;
coinex

دوربین نوکیا لومیا 1020 به یک میکروسکوپ دیجیتالی برای تشخیص ترتیب DNA تبدیل شد!

دانشمندان دوربین نوکیا لومیا 1020 را به یک میکروسکوپ دیجیتالی برای تشخیص توالی DNA و تشخیص بیماری های مختلف تبدیل کردند.

دانشمندان دوربین نوکیا لومیا 1020 را به یک میکروسکوپ دیجیتالی برای تشخیص توالی DNA و تشخیص بیماری های مختلف تبدیل کردند.

گوشی نوکیا لومیا 1020 در بازار گوشی های هوشمند جهان، موفقیت چندانی نداشت؛ حداقل می توان گفت که از لحاظ فروش با استقابل خوبی مواجه نشد که دلایل زیادی نیز این مسبب آن بوده اند. با تمام این اوصاف، هنوز هم به عنوان یکی از گوشی هایی که به بهترین دوربین مجهز شده، شناخته می شود. گوشی نوکیا لومیا 1020 در سال 2013، در حالی معرفی شد که بهترین قابلیت خود را دوربین 41 مگاپیکسلی معرفی کرده بود؛ دوربینی که به لنز کارل زایس، تثبیت اپتیکال تصویر و فلاش فوق العاده ی زنون نیز مجهز شده بود. حال بعد از تقریبا 4 سال که از راه اندازی این دستگاه می گذرد، دانشمندان اخیرا آن را به تنها میکروسکوپ دیجیتالی تبدیل کرده اند.

دانشمندان UCLA و سوئد اخیرا یک میکروسکوپ فشرده ی دیجیتالی را تولید کرده اند که در آن از دوربین نوکیا لومیا 1020 و دو LED استفاده شده است که می تواند در زمینه ی تشخیص های مولکولی و تعیین ترتیب DNA مورد استفاده قرار بگیرد. دانشمندان این پروژه مدعی شدند که این میکروسکوپ می تواند یک دستاورد مهم به شمار آید و به عنوان میکروسکوپ های قابل حمل و همچنین در صنعت موبایل کاربرد داشته باشد. پزشکان با استفاده از چنین ابزاری می توانند به سادگی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته ی پزشکی، به تشخیص بیماری های مختلف بپردازند.
محققان در متن بیانیه ی خود اینطور نوشتند: “با گسترش سریع تصویر برداری و توانایی های احساسی، قدرت های کامپیوتری و برقراری اتصالات، گوشی های هوشمند می توانند اندازه گیری های پزشکی بیولوژیکی را از محیط های آزمایشگاهی به این زمینه انتقال دهند.”
به امید اینکه دستگاه های آینده ای که با برند نوکیا معرفی می شوند، همچنان به قابلیت هایی مثل لومیا 1020 مجهز شوند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر