاره نارنجی چشمک بزند، احتمالا سیگنال نوسان دارد. ولی اگر ستاره نارنجی ثابت است، سیگنال خیلی ضعیف است).
اگر نارنجی باشد، احتمالا شما با تغییر کانال قادر خواهید بود تا اوضاع را بهبود دهید.

۴. بررسی سیگنال ‌های همپوشان

بررسی سیگنال ‌های همپوشان

ترفند دیگری که باید برای افزایش سرعت وای فای انجام دهید، بررسی سیگنال ‌های همپوشان است. تب را به Analyze تغییر دهید تا همه‌ شبکه‌ های شناسایی شده را به طور کامل با قدرت سیگنال و کانالی که از آن استفاده می‌ کند را در یک نمودار ببینید.

اکثر شبکه‌ها از کانال‌های ۱، ۶ یا ۱۱ اطلاعات را ارسال می کنند، بنابراین، احتمالا تعداد زیادی از سیگنال های همپوشانی را خواهید دید. شبکه‌ شما در این نمودار توسط نماد Wi-Fi بالای آن مشخص شده است.

برای آن که جزئیات بیشتری مثل SSID هر شبکه (همان نامی که شبکه با آن نامیده می شود.) را نشان دهد روی دکمه View کلیک کنید.

۵. نمایش اطلاعات بیشتر

 نمایش اطلاعات بیشتر
در زیر این دیدگاه اصلی، کانال توصیه شده جاری است که قدرت سگنال را با تعداد ستاره ها رتبه بندی می کند.

این ممکن است که کانال جاری شما را بهترین کانال نشان دهد؛ اما اگر روی آن بزنید، لیستی براساس رتبه بندی همه کانال های در دسترس را دریافت می کنید.
کانال هایی که بیشترین رتبه را دارند پیدا کنید و سپس آنها را به خاطر بسپارید، چون باید کانال های مختلف را امتحان نمایید.

۶. تعویض کانال

 تعویض کانال
اگر شما می خواهید کانال های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کارایی آن بهبود می یابد یا نه، شما نیاز خواهید داشت تا اسناد مودم خود را مطالعه و کنکاش کنید تا چگونگی تغییر کانال را کشف کنید.

در اغلب موارد، این کار با وارد شدن به رابط کاربری مبتنی بر وب و یافتن بخش مربوط به آن انجام می‌شود. کانال خودتان را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید و منتظر بمانید تا تغییرات روی تنظیمات شبکه شما ایجاد شود.

۷. تست تغییرات

تست تغییرات
پس از آن شما می توانید به نرم افزار WiFi Analyzer برگردید و ببینید که آیا تغییرات شما به بهبود قدرت سیگنال و کیفیت ارتباط کمکی کرده است یا نه؟

اگر موجب شده تا همه چیز بدتر شود، به حالت قبلی تغییرات را برگردانید یا یک کانال دیگر را امتحان کنید. برای جلوگیری از تداخل همپوشانی از دیگر کانال ها، در یک شبکه 2.4 گیگاهرتز قدیمی بین کانال های 1،6 یا 11 سوئیچ کنید (بسته به این که کدام کانال تراکم کمتری دارد و شلوغ نیست).

۸. تغییر  فرکانس به  5GHz

تغییر فرکانس به 5GHz
اگر شما یک روتر دو بانده داشته باشید، شبکه را به فرکانس 5GHz سوئیچ کنید و دستگاه های سازگار حتی بیشتر از آن هم تغییر دهید.

انجام این کار نه تنها تراکم شبکه شما را کمتر می کند، بلکه چون شبکه ۵GHz، شبکه ایست که کمتر در حالت عادی استفاده می شود، پس رقابت کمتری در شبکه‌های دیگر برای آن وجود دارد.

اگر کامپیوتر شما یک آداپتور سازگار با ۵GHz دارد، روی گزینه‌ی فرکانس ۵GHz در بخش Analyze نرم‌افزار WiFi Analyzer کلیک کنید تا تداخل را بررسی کند.

۹. تغییر کانال (مجدد)

تغییر کانال (مجدد)
برخلاف شبکه‌هایی با فرکانس 2.4GHz در شبکه‌های با فرکانس ۵GHz،کانال‌ها همپوشانی ندارند؛ بنابراین اگر شما یک کانال را با یک شبکه‌ دیگر به اشتراک بگذارید، می‌توانید به هر کانال دیگری تغییر کنید.

برای شناسایی کانال با حداقل تراکم در دسترس، از نمودار نرم افزار WiFi Analyzer استفاده کنید. سپس با استفاده از ابزارهای پیکربندی مودم خود، کانال را به طور دستی تغییر دهید. پس از انجام، نتایج را در نرم‌افزار وای فای آنالیزر بررسی کنید.

۱۰. شبکه شما خلوت شده است و سرعت آن بالا رفته است

شبکه شما خلوت شده است و سرعت آن بالا رفته است

انجام هر کدام از این روش ها موجب افزایش سرعت وای فای شما می شود؛ اما یک ترفند دیگر که انجام آن ارزش دارد این است که سیگنال را در نقاط مختلف منزل خود تست کنید – این احتمال وجود دارد که به دلیل وجود شبکه های دیگر (و قدرت) محلی را پیدا کنید که مودم در آن جا کار می کند و در نقطه دیگری به همین دلایل کار نکند.

جمع بندی

برای افزایش سرعت وای فای ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند قدرت سیگنال شبکه شما را نشان دهد و می توانید آنها را هم امتحان نمایید. برای آن که نسخه حرفه ای این نرم افزار را امتحان کنید روی گزینه ” … ” بزنید و از بخش Upgrade، PRO را انتخاب کنید و برای 12ساعت امتحان کرده و سپس در صورت پسند، خریداری کنید.

آیا از این مقاله لذت بردید؟ اگر روش های بیشتر و چیزهای جدید برای انجام این کار در ویندوز می دانید، نحوه انجام و راهنمایی های خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. یا اگر برای افزایش سرعت وای فای روش ما را انجام دادید و نتیجه گرفتید و یا پیشنهادی داشتید با ما در میان بگذارید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر