;
coinex

اگزینوس سامسونگ ، قربانی رقابت غیرقانونی شرکت کوالکام!

اگزینوس سامسونگ
اگزینوس سامسونگ با وجود قدرت بالای خود هنوز وارد گوشی‌های سایر کمپانی‌ها نشده است. این ابهام همیشه وجود داشته که دلیل آن چه می‌تواند باشد؟! برای پاسخ به این پرسش در ادامه با تکرا همراه باشید.

سامسونگ با ساخت تراشه اگزینوس به صورت مستقیم وارد رقابت با اسنپدراگون کوالکوم شد. به طور واضح، ساختن یک تراشه مخصوص خود کمپانی، یک عمل برای صرفه جویی هرچه بیشتر در هزینه‌ها است. اپل با ساخت تراشه‌های سری A خود این کار را انجام داد، هواوی با های سیلیکون کرین و کمپانی چینی Xiaomi نیز با ساختن پردازنده شیائومی سرج اس 1 (Surge S1) که به تازگی و برای اولین بار در شیائومی می 5 سی به کار رفت، به این چرخه رقابت وارد شدند.

سامسونگ با داشتن اگزینوس به طور طبیعی از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده است؛ ولی آیا تا به حال این سؤال ذهن شما شکل نگرفته که چرا سامسونگ اگزینوس را در تمام محصولات خود به کار نمی‌برد؟ چرا این کمپانی کره‌ای هیچ وقت این قطعه بسیار قدرتمند را تبلیغ گسترده نکرده است؟

طبق گفته‌ها، اگزینوس سامسونگ فقط شامل محصولات صادر شده به اروپا و آسیا می‌شود، در حالی که محصولاتی که به آمریکا صادر می‌شوند از تراشه‌های اسنپدراگون برخوردار خواهند بود که البته مواقعی این ترتیب تغییر هم می‌کند.

اگزینوس در تمام تست‌های انجام شده ثابت کرد که نسبت به رقیب خود که ساخته کوالکوم است برتری دارد، ولی سامسونگ شاید هیچ گاه قادر به استفاده از این قطعه در سایر گوشی‌های هوشمند به جز ساخته‌های کمپانی خودش نباشد. تقریبا هیچ گاه گزارش نشده که هیچ شرکت سازنده گوشی‌های هوشمندی از اگزینوس سامسونگ در محصولات خود استفاده کنند، اگرچه جدیدا گوشی میزو پرو 6 با استفاده از اگزینوس 8890 این طلسم را شکسته است.

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در دنیا، قادر به برطرف کردن نیازهای خود در ریز قطعه‌ها نبود و اگر موفق به این کار هم می‌شد، توانایی فروش آن به سایر شرکت‌ها را نداشت. جدیدا پرده از این راز برداشته شده که سامسونگ در واقع قصد فروش اگزینوس را داشته؛ ولی کمپانی آمریکایی کوالکوم مانع کار آن‌ها شده است!

این خبر توسط کمیته تجارت منصفانه اعلام شده و در آن کوالکوم به استفاده نادرست از قدرت‌های تجاری خود متهم شده است. کوالکوم برای این کار از حق امتیاز 3G و 4G خود استفاده کرده است. با این امتیاز، کوالکوم، سامسونگ را به امضای قراردادی که در آن قادر نخواهد بود تا 25 سال آینده هیچ ریز قطعه و مودمی بفروشد، مجبور کرده است. با این قرارداد، کوالکوم به تنها قدرت بازار ریز قطعه‌ها تبدیل شده است.

اکنون که اهداف پنهان کوالکوم مشخص شده‌اند، آرزو می‌شد که کوالکوم از این قدرت برای بیشتر رقابتی کردن بازار استفاده می‌کرد. شاید در آینده‌ای نزدیک هم شاهد قدرتی باشیم که اسنپدراگون را زیر پا بگذارد.

.

منبع: GizmoChina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر