;
coinex

تحقیقات روسیه در خصوص شکست ماموریت فضاپیمای پراگرس ام ‌اس به پایان رسید

تحقیقات روسیه در خصوص شکست ماموریت فضاپیمای پراگرس ام ‌اس به پایان رسید
به گزارش سرویس خبری آژانس فدرال فضایی روسیه (راسکازموس) و به نقل از ریاست کمیسیون اضطراری راسکازموس، ایگور کوماروف، تحقیقات راسکازموس در خصوص دلیل انفجار سفینه بدون سرنشین و حاوی محموله پراگرس ام ‌اس – 04 (Progress MS-04) روسیه به پایان رسیده است.

فضاپیمای پراگرس ام ‌اس در تاریخ 1 دسامبر 2016، در اتمسفر منفجر شد و از رسیدن به ایستگاه بین ‌المللی فضایی بازماند و بقایای آن در منطقه کوهستانی در حدود 100 کیلومتری غرب کیزیل، تیوا سقوط کرد.

 در پی این انفجار، تمامی محموله 2.5 تنی فضاپیمای پراگرس ام ‌اس شامل، سوخت، مواد غذایی و به ویژه تجهیزات آن که قرار بود، آذوقه خدمه ایستگاه بین‌المللی را تامین کند، از بین رفت. به گفته کمیسیون اضطراری راسکازموس، جدایی مکانیکی مرحله سوم موشک و مرحله حامل محموله موجب این سانحه شده است.

سقوط بقایای قطعات مرحله سوم موشک و مرحله حامل، هیچ خطری برای محیط زیست و همچنین زیرساخت ها و البته جمعیت ساکن (گفته می شود، سقوط قطعات در ناحیه ای تقریبا فاقد سکنه روی داده) در این ناحیه نداشته است. به گفته تیم تحقیقات کمیسیون اضطراری راسکازموس، بیشترین احتمال برای رخداد این سانحه، باز شدن مخزن O مرحله سوم در حین تخریب موتور 11D55 موتور بوده که در نتیجه احتراق و از بین رفتن پمپ اکسیدان روی داده است.

اختلال در کارکرد سیستم سوخت رسانی و جرقه پمپ اکسیدان، احتمالا ناشی از وجود ذرات خارجی موجود در پمپ و یا موتور بوده است، چیزی که در نهایت موجب انفجار این سفینه فضایی در ارتفاع 120 کیلومتری سطح زمین شد.

.

منبع: enta.inform

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر