;
coinex

پرسپکتیو ؛ پروژه‌ در حال توسعه گوگل برای مبارزه با زامبی‌های اینترنتی

پرسپکتیو
شرکت آلفابت بر روی پروژه‌ی تفتیش کامنت‌های نامناسب در فضای مجازی کار می‌کند که پرسپکتیو نام دارد.

به گزارش تکرا و به نقل از ایسنا، یکی از اصول استفاده از شبکه های مجازی، نخواندن و بی‌توجهی به کامنت‌های نامناسب است. معمولا کامنت های از این قبیل نیز در شبکه های مجازی، کم نیست و معمولا نمی‌توان از کنار آن‌ها بی توجه گذشت .

شرکت جیگسا (Jigsaw)، از شرکت‌های زیر مجموعه آلفابت، مسئول عملی کردن پروژه‌ پرسپکتیو (Perspective) است تا کلمات زامبی های اینترنتی را تفتیش کند!

این پروژه، یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) است که با استفاده از هوش مصنوعی به جست‌وجوی کلمات به صورت آنلاین می‌پردازد. با وجود این، محققان کشف کرده‌اند که بازی دادن این سیستم آسان است!

پروژه پرسپکتیو به نظرات و کامنت‌ها بر اساس تاثیری که ممکن است در یک مکالمه داشته باشند، نمره می‌دهد. برای مثال در جمله «این احمقانه و اشتباه است»، پرسپکتیو ممکن است آن را ۸۹ درصد مشکل‌دار تشخیص دهد.

محققان آزمایشگاه امنیت شبکه در دانشگاه واشنگتن دریافتند که می‌توان این برنامه را با غلط املایی نوشتن جملات، فریب داد. از طرفی اگر این جمله به «این احمقانه و اشتباه نیست» تغییر یابد که جمله مثبتی است، پرسپکتیو باز هم آن را منفی می‌بیند.

با وجود این باید گفت که پرسپکتیو هنوز یک تکنولوژی در حال توسعه است. محققان درباره عملکرد آن گفته‌اند :

پرسپکتیو در حال حاضر تنها با نمونه‌ها و الگوهای بسیار مشابه کار می‌کند و برای بهبودی آن نیاز به زمان است.

چه خوب است، به هنرمندان و افراد مشهور کشورمان احترام بگذاریم و اگر به کسی در فضای مجازی احساس خوبی نداشتیم، حداقل کاری که می‌توان کرد این است که دیگر از صفحه‌ی او بازدید نکنیم!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر