;
coinex

میمو ، ماشین چمن زنی خودکار شرکت هوندا وارد بازارهای آمریکا شد

ماشین چمن زنس خودکار هوندا با نام میموماشین چمن زنی خودکار شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا (Honda) با نام میمو (Miimo) که چند وقتی است در حیاط ها کشورهای اروپایی مشغول فعالیت است، وارد بازار آمریکای شمالی شد. این ماشین چمن زنی هوندا در دو گونه HRM 310 و HRM 520 به بازارهای آمریکا عرضه خواهد شد. مدل HRM 310 توانایی چمن زنی مساحتی در حدود 2000 متر مربع و مدل HRM 520 توانایی  چمن زنی مساحتی برابر با 3000 متر مربع را دارد.

ماشین چمن زنی خودکار میمو

این ماشین چمن زنی خودکار به طور کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر فعالیت کرده و با استفاده از باتری‌های موجود در زیر درپوش دستگاه کار می‌کند. این دستگاه با تجهیز به یک کامپیوتر کوچک و با استفاده از سنسورها و زمان سنچ قابلیت تنظیم توسط کاربر را دارد. این دستگاه با تجهیز به سیستم زمان سنج خود قابل برنامه ریزی برای کار در ساعات روز و یا شب بوده و نحوه عملکرد آن بسته به فصل و رشد علف‌ها به صورت خودکار تغییر می‌کند.

استفاده از این ماشین چمن زنی بسیار ساده بوده و با معرفی محدوده فعالیت آن با استفاده از سیم‌کشی‌هایی در دور منطقه سبز حیاط خانه تعیین گشته که مانع از خروج آن از باغچه می‌گردد. سیم کشی های مورد نیاز میمو می‌تواند هم به صورت روکار و بر روی سطح چمن بوده و یا به صورت مخفی و زیر سطح خاک قرار گیرد. البته این سیم کشی ها باید به گونه‌ای باشد که موانع موجود در مسیر مانند درخت و یا سنگ‌ها را نیز در بر گرفته تا مانع از برخورد این دستگاه با آنها گردد.

چرخ‌های میمو به گونه‌ای بوده که تماس مناسبی با سطح باغچه دارد. این دستگاه قابلیت بالا رفتن و انجام وظیفه بر روی شیبی معادل 25 را داشته که زاویه‌ای مناسب و منطقی برای اکثر باغچه‌های موجود در منازل است. تیغه‌های برش این ماشین چمن زنی هوندا نیز از جنس فولاد بوده و با حرکت در دو جهت ساعت گرد و پاد ساعت گرد، عمر بیشتری را برای این دستگاه به ارمغان آورده است.

بر اساس اعلام شرکت هوندا، ماشین چمن زنی میمو ارتفاع چمن ها را در سطح بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌های موجود در بازار نگه داشته ولی به دلیل فعالیت خودکار و متناوب، تاثیری بر ظاهر حیاط خانه نخواهد داشت. میمو در سه مدل عملکرد تصادفی، هدایت شده و ترکیبی برنامه ریزی شده است. علاوه بر این سه مدل دو نوع برنامه ریزی دیگر با نام‌های مارپیچ به قابلیت کوتاه کردن چمن‌ها در نقاطی که رشد بیشتری داشته و لبه نیز در این دستگاه گنجانده شده که ابتدا به کوتاه کردن مناطق اطراف سیم‌کشی شده پرداخته و سپس وارد بخش داخلی حیاط می‌گردد.

یکی دیگر از قابلیت‌های میمو امکان حرکت به سمت عقب به جای چرخش و برگشتن بوده که هر چند زمان صرفه‌جویی شده در آن رقم قابل توجهی نیست اما، بر اساس اعلام شرکت هوندا این عمل زمان کلی برای عمل کوتاه کردن را کاهش می‌دهد. سنسورهای موجود در این ماشین چمن زنی خودکار هوندا، محیط اطراف را زیر نظر داشته و مانع برخورد بدنه دستگاه با موانع می‌گردد. این دستگاه از لحاظ امنیتی نیز پیشرفته بوده و در صورت برداشته شدن از زمین توسط سارقان شروع به آژیر زدن می نماید. در این حالت دستگاه تنها توسط یک کد اختصاصی خاص که در اختیار مالک قرار دارد فعال شده و آن را برای سارقان به وسیله‌ای بی ارزش تبدیل می‌کند.

دو مدل HRM 310 و HRM 520 ابعاد یکسانی دارند. این وسیله طولی برابر با 65 سانتی‌متر، عرضی برابر با 55 سانتی‌متر و ارتفاعی برابر با 27 سانتی‌متر دارد. وزن مدل HRM 310 در حدود 11.6 کیلوگرم بوده و مدل HRM 520 اندکی سنگین‌تر بوده و وزنی برابر با 11.8 کیلوگرم داشته که دلیل این اختلاف وزن، استفاده از باتری‌های قابل شارژ 22.2V/3.6-Ah موجود در مدل HRM 520 است. این باتری‌ها توان کاری معادل 1 ساعت را به این مدل داده و مدل HRM 310 تنها توانایی انجام کا به مدت 30 دقیقه را دارد. زمان شارژ نیز که توسط برق شهری 120 ولت انجام می‌گیرد در حدود زمان فعالیت‌ هر کدام از این مدل‌ها است.

ماشین چمن زنی خودکار میمو از ماه ژوئن سال جاری با قیمت 2.500 دلار (معادل 9.3 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) در مدل HRM 310 و 2800 دلار (معادل 10.5 میلیون تومان) در نمایندگی‌های فروش محصولات هوندا در تمام ایالات متحده (به‌جز کالیفرنیا) ارائه خواهد شد.

منبع : NewAtlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر