;
coinex

شرکت ورایزن قیمت خرید یاهو را 350 میلیون دلار کاهش داده است!

شرکت ورایزن قیمت خرید یاهو را 350 میلیون دلار کاهش داده است!

قیمت خرید یاهو به مبلغ 350 میلیون دلار توسط شرکت ورایزن کاهش یافته است. شرکت های ورایزن و یاهو اعلام کرده اند، به دلیل این که یاهو تا به حال دو بار هک شده است، قیمت مالکیت یاهو برای شرکت ورایزن 350 میلیون دلار کاهش یابد.

این مسئله بدین معنی است که شرکت ورایزن تنها 4.48 میلیارد دلار برای خرید یاهو می پردازد؛ قیمتی که قرار بود در ابتدا 4.83 میلیارد دلار باشد. یاهو، دوبار هک شد! یک بار در سال 2013 که اطلاعات بیش از یک میلیارد از کاربرانش در طی این اتفاق لو رفت و بار دیگر هم در سال 2014!

این هک شدن‌ها به عنوان بزرگترین هک در تاریخ کمپانی های بزرگی چون یاهو به شمار می‌رود. یاهو مسئول تمامی مشکلات قاونی و پرداخت سهم سهام‌داران این کمپانی تا به امروز است؛ اما هر دو شرکت هزینه های آتی و قانونی این کمپانی را پرداخت خواهند کرد.

از لحظه‌ای که این قرارداد بین این دو کمپانی بسته شود، شرکت ورایزن به طور رسمی مالک تمامی ایمیل‌ها، اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها و تکنولوژی‌های تبلیغاتی یاهو خواهد بود. برخی از دیگر چیزهایی که به ورایزن انتقال می‌یابند شامل ایمیل یاهو، تامبلر (Tumblr)، فلیکر (Flickr)، ورزش‌های یاهو و مسائل مالی یاهو هستند. باقی مانده دارایی یاهو شامل 15 درصد سهام در غول اینترنت چینی، آلباتا که 35 میلیارد دلار ارزش دارد و همچنین 35.5 درصد سهام در یاهوی ژاپن است.

مارنی والدن، مدیر بخش تولید و نوآوری شرکت ورایزن می‌گوید: “ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که این مالکیت از نظر استراتژیک و راهبردی بسیار منطقی است. ما به این مسئله خوش بینیم که با سریع ترین حالت ممکن پیشروی کنیم و استعداد های بزرگ یاهو و سرمایه‌های فراوان آن را در توسعه اوراق بهادار و سهام‌های خود داشته باشیم و بتوانیم از آن در فضای تبلیغات دیجیتالی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.”

این معامله فرصت بزرگی برای رقابت برای سودآوری در تبلیغات موبایلی به شرکت ورایزن می‌دهد. این گونه تبلیغات به یک جذابیت تجارتی تبدیل شده اند و شرکت‌های بزرگی چون گوگل آلفابت و فیسبوک بر آن تسلط دارند و اکنون ورایزن هم سعی دارد پا به پای این کمپانی های بزرگ رقابت کند.

البته لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که در اصل، شرکت ورایزن اولین بار با خرید AOL به قیمت 4.4 میلیارد دلار پا به عرصه این گونه رقابت‌ها گذاشت و اکنون این توانایی و امکان را دارد که یکی از بهترین‌های این تجارت شود و همه چیز را تحت سلطه خود بگیرد. بستن قراردادی که در بالا برایتان توضیح دادیم، شانس موفقیت شرکت ورایزن در این رقابت را چندین برابر می‌کند.

.

منبع:phonearena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر