;
coinex

شرکت اسپیس ایکس تا سال 2018 دو توریست فضایی را به ماه می‌برد

شرکت اسپیس ایکس تا سال 2018 دو توریست فضایی را به ماه می برد
به نظر می‌رسد، شرکت اسپیس ایکس طرحی برای ارسال دو توریست فضایی به ماه داشته باشد. هنگامی‌ که صحبت ارسال انسان به فضا به میان می‌آید، نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد، ارسال فضانوردان توسط کپسول فضایی دراگون این شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است؛ اما با توجه به اعلام رسمی شرکت اسپیس ایکس، این شرکت می‌خواهد دو توریست فضایی را در اواخر سال آینده به ماه ببرد.

به گفته اسپیس ایکس، این دو نفر مبلغ قابل‌ توجهی را به عنوان پیش پرداخت این سفر فضایی به شرکت پرداخت کرده‌اند. البته شرکت از اعلام اسامی این افراد و همچنین مبلغ دریافتی خودداری کرده است. گفته می‌شود، این دو نفر از افراد سرشناس هالیوود هستند.

همچنین شرکت اعلام کرده، پیش از رفتن به ماه، این دو نفر باید تست‌های سلامتی و همچنین برنامه‌های تمرینی را پشت سر بگذارند که این برنامه‌ها احتمالا از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

طرح بردن توریست‌های فضایی به ماه، با وجود برنامه تجاری خدمه آژانس فضایی ناسا امکان‌پذیر خواهد بود که بر روی کپسول فضایی دراگون این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. این کپسول فضایی توسط موشک فالکون هِوی شرکت از مجتمع تاریخی ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین برده می‌شود.

درواقع، شرکت اسپیس ایکس پیش از ماموریت ماه، باید خدمه دراگون را برای انجام این ماموریت‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. همچنین گفته می‌شود که شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد اواسط سال جاری، پرواز آزمایشی بدون سرنشینی را انجام دهد. پرواز دوم این کپسول فضایی به همراه سرنشین خواهد بود که احتمالا اواسط سال آینده انجام خواهد شد.

قرارداد شرکت اسپیس ایکس با ناسا شامل سه ماموریت بدون سرنشین به همراه محموله و یک ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

به گفته شرکت اسپیس ایکس: “با پرواز ماموریت‌های خصوصی سرنشین دار به تشویق ناسا، هزینه‌های بلندمدت دولت کاهش می‌یابد و قابلیت اطمینان پروازهای (فضایی) هم بیشتر می‌شود که هم به سود دولت و  هم به نفع ماموریت‌های خصوصی خواهد بود.”

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر