;
coinex

فهرست نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی ثبت شده در شرکت گمرک ایران

شرکت گمرک ایران فهرستی از شرکت‌های خارجی ثبت شده با قابلیت ورود محصولات قانونی با نمایندگی پس از فروش مجاز را در حوزه لوازم خانگی و موبایل منتشر کرده است.

همانطور که می‌دانید یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت یازدهم، دولت حسن روحانی، پیگیری شدید مبارزه با قاچاق ارز و کالا و حمایت از تجارت رسمی از طریق پرداخت گمرکات بوده است. حالا شرکت گمرک ایران برای اولین بار فهرستی از نمایندگی‌های رسمی تایید شده را منتشر کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا با وارد کنندگان اصلی برندهای شناخته شده خارجی در ایران آشنا شوید.

مسئله واردات قانونی از طریق پرداخت گمرک و ارزش افزوده برای بسیاری از شرکت‌ها ناخوشایند است و بسیاری همچنان از راه غیر قانونی یا همان قاچاق محصولات خود را به بازار ایران می‌آورند؛ اما طبق برنامه دولت یازدهم همه شرکت‌های بزرگ باید از روش قانونی برای واردات محصولات استفاده کنند.

شرکت گمرک ایران فهرستی از شرکت‌های خارجی ثبت شده با قابلیت ورود محصولات قانونی با نمایندگی پس از فروش مجاز را در حوزه لوازم خانگی و موبایل منتشر کرده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه گمرک جمهوری اسلامی ایران و مرکز اصناف و امور بازرگانان، طرح جدیدی را ایجاد کرده‌اند که با استفاده از آن فقط شرکت‌های نماینده اصلی قادر به واردات یک کالا از برندی خاص خواهند بود و دیگر هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند با استفاده از رانت و یا کارت بازرگانی یکبار مصرف، اقدام به واردات محصول کند. برای مثال تلفن همراه و تبلت شرکت هوآوی از این پس تنها از طریق شرکت ارکان ارتباطات که یک گارانتی این شرکت نیز محسوب می شود، تامین خواهد شد و شرکت حامی (هوآوی سرویس) نمی‌تواند این محصولات را وارد کند.

طرح جدید دولت به گمرک و استفاده از درآمد بالا برای اداره کشور کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. با استفاده از سیستم گمرک الکترونیک که تمامی رویه واردات یک محصول از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه گمرکات و ترخیص در آن انجام می‌گیرد تا رویه واردات در سیستم کامپیوتری پردازش می شود و درصد خطا به صفر برسد.

به احتمال زیاد باید گفت در آینده افزایش قیمتی را در محصولات برندهای خارجی داشته باشیم؛ چرا که از این پس باید گارانتی‌های دیگر نیز، محصول خود را از این وارد کنندگان و به صورت قانونی تامین کنند؛ چرا که این محصولات در سیستم گمرک ثبت شده است و با برگه سبز وارد شده است.

همچنین در زمان ترخیص در گمرک، کارکنان این شرکت محموله‌ها را چک می‌کنند تا اطلاعات درج شده در ثبت سفارش با محصولات وارد شده یکسان باشد و مغایرتی نداشته باشد.

شرکت گمرک ایران فهرستی از شرکت‌های خارجی ثبت شده با قابلیت ورود محصولات قانونی با نمایندگی پس از فروش مجاز را در حوزه لوازم خانگی و موبایل منتشر کرده است.

 در هر صورت لیست منتشر شده و اقدامات در دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که این دولت برخلاف دولت‌های قبلی توانسته است یک سر و سامان اساسی به سیستم گمرک و واردات بدهد تا از پدیده ناهنجار قاچاق جلوگیری شدیدی شود که برای اقتصاد ایران و حمایت از تولید کنندگان یک نکته بسیار مهم است. امیدواریم  همچنان در این دولت و دولت‌های آینده شاهد پیشرفت سازمان توسعه تجارت و برخورد شدید ستاد مرکزی مباره با قاچاق ارز و کالا با قاچاقچیان باشیم.

اسامی نمایندگی‌های رسمی برندهای خارجی در ایران به شرح زیر است:

نام شرکت

نام محصول نشان تجاری

بازرگانی اشجع باتری

باتری خودرو

PLATIN-HELDEN

سام پخش

لوازم خانگی Samsung

پارسه صنعت توان کاوه

باتری خودرو Trophy
بین‌الملل ایلیا موتور خودروی سواری

Lotus

ایده مدپایا پوشاک

Luisa Spanoli

مجید بختیاری دولابی

باتری خودرو

Nova
شبکه گستران پایتخت

محصولات شبکه کامپیوتری

Site com
ارکان ارتباطات تلفن همراه و تبلت

huawei

شاب دستگاه پخش با کارت‌خوان اسپیکر
SD/Reader/Player

Mifa

فناوران آواسیس

کارت گرافیک – لوازم جانبی – پاور – کیس

Gigabyte

فناوران اواسیس

محصولات و تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی

Axtrom

اسمارت تکنولوژی قشم

تلفن همراه

Smart

آژند قشم

لوازم خانگی – لوازم صوتی و تصویری – لوازم برقی مراقبت شخصی

Panasonic

گلدیران نوین

لوازم صوتی و تصویری به شرح گواهی

LG

کاریان

تلفن همراه – تبلت

Samsung

شاپ سرویس منطقه آزاد چابهار

لوازم خانگی

West Point

گروه تجاری سناپویان

لوازم خانگی

Bosch

ایده‌آل نگار خاورمیانه

بخارشوی cs۶

Domena

ایده‌آل نگار خاورمیانه

لوازم خانگی

Baby Lock

ایده‌آل نگار خاورمیانه

چرخ خیاطی

Jaguar

.

منبع: ایسنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    کاملا با نظر شما موافقم جناب زارعی، ولی متاسفانه مسئولین کشوری دقیقا نظر عکس دارند و جهت تکمیل تحریم های ظالمانه امریکا گمرکات مناطق آزاد به هیچ عنوان چنین استنباطی از وضعیت کشور ندارند و به کرات دیده شده که اگر سرمایه گذار و تولید کننده داخلی، با زحمت و تلاش زیاد قطعه خاصی که در داخل کشور تولید نمی شود و جهت تعمیرات پمپ های سر چاه های ضروری هم هست، با پرداخت چندین برابر هزینه و عبور از کشورهای مختلف، قطعه ای برای راه اندازی چرخه اقتصاد وابسته به نفت کشور وارد کرده، و مسئول گمرک ایران مانع راه اندازی چرخه اقتصاد شده اند که چون قطعه از انگلستان آمده و ما هم انگلستان را تحریم کرده ایم از ترخیص کالا معذوریم!!!!!
    امان از دست تحریم های ظالمانه امریکا . . . .
    در حال حاضر هم کلیه تولید کنندگان در مناطق آزاد از جریمه های سنگین اداره دارایی به زانو درآمده و در شرف ورشکستگی و بعضا حبس هستند!!

    پاسخ

    میخواهم دو دخترم را که کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند یکی آخر تحصیلش در دانشکده‌ی زباندانشگله تهران درس میخونه دومی لیسانس بیوتکنولوژی خونده….منم با اجازه بزرگترها سرطان ریه دارم..یه کار درست و حسابی برا بچه هام درست کنید..پچه های بسیار بسیار خوبی هستند.من بازنشسته وزارت علوم و پدرشان هیات علمی..زیاد وقت ندارم زود جوابمو بدید.سپاس

    پاسخ

    باسلام ،من فردعادی هستم لطفا سعی شود مناطق مرزی اطراف ایران را بصورت ۳ استان یا کمتر ،بستگی به موقعیت مکانی مرزهای مشترک با کشورهای اطراف ، بصورت منطقه ازاد کارسازی شود تا جوانان منطقه از افت بیکاری خارج شوند و اقتصاد کشور به شکوفایی برس در بحث اقتصادی نباید ایندگان رابخطر بیاندازدودر راستای مشکلات این چنینی سعی شود استانداران ،تلاش نمایند سرمایه گذاران استان راترغیب کنند تا همکاری لازم انجام شود دولت تعرفه های گمرکی راکاهش دهد تا سرمایه گزاران هم همکاری لازم راداشته باشند

    پاسخ