;
coinex

گوشی ال جی جی 6 به قابلیت اسکن سه بعدی چهره مجهز خواهد شد

گوشی ال جی جی 6 به قابلیت اسکن سه بعدی چهره مجهز خواهد شد

کمپانی ال جی قصد دارد جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی ال جی جی 6 را به قابلیت اسکن سه بعدی چهره مجهز کند.

به گزارش The Investor، این تولید کننده ی کره ای، قرارداد همکاری را با Oez امضا کرده است؛ Oez یک کمپانی کره ایست که در زمینه ی تولید نرم افزارهای تشخیص چهره فعالیت می کند.

بنابر این گزارش، این قابلیت تا اوایل ماه ژوئن، همراه با پلتفرم پرداخت موبایل ال جی به نام LG Pay راه اندازی خواهد شد. اینطور که به نظر می رسد، همکاری این غول کره ای با کمپانی Oez به دلیل سازگاری آسان نرم افزارهای Oez با نام OezFR با دستگاه های رده بالای ال جی همچون ال جی جی 5 و ال جی وی 20 شکل گرفته است. علاوه بر این،  OezFR از قابلیت سنجش های امنیتی برخودار است تا از روش های دور زدن تشخیص هویت بر مبنای چهره جلوگیری کند. این نرم افزار از تصاویر استفاده کرده و در اندازه ی کوچک 3.5 تا 5 مگابایت طراحی شده است.

به نقل از یک منبع داخلی، این احتمال وجود دارد که ال جی، قابلیت اسکن سه بعدی چهره را در قالب یک روش غیر معمول به اجرا بگذارد. گفته می شود که کمپانی ال جی از OezFR برای پشتیبانی از سیستم های پرداخت استفاده خواهد کرد؛ این اولین بار است که در بخش گوش های هوشمند، از سیستم های تشخیص چهره برای نقل و انتقالات مالی استفاده می شود.

آمادگی کاربران برای پذیرش قابلیت احراز هویت از طریق اسکن سه بعدی چهره

مجهز شدن گوشی های هوشمند به قابلیت اسکن سه بعدی چهره را می توان یکی از خبرهای خوشایند در این حوزه از تکنولوژی دانست؛ اما این سوال مطرح می شود که آیا اسکن سه بعدی چهره ، آمادگی لازم برای پذیرش چنین مسئولیت سنگینی را خواهد داشت یا خیر؟ کمپانی سامسونگ با معرفی گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نشان داد که دسترسی به یک دستگاه، بسیار آسان تر است؛ اما بلافاصله بعد از رونمایی، نگرانی های امنیتی نیز ظاهر شدند.

با تمام این اوصاف، دستاوردهای تکنولوژی در این زمینه می تواند اسکن چهره را به جایگزین بهتر اسکنرهای اثرانگشت تبدیل کند. این حقیقت که رهبران تولیدکننده ی گوشی های هوشمند در جهان همچون اپل، سامسونگ و الجی قصد دارند از روش های تشخیص هویت زیستی استفاده کنند، نشان می دهد که سیستم های احراز هویت بدون تماس همچون اسکن سه بعدی چهره ، از توانایی های بالقوه ی بیشماری برخوردار هستند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر