;
coinex

4 درس بین المللی سرمایه گذاری از میلیاردر مشهور، وارن بافت

4 درس بین المللی سرمایه گذاری از وارن بافت

سرمایه گذار میلیاردر وارن بافت، از سال 1977 تا به حال، هر سال نشریه‌ای را منتشر می‌کند و در آن درباره شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، از آخرین مالکیت‌ها، تا درس‌های بی انتهای اقتصادی برای سرمایه گذاران متوسط بحث می‌شود. اوراکلِ اوماها (لقب وارن بافت) از طرفداران همیشگی ایالات متحده محسوب می‌شود و صحبت‌هایش اغلب مرتبط با شرکت‌های این کشور است، با اینحال، حرف‌های او شامل توصیه‌هایی مهم برای همه سرمایه گذاران، یعنی سرمایه گذارانی که خارج از آمریکا به دنبال فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری هستند را هم شامل می‌شود.

در این مقاله، توصیه‌هایی درباره سرمایه گذاری را از حرف‌های اخیر بافت مشاهده می‌کنید و می‌بینید که چگونه سرمایه گذاران بین المللی می‌توانند از این توصیه‌ها برای بهبود عملکردشان استفاده کنند.

سرمایه گذاری بین المللی از زبان وارن بافت

1. اضافه وزن آمریکایی را به خاطر داشته باشید

میانگین صنعتی داو جونز (یک شاخص اقتصادی) در طول قرن 21 از 66 به 11,497 افزایش داشته است، و این به ما سود سرمایه‌ای 17,320 درصدی را نشان می‌دهد. وارن بافت باور دارد که کسب و کارهای آمریکایی و سهامشان، به خاطر نوآوری، سود بهره‌وری، روحیه کارآفرینی و فراوانی سرمایه، با وجود  پیش بینی‌های منفی صاحب نظران، در سال‌های بعدی کار باارزش‌تر می‌شود.

در دوران رکود وحشتناک اقتصادی، بافت به سرمایه گذاران گفت تا به یاد آورند که ترس همه گیر آن‌ها، باعث می‌شود خریدهای معاملاتی افزایش یابد و ترس شخصی‌شان هم باید به دشمن تبدیل شود. او حسش را اینگونه بیان کرد: “سرمایه گذارانی که از هزینه‌های غیر ضروری و بالا می‌پرهیزند و به سادگی برای یک بازه زمانی با مجموعه‌ای از کسب و کارهای ماحافظه کارانه آمریکایی منتظر می‌مانند، احتمالا در هنگام بازگشت سرمایه، خوب عمل می‌کنند.”

2. به دستمزدها توجه کنید

وارن بافت در نشریه سهامداری سال 2005 گفت که متخصصان مدیریت سرمایه گذاری فعال، در مجموع ممکن است عملکرد پایین‌تری داشته باشند. در واقع، او 500,000 دلار را ریسک کرد که هیچ سرمایه گذار حرفه‌ای نمی‌توانست آن را انتخاب کند، که بیش از یک دوره طولانی با عملکرد یک صندوق اس اند پی 500 مدیریت نشده تطابق پیدا کرده بود.

بافت، موسس گروه ونگارد، Jack Bogle را به عنوان جنگجویی برای سرمایه گذاری انفرادی و پیشروی در توسعه سرمایه کم، می‌ستاید. سرمایه گذاران بین المللی ممکن است بخواهند صندوق قابل معامله در بورس گروه ونگارد یا صندوق سرمایه گذاری مشترک را به عنوان روشی دیگر برای صندوق‌هایی با قیمت بالاتر بررسی کنند. به علاوه، کاوش در کلاس‌های دارایی‌های بین المللی هم ممکن است ارزشمند باشد، چرا که که ارائه های ارزان تری نسبت به صندوق‌های جاویژه دارند.

3. برای معاملات آماده باشید

وارن بافت اشاره داشت که در هر دهه، ابرهای سیاهی آسمان اقتصاد را می‌پوشانند و باران طلا می‌پاشند. در آن زمان، او باور دارد که باید با یک سطل، و نه قاشق غذاخوری، از خانه بیرون رفت و بر روی قیمت معاملات سرمایه گذاری کرد. از این رویدادها می‌توان بحران مالی سال 2008، حباب دات-کام، و موارد دیگر را نام برد که منجربه فروش‌های وحشتناک در بازار سهام و فرصت‌هایی برای بدست آوردن شرکت‌هایی با تخفیف‌های باورنکردنی شد.

بحران‌های مالی زیادی وجود دارد که در سراسر جهان به وقوع می‌پیوندد؛ مانند پدیدار شدن بحران اتحادیه اروپا که بخاطر خروج بریتانیا از بازار مشترک اقتصادی بوجود آمد. سرمایه گذاران بین الملی باید توجه ویژه‌ای به این رویدادها و اتفاقات داشته باشند تا از فرصت‌های بدست آمده، معاملات را شناسایی کنند که ممکن است سرمایه گذاران در این شرایط، بخاطر ترس، به طور غیر منطقی سهام خود را به فروش برسانند.

4. به دنبال کسب و کارهای با کیفیت باشید

وارن بافت بارها نشان داد که کسب و کارهای برکشایر هاتاوی موفق هستند، چون مدیران با کیفیت آن‌ها، کارها را منظم انجام داده و مدل‌های اقتصادی سخت تکرار پذیر را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال Tony Nicely، مدیر عامل شرکت GEICO در سن 18 سالگی به شرکت پیوست و در سال 2016، 55 سال خدمت رسانی را تکمیل کرد.

سرمایه گذاران بین المللی که می‌خواهند به صورت انفرادی سرمایه گذاری کنند، باید به دنبال تیم‌های مدیریتی با کیفیت باشند، مدل‌های اقتصادی را اجرا کنند و قیمتی مناسب داشته باشند.

این اقدامات می‌توانند باعث پرهیز از مشکلات و پرداخت‌های اضافی برای سهام‌هایی با عملکرد پائین شوند.

نشریه سهامداری وارن بافت برای هر سرمایه گذار جدی، مستلزم خواندن است که هم بینش زمانی اقتصادی، و هم توصیه‌های همیشگی و بدون زمان را شامل می‌شود.

.

منبع: thebalance

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر