;
coinex

حافظه قابل انعطاف به زودی برای گوشی های تاشو به یک واقعیت تبدیل خواهد شد

حافظه قابل انعطاف به زودی برای گوشی های تاشو به یک واقعیت تبدیل خواهد شد
حافظه قابل انعطاف تا پنج سال آینده به بخشی جدایی ناپذیر از گوشی‌های تاشو تبدیل خواهد شد. پیش بینی می‌شود که کمپانی های متعددی چون سامسونگ، ال جی، اپل و مایکروسافت در آینده ای نزدیک گوشی های هوشمند با قابلیت خم شدن را تولید کنند. یک گوشی تاشو که قابلیت خم شدن داشته باشد، مسلما با اجزا و قطعات قابل انعطافی همراه خواهد بود.

محققان دانشگاه اکسِتر (Exeter) نوع جدیدی از حافظه قابل انعطاف را به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند در گوشی‌های هوشمند تاشو که در آینده تولید خواهند شد، مورد استفاده قرار بگیرد.

حافظه قابل انعطاف از چه موادی ساخته می‌شود

این سیستم حافظه قابل انعطاف جدید، ترکیبی از اکسید گرافن (graphene oxide) و اکسید تیتانیوم (titanium oxide) است. پروفسور دیوید رایت (David Wright) می‌گوید که اکسید گرافن از قبل نیز در ساخت قطعات حافظه استفاده می‌شد؛ اما آنها بسیار بزرگ بوده و سرعت عملکرد پایینی داشته‌اند.

با این وجود، این حافظه ترکیبی از اکسید گرافن و اکسید تیتانیوم تنها 50 نانومتر طول داشته و در ضخامتی به اندازه 8 نانومتر ساخته شده است.

این حافظه قابل انعطاف در مقایسه با حافظه های فلش مموری مرسوم، بسیار مقاوم‌تر بوده و عملکرد بسیار بهتری دارند. این حافظه های جدید منعطف با قیمت ارزان‌تری در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد؛ اما قادرند تا دیتاهای خواندن/نوشتن را تنها در 5 نانو ثانیه انجام دهند.

گرافن یک لایه بسیار نازک از کربن بوده که در مقایسه با سیلیکون، هادی بسیار خوبی برای الکتریسیته است. این ماده می‌تواند الکترون ها را با سرعت 1000 کیلومتر بر ثانیه انتقال دهد که چیزی حدود 30 بار سریعتر از سیلیکون است. چنین ویژگی‌هایی می‌تواند آن را به یک ماده بسیار موثر و کاربردی برای ساخت قطعاتی جمع و جور در گوشی های هوشمند و یا لباس های هوشمند تبدیل کند.

از آنجا که ساخت حافظه قابل انعطاف در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد. از چند سال قبل تعدادی از آنها ساخته شده است. بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی ساخت گوشی های هوشمند تاشو و باتری های لیتیوم یونی قابل انعطاف هستند. از این رو، برندهای شناخته شده‌ای چون سامسونگ احتمالا در آینده، بر روی ساخت حافظه های انعطاف پذیر سرمایه گذاری خواهند کرد.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که سامسونگ می تواند اولین کمپانی باشد که گوشی هوشمند تاشوی خود را روانه بازار کند. این گوشی که شایعات منتشر شده آن را گلکسی ایکس (Galaxy X) می‌نامند، قرار است در سال 2019 رخ نشان دهد. در این صورت، احتمالا استفاده از حافظه قابل انعطاف تا پنج سال آینده به یک واقعیت تبدیل خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر