;
coinex

افراد موفق چگونه روز خود را شروع می‌کنند؟

افراد موفق چگونه روز خود را شروع می‌کنند؟
سمت چپ باراک اوباما و سمت راست، تیم کوک

همه افراد موفق در یک چیز مشترک‌اند، آنها از صبحشان به خوبی استفاده می‌کنند و بیشتر تمرکزشان را روی این وقت از روز می‌گذازند. همه ما این را شنیده‌ایم که “سحرخیز باش تا کامروا شوی” یا این ضرب المثل که می‌گوید “پرنده‌ای که زودتر بجنبه، کرم رو می‌گیره”؛ این‌ها به خوبی نشان می‌دهند که صبح، نقش مهمی در موفقیت و همچنین شادی افراد در طول روز دارد.

هر کسی در صبح، عادت خودش را دارد و اغلب ما، صبح چندان منظمی نداریم و وقت زیادی را هم به آن اختصاص نمی‌دهیم؛ اما صبح افراد موفق، همیشه با نظم و برنامه شروع می‌شود و اکثر آنها ورزش را در برنامه‌شان قرار داده‌اند. در اینجا عادات روزانه 20 چهره موفق را می‌بینید.

1. تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل شرکت اپل

ساعت 3:45 صبح بیدار می‌شود و تا 5:00 با ایمیل‌اش کار می‌کند و آنها را چک می‌کند. بعد از آن، به باشگاه ورزشی‌اش می‌رود و ورزش می‌کند. در ساعت 6:00 هم در راه رفتن به محل کارش است.

2. کارا گلدین (Kara Goldin)، موسس و مدیر عامل شرکت Hint Water

کارا گلدین

گلدین هر روز سر ساعت 5:30 صبح بیدار می‌شود و به سراغ اینباکس ایمیلش می‌رود تا ببیند بقیه روزش چطور خواهد بود. بعد از این کار، با همسر و سگش در اطراف تپه مارین در کالیفرنیا به پیاده روی می‌رود. از نظر گلدین اینکار واقعا برایش مهم و ضروری است!

3. بیل گراس (Bill Gross)، بنیانگذار شرکت پیمکو (PIMCO)

بیل گراس

ساعت 4:30 صبح بیدار می‌شود و بعد از دوش گرفتن برای رفتن به سر کار آماده می‌شود. او ساعت 5:00 خانه را ترک می‌کند و به محل کارش می‌رود و از ساعت 5:30 کارش را شروع می‌کند.

4. اسکات آدامز (Scott Adams)، خالق دیلبرت (Dilbert)

اسکات آدامز

20 دقیه اول هر صبح آدامز، دقیقا شبیه روز قبلش است. او ذهنش را برای خلاقیت آزاد می‌کند. او فکر می‌کند که صبح، بهترین زمان تمرکز برای خلاقیت است. او می‌گوید: ارزش کار من بر اساس ایده‌های من است که ممکن است در هر روزی به ذهنم خطور کنند و به تعداد ساعاتی که کار می‌کنم بستگی ندارد.

5. Padmasree Warrior، مدیر ارشد فناوری سابق شرکت سیسکو

او ساعت 4:30 صبح بیدار می‌شود و ایمیل‌هایش را چک می‌کند و اخبار جدید را دنبال می‌کند. او از ساعت 6:00 به مدت یک ساعت ورزش می‌کند و در ساعت 8:30 صبح سر کارش است.

6. جان پائول دی‌جوریا (John Paul DeJoria)، بیزینس-من بیلیونر

او موسس برند Patrón، نوعی نوشیدنی مکزیکی و Paul Mitchell در زمینه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی مو است. دی‌جوریا روزش را با 5 دقیقه تمرکز شروع می‌کند. بعد از این کار، برای روزش برنامه ریزی می‌کند و با دستیارانش صحبت می‌کند و تلفن‌هایش را جواب می‌دهد. کاری که اصلا انجام نمی‌دهد، چک کردن ایمیل‌هایش است. او می‌گوید: می‌دانم که یه کم سنتی و قدیمی هستم، اما سعی می‌کنم کاری را که نیاز دارم انجام دهم. این به من اجازه می‌دهد تا روی مهم‌ترین کارهایم که به توجه نیاز دارد تمرکز کنم.

7. تیم آرمسترانگ (Tim Armstrong)، مدیر عامل شرکت ای او ال (AOL)

آرمسترانگ ساعت 5:00 صبح از تخت بلند می‌شود و کارهایش را شروع می‌کند. او از ساعت 6:00 صبح اخبار را مرور می‌کند و ساعت 7:00 ایمیلش را چک می‌کند و ساعت 9:30 در محل کارش است.

8. Kevin O’Leary، سرمایه گذار برنامه تلویزیونی شارک تنک (Shark Tank)

Kevin O’Leary

او ساعت 5:45 بیدار می‌شود و بازارهای اوراق قرضه آسیایی و اروپایی را بررسی می‌کند. او می‌گوید: سرمایه گذارهای خوب در امریکای شمالی در تخت خواب کارشان را انجام نمی‌دهند، چون اگر در لندن یا توکیو اتفاقی بیفتد و خواب باشند، از قافله عقب می‌مانند. بعد از این کار، 45 دقیقه کارهایش را انجام می‌دهد و برنامه‌های تجاری و کسب‌وکاری را دنبال می‌کند. سپس در ساعت 9:30 که بازارها باز می‌شوند، کارش را شروع می‌کند.

9. براد فلد (Brad Feld)، سرمایه دار

فلد ساعت 5:00 صبح بیدار می‌شود و یک فنجان قهوه برای خودش درست می‌کند و به سگش غذا می‌دهد. او از ساعت 5:30 اخبار و RSS ها را دنبال می‌کند و ایمیلش را چک می‌کند. از ساعت 7:00 تا 8:00 هم ورزش می‌کند و کارش را از ساعت 9:00 شروع می‌کند.

10. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده

اوباما به تناسب بدنی و ورزش، و همینطور خانواده اهمیت زیادی می‌دهد. او روزش را از ساعت 6:45 با تمرین بدنی شروع می‌کند، روزنامه می‌خواند و سپس با خانواده‌اش صبحانه می‌خورد. بعد از این، کارش را قبل از ساعت 9:00 صبح شروع می‌کند. برخی مواقع او تا ساعت 10:00 شب کار می‌کند ولی همیشه برای شام خوردن با خانواده‌اش کارش را کنار می‌گذارد.

11. جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیانگذار و مدیر عامل توییتر

جک دورسی

دورسی ساعت 5:30 صبح بیدار می‌شود، کمی فکر و تمرکز می‌کند و به بیرون می‌رود 6 مایل می‌دود. ساعت 7:30 هم برای رفتن به محل کار سوار اتوبوس می‌شود.

12. دیوید کارپ (David Karp)،بنیانگذار تامبلر

کارپ در سن 25 سالگی، تامبلر، پلتفرم ساخت میکروبلاگ که بیش از 26.9 میلیون کاربر را بدست آورد، بنیانگذاری کرد. او در ساعت 9:30 صبح به محل کارش می‌رود و ایمیل‌هایش را چک می‌کند. او می‌گوید: خواندن ایمیل در خانه حس خوبی ندارد و موثر نیست. هر کسی هم که با من کاری ضروری داشته باشد، به من پیام می‌فرستد یا به من زنگ می‌زند.

13. فرانتس کافکا، نویسنده

فرانتس کافکا

فرانتس کافکا، نویسنده شهیر آلمانی، روز خود را در محل کارش در موسسه بیمه حوادث کارگران، از ساعت 8:30 صبح شروع می‌کرد و تا 2:30 ظهر ادامه می‌داد. بعد از آن او تا ساعت 3:30 ناهار می‌خورد و تا 7:30 غروب می‌خوابید. بعد از بیدار شدن، کمی تمرین و ورزش می‌کرد و به همراه خانواده‌اش شام می‌خورد. او نوشتن را از 11:00 شب شروع می‌کرد و معمولا تا 1:00 یا 2:00 شب به کارش ادامه می‌داد.

14. گری واینرچاک (Gary Vaynerchuk)، مدیر عامل واینر مدیا (VaynerMedia)

او ساعت 6:00 صبح از تخت بلند می‌شود و اخبار را مرور می‌کند و سپس توییتر و اینستاگرامش را چک می‌کند. ساعت 9:00 هم به محل کارش می‌رود.

15. استیو رینماند (Steve Reinemund)، رییس و مدیر عامل سابق پپسی

مانند کارهایی که بسیاری از افراد موفق قبل از صبحانه انجام می‌دهند، او در ساعت 5:00 هر صبح، 4 مایل می‎دود. بعد از آن هم اخبار را مرور می‌کتد و با بچه‌هایش صبحانه می‌خورد.

16. اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، صاحب رسانه

اپرا وینفری

وینفری ساعت 6:00 از خواب بلند می‎شود و برای نیم ساعت تمرکز می‌کند. سپس با تردمیل کمی تمرین می‌کند و با آیپدش SCRABBLE بازی می‌کند. او کارش را در استودیو از ساعت 8:00 شروع می‌کند.

17. میشل گس (Michelle Gass)، رئیس استارباکس

برای بیش از 15 سال، ملکه قهوه، هر روز ساعت 4:30 صبح بلند می‌شد و بیرون می‌رفت و می‌دوید. او باور دارد روال روزانه‌اش در صبح، تاثیر چشمگیری در شادی و موفقیتش در کسب و کار داشته است.

18. استیو جابز، مدیر عامل سابق شرکت اپل

استیو جابز

جابز در صبح‌، کارهایی را که می‌خواست انجام دهد ارزیابی می‌کرد. او گفته بود: در 33 سال گذشته، من هر روز صبح در آینه نگاه می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم، اگر امروز اخرین روز زندگی من بود، کاری را که می‌خواستم انجام می‌دادم؟ اگر جواب خیر بود، می‌دانستم باید چیزی را تغییر دهم.

19. آنا وینتور (Anna Wintour)، سردبیر مجله ووگ

او هر روز قبل از طلوع آفتاب بیدار می‌شود. در ساعت 6:45، یک ساعت تنیس بازی می‌کند و سپس موهایش را آرایش می‌کند. در ساعت 9:00 هم در محل کارش است.

20. کریگ نیومارک (Craig Newmark)، بنیانگذار وبسایت کریگزلیست

کریگ نیومارک

این کارآفرین اینترنتی، وبسایتی برای طبقه بندی تبلیغات در سال 1995 تاسیس کرد و توانست سرویسش را به بیش از 50 کشور توسعه دهد. طبق گزارش مجله Fast Company، نیومارک روزش را با تمرکز بر روی خدمات مشتری شروع می‌کند و به شکایات مردم پاسخ می‌دهد.

.

منبع: aragil

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر