;
coinex

جف بزوس سالانه یک میلیارد دلار از سهام آمازون را برای صندوق بلو اورجین می‌فروشد

جف بزوس سالانه یک میلیارد دلار از سهام آمازون را برای صندوق بلو اورجین می‌فروشد

سفرهای فضای کار آسانی نیستند، و قیمیت بالایی هم دارند. فقط کافیست از موسس و مدیر عامل آمازون، صاحب واشنگتن پست و بنیانگذار شرکت فضایی بلو اورجین، جف بزوس بپرسید.

در سی و سومین کنفرانس سمپوزیوم فضایی در روز چهارشنبه، بزوس اعلام کرد که سالیانه یک میلیارد دلار از سهام آمازون را برای سرمایه گذاری بلو اورجین می‌فروشد. به گزارش رویتر، با داشتن 80.9 میلیون سهام و سهم 16.95 درصدی در شرکت، بزوس بزرگترین سهامدار این شرکت است.

البته برای بزوس، مبلغ یک میلیارد دلار خیلی زیاد نیست، چرا که در دو سال گذشته، سهام آمازون تقریبا سه برابر شده و با ارزش بازاری 439.8 میلیارد دلاری امروز، این شرکت با ارزش‌تر از شرکت‌های والمارت (Walmart)، تارگت (Target)، کاست‌کو (Costco)، میسیز (Macy’s) و کولز (Kohl’s) به حساب می‌آید.

با وجود اسپیس ایکسِ ایلان ماسک و ویرجین گلکتیکِ ریچارد برنسون، رقابت بین شرکت‌ها و کارآفرینان بالا است و رهبران رقابت فضایی در شرکت‌های خصوصی، هر کدام به دنبال ساخت هواگردهای قابل استفاده مجدد هستند تا ترویج زندگی خارج از زمین را شروع کنند.

هدف بزوس برای بلو اورجین ، پروازهای 11 دقیقه‌ای مسافران به فضاست؛ او گفته:

و در نهایت، هدف از برنامه بلو اورجین، کسب سود، تبدیل شدن به شرکتی خودکفا، با اهدافی دراز مدت است تا هزینه پروازهای خارجی کاهش یابد و میلیون‌ها نفر در خارج از زمین زندگی کنند.

اگر چه بلیت‌های سفر به فضا هنوز برای فروش مهیا نشده‌اند، این شرکت می‌تواند پیشنهادات سفر با کپسول‌ها را برای 6 نفر در سال آینده، شروع کند. تصاویر موشک‌ها هفته پیش منتشر شد و قیمت تخمین زده هر بلیت هم 300,000 دلار است.

با صندلی‌های راحت و پنجره‌های بزرگ و باز، New Shepard می‌تواند انسان‌ها را تا 100 مایل بالاتر از سطح زمین ببرد و برای آن‌ها تجربه‌ای چند دقیقه‌ای از بی وزنی و چشم اندازهای نفس گیر زمین به ارمغان آورد. این پروژه فعلی، که شامل توسعه سیستم ارسالی New Glenn است، تخمین زده شده که 2.5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر