;
coinex

تماشا کنید: موفقیت اسپیس ایکس در پرتاب و فرود موشک فالکون 9

موفقیت اسپیس ایکس در پرتاب و فرود موشک فالکون 9

شرکت اسپیس بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، دوباره وارد گود تجارت فضایی شد. این شرکت امروز موفق شد با موفقیت، موشک فالکون 9 خود را از مجتمع تاریخی ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب کند. این پرتاب در حالی انجام شد که پرتاب دیروز به دلیل برخی نگرانی های فنی لغو شده بود.

این ماموریت همچنین، نخستین ماموریت اسپیس ایکس پس از انفجار سکوی پرتاب موشک فالکون ۹ در سپتامبر سال گذشته است. در سانحه ۱ سپتامبر 2016 موشک فالکون ۹ بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد.

پرتاب امروز همچنین نخستین پرتاب از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی پس از پایان ماموریت شاتل فضایی ناسا در ژوئیه 2011 بود. این مجتمع تاریخی ناسا، پیش از این عامل بسیاری از پیشرفت های فضایی ایالات متحده بوده است. در این مجتمع پرتاب، پیش از این ماموریت های تاریخی همچون موشک ساترن 5 و آپولو به فضا پرتاب شده اند.

شرکت اسپیس ایکس امروز با موشک خود، فالکون 9، فضاپیمایی به نام دراگون را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد و مرحله اول موشک هم بدون هیچ مشکلی با موفقیت به زمین بازگشت.

ایلان ماسک دقایقی پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 9، این توییت را فرستاد:"دراگون در راه ایستگاه فضایی بین المللی است. (این عکس) توسط خدمه ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده و روز چهارشنبه به آنجا خواهد رسید."
ایلان ماسک دقایقی پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 9، این توییت را فرستاد:”دراگون در راه ایستگاه فضایی بین المللی است. (این عکس) توسط خدمه ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده و روز چهارشنبه به آنجا خواهد رسید.”

اسپیس ایکس پیش از این هم چنین کاری را به خوبی انجام داده بود، به این ترتیب، این شرکت امکان استفاده مجدد از موشک خود و همچنین کاهش هزینه های ماموریت های خود را فراهم کرده است.

دراگون با 2.26 تن محموله و تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. ناسا اعلام کرده، فضاپیمای دراگون تا دو روز آینده به ایستگاه فضایی خواهد رسید.

ایستگاه فضایی بین المللی دارای 6 خدمه است که از فضانوردانی از کشورهای روسیه، فرانسه و ایالات متحده آمریکا تشکیل شده، 16 سال است که به دور مدار زمین می چرخد و پروژه مشترکی بین کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، ژاپن، کانادا و اسا (آژانس فضایی اروپا) است.

منبع: cnn

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر