;
coinex

آیا مایکروسافت بی سر و صدا سعی بر پایان دادن به ویندوز 10 موبایل دارد؟

ویندوز 10 موبایل

ویندوز 10 موبایل ، آخرین سیستم عامل منتشر شده از سوی کمپانی مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند نیز بر خلاف تبلیغات، همانند نسل‌های قبلی خود نه تنها نتوانست موفقیتی بدست آورد، بلکه می‌توان گفت با شکست مواجه شده است. این سیستم عامل و گوشی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند حال و روز چندان خوشی ندارند. همه منتظر هستند تا عکس العمل مایکروسافت نسبت به این قضیه را ببینند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

به‌روزرسانی اخیر منتشر شده از سوی کمپانی مایکروسافت که Creators نام دارد، محدود است و شامل همه کاربران نمی‌شود. تنها 13 مدل گوشی قادر به ارتقا به این نسخه از ویندوز 10 موبایل خواهند بود. از این 13 مدل گوشی هوشمند، 6 مدل آن‌ها لومیا (Lumia) هستند. حال، مایکروسافت برنامه Upgrade Advisor که به گوشی‌هایی که از ویندوزفون 8.1 استفاده می‌کردند اجازه می‌داد به ویندوزفون 10 ارتقا پیدا کنند را از دسترس خارج کرده است.

علاوه بر این برنامه ویندوز اینسایدر (Windows Insider) نیز، دیگر نسخه‌های جدید ویندوز 10 موبایل را برای کاربران ویندوزفون 8.1 ارائه نخواهد داد و بدین ترتیب ویندوزفون به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

برای مثال، گوشی هوشمندی را در نظر بگیرید که در ابتدا دارای ویندوزفون 8.1 بوده و هم اکنون ویندوز 10 موبایل برروی آن اجرا می‌شود، با اتفاقات اخیر دیگر این گوشی توسط برنامه Insider پشتیبانی نمی‌شود. اگر فردی بخواهد به ویندوزفون 8.1 برگردد و آن را برروی گوشی خود اجرا کند، پس از آن دیگر قادر به ارتقا و بازگشت به ویندوز 10 موبایل نخواهد بود.

این جریان‌ها بر خلاف گفته‌های دونا سرکار، مهندس نرم افزار کمپانی مایکروسافت خواهد بود که سال گذشته در شبکه اجتماعی توییتر در پاسخ به یکی از طرفداران گفت که مایکروسافت خودرا وقف پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل کرده و در آینده تمامی نیازهای کاربران لومیا را برطرف خواهد کرد. حال می‌توان گفت منظور از این حرف این بود که کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا برروی ویندوز 10 موبایل و برند لومیا قمار کند.

اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نهایت تسلیم شده و به جمع آوری ویندوزفون، ویندوز 10 موبایل و برند لومیا فکر می‌کند. البته که این کمپانی با این سهم شرم آور و کم بازار چه راه دیگری پیش روی خود خواهد داشت؟ کاربران ویندوز 10 موبایل منتظرند تا ببینند در نهایت کمپانی مایکروسافت چه تصمیمی برای این پلتفرم می‌گیرد تا تکلیف خود را مشخص کنند؛ چرا که بسیاری از آن‌ها قادر به خرید گوشی‌هایی همچون گلکسی اس 8 و آیفون 7 هستند که موفقیت و قدرت بیش از حد آنها، در سطح جهانی به وضوح مشاهده می‌شود.

حال که صحبت از گلکسی اس 8 شد، لازم به ذکر است که بگوییم مایکروسافت نیز قبول کرد که توانایی رقابت با این گوشی را نخواهد داشت و تصمیم گرفت تا به این گوشی ملحق شود. یک نسخه مایکروسافت از گلکسی اس 8 عرضه می‌شود که از ویژگی‌های نرم افزاری مایکروسافت همچون آفیس، وان درایو، اسکایپ و اوت لوک (Outlook) برخوردار خواهد بود.

درواقع این می‌تواند یک ایده بسیار خوب برای مایکروسافت باشد؛ چرا که این کمپانی دارای تعداد زیادی امتیاز نامه اندروید است. در واقع، صدور مجوز برای این امتیاز نامه‌های انحصاری به تولیدکنندگان اندروید، هر سال پول بیشتری برای این کمپانی نسبت به فروش گوشی‌های هوشمند به همراه سیستم عامل خودشان به همراه دارد.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر