;
coinex

مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 ؛ رقابتی بین پرچمداران چشم بادامی‌ها!

مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 ؛ رقابتی بین پرچمداران چشم بادامی‌ها!
در این مقاله سعی داریم تا دو گوشی پرچمدار را مقایسه کنیم. یک گوشی از کمپانی چینی هواوی و گوشی دیگر پرچمداری از کشور کره. مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 می تواند مقایسه جذابی باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

 امروز مقایسه گوشی ال جی V20 با جدیدترین گوشی کمپانی هواوی یعنی هواوی میت 9 را با شما به اشتراک بگذاریم. گوشی ال جی وی 20 که یکی از دو پرچم دار حال حاضر این کمپانی به شمار می رود، از آلومینیوم موجود در بدنه هواپیما ساخته شده است. این گوشی برای افرادی که از عکاسی لذت می برند و همچنین کسانی که علاقه زیادی به صداهای فوق العاده در گوشی خود دارند، گزینه بسیار خوبی است.

گوشی Mate 9 یک گوشی تمام فلزی است که به نوعی از اکثر طراحی های ظاهری قبلی هواوی از جمله حاشیه های کوچک و انحنای پشت و لبه ها که به راحت تر قرار گرفتن گوشی در دستان کمک می کند، پیروی می کند. این گوشی نیز به همراه سیستم دوربین دوگانه خود برای افرادی که به عکاسی علاقه زیادی دارند، گزینه خوبی به شمار می رود. هر دو دستگاه از کیفیت بالا، ظاهری زیبا و رابط کاربری خوبی برخوردار  هستند. حال بیایید وجه های مشترک این دو دستگاه را با دقت بیشتر بر روی هر کدام ببینیم و مقایسه کنیم تا بتوانیم برنده این مقایسه را مشخص کنیم.

گوشی های ال جی وی 20 و هواوی میت 9 در برخی موضوعات اشتراک دارند. صفحه نمایش گوشی میت 9 تنها 0.2 اینچ بزرگتر از ال جی V20 است، در اندازه فیزیکی این دو گوشی تفاوتی وجود ندارند؛ اما میت 9 حدود 16 گرم سنگین تر از ال جی وی 20 است. در ساخت هر دو صفحه نمایش از تکنولوژی ال سی دی مشابه، اما متفاوت در وضوح و کیفیت استفاده شده است.

این دو گوشی دارای پردازنده و GPU متفاوتی هستند، هر دو دارای حافظه رم 4 گیگاباتی DDR4 هستند و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند. هر دو گوشی نیز قابلیت ارتقا و افزایش فضای داخلی با کارت حافظه microSD را دارند. مکان قرار گیری دوربین اصلی در این گوشی ها متفاوت است. ال جی وی 20 دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی است، درحالی که Mate 9 از یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک 12 مگاپیکسلی استفاده می کند، اما هردو گوشی توانایی گرفتن عکس هایی با کیفیت بسیار خوبی دارند. هردو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل دستگاه و پرداخت با تلفن همراه هستند. هردوی آن ها دارای وای فای های معمولی، بلوتوث 4.2 و NFC هستند و هم چنین از جدید ترین پورت های دو طرفه Type-C برای بهره بردن از تکنولوژی شارژ سریع و تبادل پر سرعت اطلاعات استفاده می کنند.  شاید بشود گفت که این دو گوشی بیشتر به خاطر کیفیت عکاس برداریشان مورد توجه قرار گرفته اند این امر در حالی است که این روزها کیفیت دوربین های هوشمند عاملی بزرگی در موفقیت و استقبال از این دستگاه ها به شمار می رود.

با یک نگاه دقیق و مقایسه مشخصات زیر می توانید ببینید که چطور این دو دستگاه بزرگ در برابر یکدیگر قرار می گیرند. پس از آن، هر دو دستگاه را به صورت جداگانه با نگاهی دقیق تر و عمیق تری برای مشاهده جوانب منفی و مثبت آنها بررسی می کنیم. از تمامی اطلاعاتی که به دست می آوریم، بر اساس مشخصات، عملکرد و طراحی می توانیم برنده را مشخص کنیم. پس مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 را با مشخصات ال جی وی 20 آغاز می کنیم.

مشخصات ال جی وی 20

ال جیV20

گوشی ال جی وی 20 با آلومینیوم هواپیمای با کیفیت خود ظاهری نرم، صاف تر و زیباتر از گوشی های اسبق این سری کمپانی، مثل ال جی وی 10 که دارای بدنه مخروطی شکل و استیل ضد زنگ بود دارد. دیگر این که در این گوشی سیلیکون به کار نمی رود، اما هم چنان در بالا و پایین گوشی دو ضربه گیر به شکل سیلیکون وجود دارد. گوشی ال جی وی 20 نمایشگر دوگانه برای اعلان ها را حفظ کرده است، گرچه ال جی روشنایی صفحه نمایش ثانویه را افزایش داده است. مخاطبان ال جی وی 20 کسانی هستند که به تجربه خوب عکاسی و صدای فوق العاده گوشی علاقه دارند.

ال جی تصمیم گرفت به جای استفاده از تکنولوژی نمایشگر همیشه روشن، از دو صفحه نمایش استفاده کند. این گوشی دارای یک صفحه نمایش اصلی IPS Quantum QHD با اندازه 5.7 اینچ، وضوح 2560 در 1440 پیکسل و 513 پیکسل در هر اینچ است و همچنین یک صفحه نمایش ثانویه روشن تر با وضوح 1040 در 160 پیکسل و 513 پیکسل در هر اینچ دارد. صفحه نمایش ثانویه با فرصت دادن به صفحه نمایش اصلی برای خاموش ماندن در مواقعی که صفحه نمایش دوم روشن می ماند و اعلان های شما مثل تاریخ و ساعت را نشان می دهد، به ذخیره نیروی باتری کمک می کند.

گوشی ال جی وی 20 از یک پردازنده اسنپدراگون 820 چهار هسته ای با دو هسته در حال اجرا در سرعت پردازشی 1.5 گیگاهرتز و دو هسته در حال اجرا در سرعت 2.15 گیگاهرتز استفاده می کند. ال جی وی 20 دارای رم  4 گیگاباتی DDR4 است و 64 گیگابات حافظه داخلی قابل ارتقا دارد.

گوشی ال جی V20 برای علاقه مندان به عکاسی از سیستم دوربین دوگانه با دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و یک 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه گسترده که به طور مستقل می تواند به عنوان یک دوربین اصلی عمل کند، استفاده می کند. این اسمارت فون برای عکس های روزمره از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما برای عکس هایی که نیاز به زاویه دید گسترده تری دارند، دوربین 8 مگاپیکسلی نیز می تواند وارد عمل شود. هردو دوربین گوشی هوشمند ال جی وی 20 شامل لیزر و فاز تشخیص فوکوس خودکار می شوند. همچنین، یک لنز بزرگ با اندازه دیافراگم f/1.8 بر روی دوربین اصلی و یک لنز با دهانه دیافراگم f/2.4 برای سنسور 8 مگاپیکسلی، OIS و فلش ال ای دی دوگانه اضافه کرده است.

پرچمدار ال جی دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی جلو با دهانه دیافراگم f/1.9 برای عکسبرداری و یا برقراری تماس تصویری نیز هست. کمپانی ال جی یک باتری 3200 میلی آمپری قابل تعویض که می تواند یک روز کامل دوام آورد را نیز در این گوشی قرار داده است. همچنین کاربران قابلیت استفاده از Quick Charge 3.0 را برای شارژ شدن سریع دارند، یا حتی می توانند باتری را با یک باتری جدید تعویض کنند.

ال جی با ارائه صدای فوق العاده، تمام تمرکز خود را برروی 4 DAC (مبدل دیجیتال آنالوگ) که برای اولین بار در گوشی های هوشمند به کار می روند، قرار داد. یک مجموعه خوب هدفون این زمینه را برای شما فراهم می کند تا از ال جی به خاطر قابلیت هایی که در V20 قرار داده است قدردانی کنید؛ اما تأسف آور است که ال جی فراموش کرده که یک بلندگوی دوگانه در مقابل گوشی قرار دهد.

ساختار با دوام این گوشی، گواهینامه MIL-STD-810G را برای ال جی وی 20 بدست آورده است. ابعاد گوشی 159.7 در 78.1 در 7 میلی‌متر است و 174 گرم وزن داشته و قیمت آن حدود 670 دلار است. گوشی ال جی V20 در رنگ های نقره ای و تیتان در دسترس است. نسخه اولیه سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا نسخه بر روی این گوشی درحال اجرا است.

برای مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 باید مشخصات هر دو گوشی را به درستی بدانیم، پس نوبتی هم که باشد، نوبت گوشی میت 9 هواوی است

مشخصات هواوی میت 9

هوآوی Mate 9

هوآوی همواره با علاقه خود به پیاده سازی صفحه نمایش های بزرگ برروی گوشی هایش، وضوح را قربانی اندازه می کند. گوشی هواوی میت 9 جدیدترین مدل گوشی های هوشمند بزرگ است. گرچه که هواوی می توانست گوشی های Mate 9 را با اندازه 5.9 اینچی صفحه نمایش بدون حاشیه در اندازه های فیزیکی نسبتا جمع و جوری قرار دهد. یک نسخه رسمی از این گوشی برای ایالات متحده آمریکا در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. گوشی میت 9 دارای یک صفحه نمایش LCD فول اچ دی است. هواوی بر این باور است که یک صفحه نمایش Quad HD ضروری نیست و برای صفحات کوچک استفاده می شود؛ اما یک صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی از وضوح بالاتری بهره مند می شود. این گوشی دارای طراحی خوبی است که انحنای اندک لبه ها در دست، احساس خوبی به کاربر می دهد. حال ببینیم این گوشی می خواهد چگونه با گوشی وی 20 ال جی مقابله کند.

گوشی هواوی میت 9 دارای یک صفحه نمایش ال سی دی بزرگ 5.9 اینچی فول اچ دی با وضوح 1920 در 1080 است که با وجود اندازه بزرگ آن تنها دارای 373 پیکسل در هر اینچ است. این گوشی از پردازنده قدرتمند Hisilicon Kirin 960 هشت هسته ای استفاده می کند که چهار هسته در حال اجرا در 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته در حال اجرا در سرعت پردازشی 2.4 گیگاهرتز است. همچنین دارای یک حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی قابل ارتقا است. در این گوشی از یک Mail-G71 MP8 GPU برای مسائل گرافیکی استفاده شده است.

هواوی برای دوربین اصلی این گوشی از دوربین دوگانه لایکا با سنسور 20 مگاپیکسلی برای عکس های رنگی و یک 12 مگاپیکسلی برای عکس های تک رنگ استفاده می کند. یک روزنه کوچک f/2.2 استفاده شده؛ اما OIS، زوم 2X، تشخیص فاز فوکوس خودکار و لیزر فوکوس خودکار و یک ال ای دی فلش دوگانه که باهم برای عکسبرداری بهتر کار می کنند را اضافه کرده است. این مجموعه به عکاسان این توانایی را می دهد تا عکس های زیبایی با فیلتر B&W را تجربه کنند.

گوشی Mate 9 از یک سنسور بزرگ 8 مگاپیکسلی برای دوربین جلو با دهانه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید لنز 26 میلی متری برای گرفتن عکس های سلفی زیبا و برقراری تماس های تصویری استفاده می کند. گوشی هواوی میت 9 با یک باتری بزرگ و غیرقابل تعویض 4000 میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی سوپر شارژ کمپانی هواوی که به شما این توانایی را می دهد تا تنها در 90 دقیقه شارژ خود را با شارژری که ارائه می شود، از صفر به صد برسانید، همراه شده است.

هواوی میت 9 از ظاهری زیبا با قابلیت های بسیار خوبی برخودار است؛ اما همانند هر گوشی هوشمند دیگری، با لیستی از نواقص و قابلیت های نداشته می آید. اضافه کردن یک صفحه نمایش Quad HD می تواند یک شروع خوب باشد. از آنجایی که این گوشی دارای بلندگو های استریو که در پایین گوشی قرار گرفته اند، است؛ بلندگوی دوم خروجی صدای گوشی است. همچنین این موضوع که یک دستگاه در این محدوده قیمت در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نیست، ناامید کننده است.

اسمارت فون میت 9 یک سنسور اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و قابلیت پرداخت با موبایل در مقابل خود دارد. همچنین برروی این گوشی نسخه اولیه سیستم عامل اندروید نوقا 7.0 درحال اجراست. ابعاد این گوشی 156.9 در 78.9 در 7.9 میلی متر است، وزن آن 190 گرم است و در رنگ های خاکستری، نقره ای، طلایی، قهوه ای، سفید و مشکی در دسترس خواهد بود. قیمت این دستگاه نیز بایستی چیزی حدود 600 دلار باشد.

برنده مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9

LG-V20-AH-NS-39

به راستی که انتخاب میان این دو گوشی سخت است، هر دو دستگاه در مشخصات قیمت و قابلیت ها برابر هستند؛ اما شخصا گوشی ال جی وی 20 را به خاطر صفحه نمایش Quad HD که دارد، انتخاب می کنم. علاوه بر این به این دلیل که صفحه نمایشی برای اعلان ها تعبیه شده، صدای فوق العاده و باتری قابل تعویض آن می تواند گزینه بهتری نسبت به هواوی میت 9 باشد.

گوشی میت 9 هواوی صفحه نمایش بزرگتری دارد؛ اما تنها با کیفیت فول اچ دی،دوربین دوگانه آن خوب است و بر روی گوشی، سیستم عامل اندروید نوقا در حال اجراست که می تواند آن را به عنوان یک گوشی هوشمند خوب مطرح کند.

با وجود قیمت و قابلیت های مشابه، تصمیم نهایی کمی شخصی و بسته به نیازها است. صفحه نمایش ثانویه ال جی وی 20 و مزایای صدای آن چیزی است که می تواند توجه کاربر را به خود جلب کند و همچنین باعث می شود که من این گوشی را به عنوان برنده این مقایسه معرفی کنم.

شما چطور فکر می کنید؟ شما کدام گوشی را برنده مقایسه گوشی ال جی وی 20 و هواوی میت 9 می دانید؟ ما را از نظرات خود مطلع کنید. به خصوص اگر صاحب یکی از این گوشی ها هستید.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر