;
coinex

فروش کنسول قدرتمند ایکس باکس اسکورپیو تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد

فروش کنسول قدرتمند ایکس باکس اسکورپیو طی چند ماه آینده آغاز خواهد شد

در میان انبوهی از اخبار و شایعاتی که در مورد پروژه اسکورپیو (Project Scorpio) به گوش می‌رسد، زمزمه‌ی انتشار این کنسول توسط فیل اسپنسر (Phil Spencer) می‌تواند نفس‌ها را در سینه حبس کند. در این میان اولین تصویر از کنسول ایکس باکس اسکورپیو منتشر شد که البته با این تصویر نمی‌توان به تمام ابعاد و زوایای آن پی برد.

رئیس شرکت ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر از آغاز فروش کنسول ایکس باکس اسکورپیو طی چند ماه آینده خبر داد. او همچنین گفت که کنسول ایکس باکس اسکورپیو عضوی از خانواده‌ی ایکس باکس وان خواهد بود.

او گفت:

“بازی‌هایی که در حال حاضر بر روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند هم می‌توانند بر روی اسکورپیو اجرا شوند. هر گونه لوازم جانبی، بازی، یا اپلیکیشنی که دارید نیز عضوی از خانواده‌ی ایکس باکس وان به شمار می‌روند.”

اسپنسر در ادامه گفت:

“حتی وقتی شما دستگاه اسکورپیو را تهیه می‌کنید و آن را بالای دستگاه ایکس باکس وان سابق خود قرار می‌دهید، فقط کافی است که آن را به برق متصل کرده و کابل HDMI آن را نیز وصل کنید، هر دو به یک شکل راه اندازی می‌شوند، به همین سادگی!”

فروش کنسول قدرتمند ایکس باکس اسکورپیو طی چند ماه آینده آغاز خواهد شد
نمایی از کنسول اسکورپیو

او همچنین در رابطه با نا امید نکردن کسانی که ایکس باکس وان را خریداری کرده اند نیز صحبت‌‌هایی کرد:

“در حال حاضر ما میلیون‌ها مشتری داریم که تعهد خاصی به نسل ایکس باکس وان دارند. در جریان پروژه اسکورپیو، ما متوجه شدیم که می‌توانیم برخی مزایا را نیز به این کنسول اضافه کنیم. اینکه این دستگاه قابلیت‌های بسیار بالایی دارد به این معنا نیست که ما سازنده‌ها را مجبور کنیم که بازی‌های خود را با کیفیت 4K بسازند و یا مشتری‌های خود را مجبور کنیم که حتما از تلویزیون‌هایی استفاده کنند که از 4K نیز پشتیبانی می‌کند. به طور کل هدف ما این بود که اشخاصی که بازی‌ها را با کیفیت 1080p اجرا می‌کنند، در صورت تمایل، بتوانند کیفیت بهتری را چاشنی بازی کنند.”

در ادامه نیز آقای اسپنسر در رابطه با عدم اجبار توسعه دهندگان از سوی مایکروسافت به منظور کار با اسکورپیو نکاتی را اضافه کرد:

“توجه کنید که حتی اگر همین الان نیز شما یک دستگاه ایکس باکس وان خریداری کنید نیز مشکلی نخواهد بود و استفاده از مزایای کنسول ایکس باکس اسکورپیو بستگی به تمایل و خواست شما دارد. ما هیچگاه مردم را مجبور نمی‌کنیم که بروند و با اسکورپیو کار کنند.”

او همچنین اذعان کرد که کنسول ایکس باکس اسکورپیو در واقع زمینه‌ی این موضوع را فراهم می‌کند که اگر توسعه دهندگانی که دارای بودجه و تخصص بسیار بالایی هستند (توسعه دهندگان AAA) و می‌خواهند که بازی‌هایی با کیفیت بسیار بالایی تولید کنند که اجرایش در توان کنسول ایکس باکس وان نباشد، این امکان برای آنها مهیا باشد.

فیل اسپنسر در رابطه با واقعیت مجازی (VR) گفت که چند سالی است تمام دنیا بر روی این ویژگی بصری کار می‌کند و در واقع همین الان، نقطه‌ی شروعی برای واقعیت مجازی است و ما راه طولانی‌ای را به منظور توسعه و بهبود آن در پیش داریم.

“ما در کنسول ایکس باکس اسکورپیو ویژگی واقعیت مجازی را پوشش خواهیم داد و از نظر من این بسیار مهم است و یک تجربه‌ی همه جانبه را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.”

فروش ایکس باکس اسکورپیو در تعطیلات سال 2017 آغاز خواهد شد و باید دید که مایکروسافت چه اخباری دیگری را در رابطه با این پروژه آشکار خواهد کرد.

.

منبع: GameSpot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر