;
coinex

دستیار صوتی الکسا شاید کلید حل یک پرونده قتل باشد!

دستیار صوتی الکسا شاید کلید حل یک پرونده قتل باشد
دستیار صوتی الکسا شاید بتواند از راز یک قتل پرده بردارد! دستگاه های متصل به اینترنت یا همان اینترنت اشیا، ممکن است به حل پرونده های جنایی کمک کنند. چنانچه در وب سایت The Information گزارش شده، پلیس بنتون ویل، آرکانزاس از شرکت آمازون درخواست کرده، برای ادامه تحقیقات خود در مورد یک مظنون به قتل به اطلاعات یک دستگاه اسپیکر اکو دسترسی داشته باشد.

جیمز اندرو بیتس، فرد مظنون این پرونده، در ماه نوامبر سال 2015 متهم به قتل عمده شده بود. به گفته مقامات، مقتول ویکتور کالینز در وان آب داغ منزل آقای بیتس خفه شده بود.

آقای بیتس در این مورد به پلیس اینگونه توضیح داده است. وی، کالینز و دو نفر از دیگر دوستانش به نام های اوون مک دونالد و شان هنری را برای تماشای یک مسابقه فوتبال به منزلش دعوت کرده بود؛ اما حوالی 1 بعد از نیمه شب، مقتول و مک دونالد تصمیم گرفته اند، در وان آب داغ بنوشند.

با توجه به شهادت بیتس، او پس از اینکه چند ساعت بعد از خواب بیدار شده، پیکر بی جان کالینز را دیده است. با این حال، مک دونالد می گوید، او حوالی 12:30 شب بیتس و کالینز را ترک کرده است، چیزی که همسر مک دونالد هم آن را تایید می کرده است.

با توجه به سوابق تلفن، بیتس همچنین در طول شب چندین بار به یک زن و همچنین پدرش، دوستان دیگرش از جمله مک دونالد و رستوران فلاینگ فیش پیام فرستاده است. البته بیتس منکر این قضیه است و ادعا می کند، این تماس ها کاملا تصادفی بوده است؛ چرا که احتمالا تماس اتفاقی با صفحه گوشی باعث برقراری این تماس ها شده است.

بیتس دارای چندین دستگاه متصل به اینترنت در خانه اش است، از جمله ترموستات نِست و سیستم هشدار شرکت هانی ول؛ اما شاهد کلیدی در این مورد، ممکن است دستیار صوتی الکسا او باشد. چرا که به گفته پلیس، آمازون اکو در طول شب حادثه در حال استریم موسیقی بوده است.

با این حال، هنوز مشخص نیست، پلیس می تواند، تا چه میزان اطلاعات از این دستگاه استخراج کند و یا این اطلاعات تا چه حد می تواند برای آنها مفید باشد. به گفته شرکت آمازون، الکسا داری هفت میکروفون است؛ اما همیشه برای این منظور نیاز به دستور شخص دارد. اما این دستگاه می تواند در عرض کمتر از چند ثانیه با دستور صوتی کاربر، صدای شخص را به سیستم ابری استریم کند.

به گفته مقامات دادگاه، آمازون تاکنون در مورد امکان دسترسی به اطلاعات از سوی مقامات پلیس خودداری کرده است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده: “به هیچ وجه نمی خواهد اطلاعات مشتریانش را بدون تقاضای قانونی معتبر و الزام آور در اختیار مقامات قرار دهد. “

به هر حال پلیس اسپیکر اکو بیتس را به عنوان یکی از موارد مورد استناد جهت تحقیقاتش ضبط کرده است. در همین حال، گفته می شود حتی سرنخ بهتری هم در خانه آقای بیتس موجود است، دستگاه ترموستات نِست. در واقع با توجه به گزارش ها، اسناد دادگاه نشان می دهد، خانه بیتس از ساعت 1:00 تا 03:00 بامداد 140 گالن آب مصرف کرده است.

به هر حال سوای پرونده بیتس، اینکه تا چه حد دستگاه های اینترنت اشیا می تواند از لحاظ قانونی به نفع و یا علیه ما مورد استفاده قرار گیرد، هنوز جای سوال است. این احتمالا اولین مورد از این موارد است و قطعا در آینده با وجود همه گیر شدن دستگاه های اینترنت اشیا باید شاهد موارد بیشماری از این دست باشیم. شاید این پرونده نیز توسط دستیار صوتی الکسا حل شود!

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر