;
coinex

موفقیت تاریخی اسپیس ایکس با پرتاب نخستین موشک قابل‌استفاده مجدد

موفقیت تاریخی اسپیس ایکس با پرتاب نخستین موشک قابل‌استفاده مجدد
شرکت اسپیس ایکس با پرتاب نخستین موشک قابل‌استفاده مجدد و فرود مرحله اول آن، موفقیت تاریخی را به دست آورد. تقویت‌کننده تنها بخشی از موشک اسپیس ایکس نبود که دوباره مورداستفاده قرارگرفته بود، بلکه اسپیس ایکس در این مأموریت؛ برای نخستین بار موفق به فرود دماغه مخروطی 6 میلیون دلاری فالکون 9 هم شد.

موشک فالکون 9 پس‌ازاینکه با موفقیت ماهواره تلویزیونیSES-10  متعلق به شرکت SES S.A لوکزامبورگ را به مدار پایین زمین رساند، با موفقیت در سکوی فرود شناور اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. این فرود موفقیت‌آمیز، ششمین فرود موفق شرکت در سکوی فرود دریایی بود.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، پیش‌ازاین گفته بود:”این نشان می‌دهد، می‌توانید، یک تقویت‌کننده کلاس مدار را که گران‌ترین بخش موشک محسوب می‌شود، بارها پرتاب کنید. این درنهایت یک انقلاب بزرگ در پروازهای فضایی است.”

و مدت کوتاهی پس از موفقیت تاریخی، ماسک در صفحه توییتر شخصی خود نوشت:”از این موفقیت تیم برای دستیابی به این نقطه برجسته بسیار مفتخرم. هدف بعدی، پرتاب دوباره در عرض 24 ساعت.”

توییتر ایلان ماسک

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده، از پیشرانه و چتر نجات هدایت‌شونده برای بازگرداندن این دو نیمه مخروطی که هرکدام 4.8 متر قطر دارند، بهره برده است. ایلان ماسک و تیمش، امیدوارند، موشک‌های قابل‌استفاده مجدد موجب کاهش هزینه پروازهای فضایی شوند.

اسپیس ایکس که بیش از یک سال است، در حال تلاش برای استفاده مجدد از موشک‌های خود است، تاکنون، در 14 تلاش خود موفق به استفاده مجدد از 9 مرحله اول موشک فالکون شده است.

موشکی که شرکت  اسپیس ایکس روز گذشته از آن استفاده کرد، پیش‌ازاین در آوریل 2016 مأموریتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده بود و پس از پرتاب بر روی سکوی فرود شناور فرود آمده بود.

.

منبع: money.cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر