;
coinex

اولین و تنها گوشی هوشمند آمازون ، نتوانست انتظار ها را برآورده کند!

amazon

شرکت آمازون دست به تولید گوشی های هوشمند زده است، بر خلاف تصورات این کمپانی، گوشی هوشمند آمازون مورد استقبال چندانی قرار نگرفته و فروش خوبی را نداشته است اما کمپانی آمازون همچنان امیدوار است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

برای سالیانی شایعه شده ‌بود که شرکت‌ آمازون قرار‌ است گوشی هوشمند اختصاصی خود را که انتظار می رفت بسیار قدرتمند باشد، را روانه بازار کند. این موضوع رویایی بیش نبود تا این که نهایتا در تاریخ 28 خرداد 1393 تلفن همراه فایرفون شرکت آمازون (Amazon FirePhone) با امید‌ زیادی عرضه شد. این گوشی هوشمند آمازون دارای صفحه‌ نمایش ال‌ سی ‌دی 4.7 اینچی با نمایشگری در سایز 720 در 1280 و با کیفیت تصویر اچ‌ دی بوده که در درون آن، یک پردازشگر اسنپدراگون 800 اس‌ او سی (Snapdragon 800 SoC) با چهار هسته‌ 2.2 گیگاهرتزی و جی‌ پی ‌یو آدرنو 330 (Adreno 330) تعبیه‌ شده‌ است. دارای 2 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه‌ داخلی است. یک باتری 2400 میلی‌آمپر‌ ساعتی در درون آن قرار‌داده‌ شده و دارای دوربین اصلی با وضوح تصویر 13 مگاپیکسل و نسبت ‌فاصله‌کانونی 2.0 و دوربین جلویی با وضوح تصویر 2.1 مگاپیکسل است.

گوشی هوشمند آمازون به نام فایرفون، با چهار دوربین جلو و ال‌ ای ‌دی‌ های مادون ‌قرمز برای عکس برداری سه‌ بعدی ارائه ‌شد. چهار سنسور دوربین برای این دستگاه تعبیه ‌شد تنها به این علت که آمازون این موضوع که کاربران این تلفن در هنگام عکاسی با انگشت ‌هایشان جلوی دوعدد از این سنسور‌ها را می ‌گیرند را از قبل پیش ‌بینی کرده ‌بود. آمازون همچنین به فکر پاسخ بزرگی به ویژگی فایرفلای (Firefly) نیز بود. با کمی نگه ‌داشتن انگشت روی دکمه ‌دوربین که در قسمت کناری دستگاه قرار ‌داده‌ شده، فایرفلای باز می‌ شود. در آن لحظه، مواردی همچون کتاب‌ ها، کیو ‌آر کد‌ ها، کد‌ های یو ‌پی ‌سی، آدرس‌ های وب، شماره ‌تلفن‌ ها، موسیقی‌ ها و دیگر موارد توسط این برنامه اسکن و شناسایی می‌ شوند. برای مثال، شما می ‌توانید کتابی را اسکن‌ کرده و عنوان و نام ‌نویسنده کتاب بر روی صفحه نمایش داده ‌خواهد ‌شد. همچنین اگر این کتاب از آمازون خریداری شده بود، فایرفلای قیمت خریداری‌ شده آن‌ را نمایش‌ می داد.

دیگر ویژگی‌ های جذاب این گوشی هوشمند آمازون عبارت بودند از: بلندگو‌های دوال استریو، نرم‌افزار می‌دی (Mayday) برای چت‌های تصویری زنده به ‌همراه خدمات مشتری و بالا و پایین آوردن صفحه به صورت خودکار به صورتی که با تکان دادن تلفن، صفحه بالا و پایین می ‌رفت. خریداران این محصول به مدت یک سال می ‌توانستند از اندروید ‌پرایم (Android Prime) استفاده‌ کرده و این برنامه به آنان اجازه دسترسی به میلیون‌ها فیلم، نمایش‌‌های خانگی و آهنگ‌‌هایی را می‌داد که امکان به اشتراک گذاری را داشتند.

اما آمازون، مانند همان کاری که با تبلت‌های خود انجام‌ داد، تصمیم‌ گرفت از یک نسخه مبهم از اندروید برای تلفن‌ همراهش استفاده‌ کند و این موضوع به آن معنا بود که هیچ گوگل ‌پلی‌ای درکار نبود. در عوض، شرکت‌ آمازون، از آمازون اپ‌ استور (Amazon appstore) بهره‌ می ‌برد که دارای تعداد محدودی از اپ‌ ها بود و خب، این یکی از اصلی‌ ترین دلایلی بود که گوشی هوشمند آمازون یعنی فایر‌فون عملا محصولی بود که از قبل پیش‌ بینی شده ‌بود که به فروش نخواهد ‌رسید. نسخه 32 گیگابایتی فایر‌فون که بطور انحصاری برای شرکت ای‌تی اند ‌تی (AT&T) تلقی‌می‌شد، با دوسال ضمانت، 199.99 دلار و  نسخه 64 گیگابایتی آن نیز 299.99 دلار قیمت‌ گذاری ‌شدند. و سپس بعد از چند ماه، نسخه 32 گیگابایتی این تلفن‌ همراه، با همان قیمت پیشین 199.99 دلاری اما این ‌بار بدون هیچ قرارداد و ضمانتی قیمت‌ گذاری‌ شد. این محصول به هیچ وجه فروش خوبی نداشت و حتی با اینکه آمازون بدون توجه به فروش کمی که کرده بود، صحبت از پایان و فروش نهایی خوبی را برای محصول خود به پیش کشید، اما همچنان نیز حرفی از نسل دومی برای این گوشی هوشمند آمازون به میان نیامده‌ است.

با توجه به بررسی‌ هایمان، ما به این محصول از 10، نمره 6 را می دهیم. این گوشی هوشمند آمازون چیزی نیست که مشتریان علاقه ای به هزینه حدود 200 دلار برای آن داشته باشند، با وجود پرچمداران جدید کمپانی های بزرگ و معروفی چون ال جی و سامسونگ قابل حدس هم بود که آمازون نتواند در فروش گوشی هوشمند خود خیلی موفق باشد. این گونه که شواهد می گویند، این گوشی هوشمند آمازون آخرین تلفن همراه هوشمندی است که کمپانی آمازون تولید کرده است. اما باز هم دقیق نمی دانیم! ممکن است دوباره فکر تولید این قبیل گوشی ها در سر کمپانی آمازون بیفتد!

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر