;
coinex

نکاتی مهم درباره راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل در پروسه شروع یک کسب و کار جدید

نکاتی مهم در مورد طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای شروع یک کسب‌وکار جدید

تحقیقات حاکی از آن است که بازار سرمایه‌گذاری‌های مربوط به اپلیکیشن موبایل به طور چشم‌گیری رو به افزایش است و انتظار می‌رود که تا سال 2020  تعداد شرکت‌هایی که با محوریت اپلیکیشن تاسیس شده اند، به 63 میلیارد برسد. در سال 2016 میانگین تعداد اپلیکیشن‌هایی که توسط کسب‌وکارها ساخته شدند به عدد 11 می‌رسد که یک رشد 126 درصدی در تعداد ساخت‌ آنها را نشان می‌دهد.

ساخت اپلیکیشن موبایل برای یک تجارت، ایده‌ی جالبی است، اما همانند دیگر کارها، ویژگی‌های خوب و بدی نیز در رابطه با آن وجود دارد. ما می‌دانیم که 23 درصد از تمام اپلیکیشن‌هایی که برای موبایل طراحی شده اند، فقط یک بار از آنها استفاده می‌شود و 39 درصد از اپلیکیشن‌های موبایل، 11 بار یا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرایطی که شما برای اپلیکیشن خود در نظر می‌گیرد بسیار مهم است و تعیین می‌کند که مقدار استفاده‌ی مردم از آن چند مرتبه باشد. در ادامه به 6 دلیل برای راه اندازی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار می پردازیم؛ با تکرا همراه شوید:

چرا باید برای کسب و کار جدیدمان یک اپلیکیشن موبایل راه اندازی کنیم؟

1. شما در کسب‌وکارتان به یک مشکل برخورده اید و برای بهینه کردن آن به یک اپلیکیشن نیاز دارید.

موفق ترین اپلیکیشن ها صرفا به دلیل ایجاد یک راه یا کانال ارتباطی به وجود نیامده اند؛ بلکه آنها فرصت بهینه سازی یک پروسه را غنیمت می شمارند.

اگر شما به فکر طراحی اولین اپلیکیشن برای کسب‌وکارتان هستید، لازم نیست که بسیار درگیر آن باشید؛ اپلیکیشن‌هایی خوب هستند که فقط یک کار را انجام می‌دهند و یا برای یک هدف طراحی شده اند.

برای روشن شدن موضوع، سه مثال را می‌آوریم که در آنها یک اپلیکیشن می‌تواند مشکل یک کسب‌وکار را حل کند:

  • مشکل: شرکت به سرعت در حال رشد است و ما نیاز داریم که به راحتی با کارمندان خود ارتباط برقرار کنیم. راه حل: ساخت یک اپلیکیشن موبایل از نوع پیام‌ رسان (message)
  • مشکل: از اخباری که از طریق ایمیل برای افراد فرستاده می‌شوند، استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد و خواننده ندارند. راه حل: یک اپلیکیشنی طراحی شود که وقتی خبر جدیدی منتشر شد، با یک اخطار، فرد را متوجه آن خبر کند.
  • مشکل: مشتریان شکایت کرده اند که شما می‌توانستید نو‌آوری بیشتری را به خرج دهید. راه حل: یک اپلیکیشنی برای مشتریان طراحی شود که آنها بتوانند به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند و همچنین به راحتی با شرکت در ارتباط باشند.

که اگر چنین کاری صورت گیرد، این اپلیکیشن می‌تواند بسیار متناسب با مخاطبان باشد.

2. شما می‌دانید که مخاطبانتان عاشق یک اپلیکیشن موبایل هستند.

آیا مخاطبانتان از جمله‌ی افراد زیر هستند؟

  • افراد دانا در زمینه‌ی تکنولوژی
  • کسانی که به طور مکرر گوشی خود را چک یا بررسی می‌کنند
  • از محتوا یا منابع شما لذت می‌برند
  • کسانی که دائما به دنبال پیشنهادهای فصلی، دعوتنامه برای رویدادهای مختلف و فرصت های محدود هستند
  • نیازهایی فراتر از خدمات به مشتریان دارند
  • و از همه مهم تر اینکه از اپلیکیشن های رقیبان شما استفاده می کنند.

اگر چنین چیزی در مورد مخاطبانتان صدق می‌کند، پس حتما اپلیکیشن موبایل خود را طراحی کنید.

3. شما می‌دانید که دقیقا چه چیزی موجب می‌شود که مخاطبان شما برای استفاده مجدد از اپلیکیشن بازگردند.

اگر شما ایده‌ای دارید که موجب می‌شود افراد مکررا از اپلیکیشن شما استفاده کنند، نصف راه را رفته‌اید و می‌توانید نصف دیگر آن را با ساخت اپلیکیشن کامل کنید.

در غیر این صورت، باید بسیار مراقب باشید: اگر شما یک اپلیکیشن موبایل بسیار جذاب نیز طراحی کرده باشید، باز هم برای نگه داشتن مردم کافی نیست. چه چیزی موجب خاص شدن یک اپلیکیشن می‌شود؟ و یا چه چیزی موجب می‌شود که افراد مجددا از اپلیکیشن شما استفاده کنند؟

توجه کنید که: قسمت اعظمی از کسب‌وکارها اپلیکیشن خودشان را برای محتوای خبری، اعلامیه‌ها و آگهی‌ها، و یا حتی منوی کافه تریای یک شرکت بنا می‌کنند. همه‌ی این موارد به گونه‌ای سرگرم کننده است و موجب می‌شود افراد مکررا از آن استفاده کنند.

4. شما می‌خواهید که به عنوان یک نوآور و یا “انتهای مرز خلاقیت” دیده شوید.

اینکه شما بخواهید از یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنید، تمایل شما به ایجاد نوآوری را نشان می‌دهد؛ به جای آنکه صرفا به یک سری قواعد و خدمات سنتی بچسبید.

برای مثال، مشتریان شما احتمالا بسیار شگفت زده می‌شوند که شما از تبلت‌هایی برای یک ملاقات و گردهمایی استفاده کنید؛ آنها احتمالا انتظار خواهند داشت که شما از پاورپوینت و اسلاید یا حتی برگه‌های کپی گرفته شده‌ بهره ببرید.

حقیقت آن است که بسیاری از شرکت‌ها، از اپلیکیشن موبایل بیشتر برای ایجاد تعجب و شگفت زدگی مخاطبان استفاده می‌کنند.

و اینکه شاید همه‌ی شرکت‌ها نتوانند از یک اپلیکیشن به خوبی استفاده کنند.

5. شرایط رقابتی شما با سایر شرکت‌ها، با وجود یک اپلیکیشن موبایل وضعیت بهتری خواهد داشت.

هیچ مزیت رقابتی با سرعت‌تر از پذیرفتن یک تکنولوژی جدید، نمی‌تواند موجبات رشد شما را فراهم کند. با توجه به رشد سریع تکنولوژی، ممکن است تقاضا‌ها و درخواست‌های ذی‌نفعان شرکت شما در مورد چیزهای مختلف، به همان اندازه رشد تکنولوژی، بیشتر شود. این موضوع شاید تا حدی آشکار بنظر برسد؛ اما بیشتر افراد در شرکت‌های بسیار بزرگ شدیدا اعتقاد دارند که شرکت‌هایی که اپلیکیشن موبایل دارند، دارای یک مزیت رقابتی هستند.

پس اگر دلیل شما برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل، این است که “بقیه هم چنین چیزی دارند”، می‌تواند دلیلی برای راه اندازی یک اپلیکیشن باشد.

از دیگر مزیت‌های اپلیکیشن، می‌تواند این باشد که دیگر لازم نیست برای انجام کارها، پول و وقت گرانبهای خود را بیهوده صرف کنید. اگر رقیبان شما چنین چیزی را راه اندازی کرده اند، شما می‌توانید به سرعت اپلیکیشن خود را با هزینه‌ی کمتری راه اندازی کنید و به عبارت دیگر، از ایده‌های آنها برای طراحی استفاده کنید.

6. از ایده‌ی فعلی رقیبان خود برای توسعه‌ی یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

اگر شما می‌خواهید که یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید که رقیبان شما قبلا برای شرکتشان طراحی کرده اند، نگران نباشید! شما می‌توانید با تغییر این اپلیکیشن، طوری که موجب ایجاد تفاوت در شکل ظاهری و یا خدمت رسانی شود، از آنها پیشی بگیرید.

نکاتی مهم در مورد طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای شروع یک کسب‌وکار جدید

3 دلیلی که پیشنهاد می کنند از راه اندازی اپلیکیشن موبایل صرف نظر کنید:

1. شما نمی‌توانید به طور منظم اپلیکیشن خود را آپدیت کنید.

شما باید به ناچار اپلیکیشن موبایل خود را بعد از گذشت زمانی از پیاده سازی و اجرای آن، آپدیت کنید. اگر شما از توسعه دهندگان و یا کسانی استفاده می‌کنید که چنین خدمات طراحی اپلیکیشنی را برای شما انجام می‌دهند، می‌توانید از آنها در مورد هزینه‌ها و زمان‌هایی که اپلیکیشن شما را آپدیت می‌کنند سوالاتی بپرسید.

2. شما فکر می‌کنید که این اپ، اولین و آخرین اپلیکیشن موبایل شرکت شما خواهد بود.

طراحی اولین اپلیکیشن می‌تواند بسیار خوب باشد؛ اما اگر فکر می‌کنید که این تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید، احتمالا انتظارات زیادی از آن خواهید داشت. باید بدانید که اپلیکیشن‌ها زمانی موثر هستند که فقط برای یک یا دو کار اساسی طراحی شده باشند. در ادامه‌ی کار کسب‌وکارها احتیاج خواهند داشت که یک مدیریت قوی‌ای را ایجاد کنند که بتواند خدمت رسانی چندین اپلیکیشن را که برای چندین هدف مختلف برای یک شرکت طراحی شده اند را به طور منظم بازرسی کند. در اوایل کار به چنین چیزی لازم ندارید، اما دیر یا زود، طراحی چنین اپلیکیشن‌هایی در دستور کار شما قرار خواهد گرفت.

3. شما منابعی را به منظور محافظت از اپلیکیشن خود، در اختیار ندارید.

اگر شما منابعی را به منظور نگهداری از اپ خود در اختیار ندارید، این اپلیکیشن موبایل می‌تواند راه شکست شما در این زمینه باشد؛ حتی قبل از آنکه کار را شروع کنید. یک اپلیکیشن موبایل در صورتی بسیار کارا است که موارد زیر را توجیه کند:

  • اینکه تکنولوژی جدید را پوشش دهد
  • اینکه با سیستم‌های موجود همخوانی داشته باشد و به اصطلاح یکپارچه باشد
  • ابتکارات را به مرز اجرا برساند
  • و از محتوا محافظت کند

نکاتی مهم در مورد طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای شروع یک کسب‌وکار جدید

مواردی که در بالا گفته شد، حالت کلی و مواردی است که ممکن است یک شرکت با طراحی اپلیکیشن موبایل خود با آنها مواجه شود و لزوما تمامی این موارد نمی‌تواند کل ماجرا باشد. لذا این نکته را فراموش نکنید که در حال حاضر، دنیا به مکانی پویا تبدیل شده است و باید به اهدافی که در ذهن خود دارید، در چند بُعد مختلف بنگرید که در نهایت موجب کاهش ریسک و متقابلا افزایش بازده‌ی احتمالی شما شود.

.

منبع: Entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    راه اپیلیکشن کار خیلی سختیه و زمان بر ولی اگر ایجاد بشه می تونه یکدفعه یک کسب و کار خارق العاده ای را بوجود بیاره

    پاسخ