;
coinex

تسلا و رکورد زیر 2.3 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت!

تسلا الکسترا

تسلا مدل الکسترا (Elextra)، یک خودروی اسپرت در کلاس بدنه سدان (Sedan) است. این خودرو از طراحی سوییسی برخوردار بوده و توسط تیمی از کشور آلمان ساخته می شود. طراحی بدنه تسلا الکسترا نیز بسیار جذاب بوده و در ساخت آن از المانها و منحنی های موجود در ابر خودروهای ایتالیایی استفاده شده است. موتور الکتریکی استفاده شده در آن نیز از قدرت لازم برای نمایش قابلیتهای دینامیکی بالا برخوردار است. حال باید منتظر ماند و دید آیا تسلا الکسترا می تواند موفقیت سایر خودروهای تولیدی شرکت تسلا را تکرار کند؟

تا بحال هیچ شرکتی موفق نشده است که توانایی رقابت در دنیای واقعی را با نمونه Tesla Model S داشته باشد. این رقابت در تمامی ابعاد یک خودرو بوده و تسلا توانسته بالاترین توانایی های دینامیکی، طراحی بسیار زیبا را با استفاده از موتور الکتریکی ارائه نماید. تمام رقبای این شرکت نیز مانند شرکتهای فارادی فیوچر (Faraday Future)، لوسید موتورز (Lucid Motors)، فیسکر (Fisker) و لکو (LeEco) تا بحال تنها در نقش شکست خورده های این رقابت ظاهر شده اند.

تسلا الکسترا ، جدیدترین نمونه خودروهای شرکت تسلا بوده که به تازگی در یک کلیپ تبلیغاتی معرفی شده است. آخرین باری نیز که به بررسی و تست یک خودروی الکتریکی در زمینه شتاب 0 تا 100 کیلومتر پرداخته شد، خودروی مورد استفاده Tesla Model S بود که توانست این مسافت را در تنها 2.8 ثانیه طی نماید. به همین دلیل رسیدن به رکوردی در همین حدود برای این خودروساز مساله عجیب و دور از ذهن نخواهد بود. این رقم، عدد اعلام شده توسط شرکت سازنده بوده و باید منتظر ماند تا این خودرو به بازارهای جهان عرضه کردد تا عملکرد واقعی آن مورد بحث قرار گیرد.

گذشته از عدد ثبت شده برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، عددی که تسلا الکسترا بر اساس آن شناخته می گردد، عدد 4 است. این خودرو 4 در داشته، در کابین خود مجهز به چهار صندلی شده است و قدرت تولیدی موتور الکتریکی خود را به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می نماید. البته هنوز هیچ جزئیاتی در مورد توان و عملکرد این خودرو اعلام نشده است.

بر اساس اظهارات منابع شرکت تسلا، هدف و تمرکز سازندگان مدل الکسترا بیش از آنکه بر روی مباحث فنی و عملکرد خودرو باشد، بر روی شیوه طراحی و نمای خودرو بوده است. رابرت پام (Robert Palm)، طراح و سازنده مدل تسلا الکسترا در مورد این خودرو می گوید: “ایده پشت طراحی تسلا الکسترا ، تلفیق طراحی و خطوط بدنه خودروهای قدرتمند ایتالیایی با تکنولوژی روز صنعت است.”

تیز منتشر شده از این خودرو، اطلاعات حاوی اطلاعات زیادی نبوده و فقط بخشی از طراحی بدنه خودرو را به نمایش می گذارد. اما از خصوصیات بارز ظاهری این خودرو می توان به گلگیرهای برجسته، خط سقف (Roofline) تقریبا افقی و بسیار طولانی، چراغهای جلویی تشکیل شده از لامپهای مربع شکل و چراغ روشنایی در روز بسیار بلند و به شکل لبخند اشاره کرد.

بر اساس اعلام کارخانه قرار است تولید تسلا الکسترا به رقم 100 محدود گردد. این خودرو قرار است در نمایشگاه جنو سال 2017 میلادی که از ماه مارس سال جاری برگزار می گردد، شرکت نماید. با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی را در مورد این ابر خودرو به اطلاع شما برسانیم.

.

منبع: NewAtlas

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر