;
coinex

گوشی شیائومی می 6 با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 835 رونمایی شد

پس از ماه ها انتظار، بالاخره گوشی شیائومی می 6 به صورت رسمی معرفی شد.

این گوشی از تمامی قابلیت ها و ویژگی هایی که از پرچمداران 2017 انتظار داریم، برخوردار است که از میان آنها می توان به پردازنده ی فوق العاده سریع اسنپدراگون 835 اشاره کرد.

طراحی شیائومی می 6

جدیدترین پرچمدار شیائومی از طراحی چهار گوشه ی خمیده برخوردار بوده که به اعتقاد شیائومی، راحت تر در دستان کاربر قرار می گیرد. قاب پشتی آن از جنس شیشه است که پروسه ی تولید آسانی ندارد؛ کمپانی شیائومی اعلام کرده که تولید هر کدام از بدنه ها، 12 روز طول کشیده و هر کدام از 14 پروسه ی مختلف عبور کرده اند. قاب استیل ضد زنگ آن، وظیفه ی محافظت از بدنه ی شیشه ای را به عهده دارد. این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که گوشی های شیشه ای، آسیب پذیرتر هستند. طراحی دوربین دوگانه ی آن نیز برجسته نبوده و به خوبی در بدنه ی گوشی شیائومی می 6 جای گرفته است.

کمپانی شیائومی مدعی شده که شیائومی می 6 می تواند بهترین تجربه ی تصویری را برای کاربران خود ایجاد کند. قسمت پشی دستگاه کمی خمیده بوده و بسیار زیباست. نمای جلویی دستگاه نیز علیرغم حاشیه زیاد در قسمت های بالا و پایین، بسیار جذاب است. همانطور که انتظار داشتیم، جک هدفون 3.5 میلیمتری از جدیدترین پرچمدار شیائومی حذف شده است؛ پس زمان آن فرا رسیده که با هدفن های قدیمی خداحافظی کرده و از هندزفری های بلوتوثی و مجهز به یو اس بی نوع سی استفاده کنید. در قسمت بالایی شیائومی می 6 ، یک سنسور IR تعبیه شده و در قسمت پایینی، پورت یو اس بی نوع سی و دو اسپیکر قرار گرفته است. همه چی به خوبی پوشیده شده است؛ این بدان معناست که می تواند در برابر قطره های آب، مقاوم باشد. البته لازم به ذکر است که نمی توان گوشی شیائومی می 6 را به طور کل در برابر آب مقاوم است، درواقع هنوز مشخص نیست که آیا امتیاز IP67 را دریافت کرده یا خیر. با اینحال می توان گفت که در برابر قطره های آب،آسیب پذیر نخواهد بود.

در قسمت بالایی شیائومی می 6 ، یک سنسور IR تعبیه شده و در قسمت پایینی، پورت یو اس بی نوع سی و دو اسپیکر قرار گرفته است. همه چی به خوبی پوشیده شده است

علاوه بر این، گوشی شیائومی می 6 از سنسور اثرانگشت در زیر شیشه ی خود برخوردار شده که می تواند به عنوان دکمه ی هوم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین، گزینه های رنگی متنوعی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. گزینه ی رنگی آبی که قبلا رندرهای آن را دیده بودیم، اما نکته ی جالب تر همان نسخه ی نقره ای شیائومی می 6 است که به ادعای شیائومی، احساس کاملا متفاوت تری از نسخه ی آبی را ایجاد می کند. به نظر می رسد که قاب پشتی از جنس فلز باشد و حالت بازتاب دهنده ی آینه ای را ایجاد می کند. قبل از اینکه به دنبال پیش خرید نسخه ی نقره ای باشید، باید بگوییم که پروسه ی تولید آن هنوز آغاز نشده است. شیائومی خاطر نشان کرده است که حتی ذره ای گرد و غبار در طول پروسه ی آبکاری می تواند کل دستگاه را خراب کند. بنابراین انتظار می رود که نسخه ی نقره ای رنگ شیائومی می 6 در تعداد محدودی ساخته شود.

مشخصات شیائومی می 6

گوشی شیائومی می 6 از پردازنده ی اسنپ دراگون 835 با قدرت پردازش 2.45 گیگاهرتز برخوردار بوده و یک پردازنده گرافیکی آدرنو 540 نیز برای آن در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این یک تراشه ی 10 نانومتری بوده که با معماری هشت هسته ای همراه است؛ این بدان معناست که دستگاه علاوه بر قدرت بالا، از عملکرد بهینه ای برخوردار خواهد بود. یک رم 6 گیگابایتی نیز در گوشی شیائومی می 6 قرار گرفته است. نمایشگر آن نیز 5.15 اینچی بوده و از رزولوشن 1080P برخوردار است. این نمایشگر از نوع Nrgative LCD بوده که با حداکثر روشنایی 600 نیت و روشنایی در فضای تاریک 1 نیت (مناسب برای شب ها و فضاهای تاریک) همراه است. علاوه بر این، یک سیستم بهینه ی مراقبت از چشم نیز برای نمایشگر تعبیه شده که از سلامت چشمان کاربر، به ویژه شب ها، اطمینان حاصل می کند. “حالت مطالعه” ای که برای دستگاه در نظر گرفته شده، باعث کاهش نور آبی نمایشگر شده و در عین حال، رنگ های به نمایش گذاشته شده را تثبیت می کند.

 گوشی شیائومی می 6 از پردازنده ی اسنپ دراگون 835 با قدرت پردازش 2.45 گیگاهرتز برخوردار بوده و یک پردازنده گرافیکی آدرنو 540 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شاید امتیازات AnTuTu برایتان جالب باشد. قبلا شاهد امتیاز شیائومی می 6 در انتوتو بوده ایم؛ اما مشاهده ی امتیازات مشخصات واقعی آن نیز خالی از لطف نیست. این دستگاه از بنچمارک انتوتو، امتیاز 184292 را دریافت کرده است؛ این بالاترین امتیازیست که تا به حال از یک گوشی اندرویدی مشاهده کرده ایم! البته لازم به ذکر است که امتیازات دستگاه در شرایطی واقعی، چیزی نزدیک به 170 هزار خواهد بود. امتیازی که آزمون های پردازنده گرافیکی شیائومی می 6 از GFX Manhattan دریافت کرده، نمره ی تاثیرگذار 63fps است. این گوشی هوشمند همچنین از Vulkan 3D برخوردار بوده که گرافیک واقعی تر و عملکرد بهینه ی پردازنده گرافیکی را تضمین می کند.

گوشی شیائومی می 6 از پشتیبانی 2 در 2 وای فای دوگانه، به منظور سرعت بهتر و محدوده ی بیشتر بهره مند شده است. این دستگاه همچنین از شبکه 4G پشتیبانی کرده که میزان دانلود ماکسیمم 600Mbps و سرعت آپلود 100Mbps را تضمین می کند. از دیگر قابیت های شیائومی می 6 می توان به اسپیکر های استریو، NFC و پشتیبانی از Mi Pay (سیستم پرداخت شیائومی) در چین اشاره کرد.

گوشی شیائومی می 6 به یک باتری 3350 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است؛ هرچند که این مقدار، چندان زیاد نیست (حداقل از نظر استانداردهای شیائومی)، با اینحال اعلام شده که این دستگاه در مقایسه با سایر گوشی هایی که در حال حاضر عرضه شده اند، از باتری بزرگی برخوردار است.

گوشی شیائومی می 6 به یک باتری 3350 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است

دوربین شیائومی می 6

شیائومی بار دیگر به گروه تولید کنندگانی پیوست که تمرکز خود در سال 2017 را روی عملکرد دوربین دوگانه قرار داده اند. شیائومی می 6 نیز از دو دوربین در قاب پشتی خود بهره می برد و یک فلاش ال ای دی دوگانه نیز در ست چپ آن تعبیه شده است. تنظیمات این دوربین عبارتند از لنزهای زاویه گسترده ی 12 مگاپیکسل و لنزهای تله فوتو 12 مگاپیکسل. این تنظیمات، نسبت به دوربین های دوگانه ی اندرویدی اولیه، کمی تفاوت دارد؛ در این دوربین ها، یک سنور برای سیاه و سفید و یک سنسور برای رنگی ها مورد استفاده قرار می گرفت. کمپانی شیائومی در این باره توضیح داده است که تنظیمات دوربین دوگانه ی شیائومی می 6 ، مشابه دوربین آیفون 7 پلاس بوده و عمق تصویر فوق العاده ای را ایجاد می کند.

شیائومی می 6 نیز از دو دوربین در قاب پشتی خود بهره می برد و یک فلاش ال ای دی دوگانه نیز در ست چپ آن تعبیه شده است

علاوه بر این، دوربین این گوشی هوشمند با قابلیت زوم 2x اپتیکال همراه است که تصاویر شفاف، حتی در فاصله های زیاد را به وجود می آورد. همچنین از یک زوم 10x دیجیتال نیز برخوردار است.

تنظیمات دوربین دوگانه ی شیائومی می 6 ، مشابه دوربین آیفون 7 پلاس بوده و عمق تصویر فوق العاده ای را ایجاد می کند.

قیمت شیائومی می 6

نسخه ی رم 6 گیگابایتی و حافظه ی 64 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 249 یوان معادل 363 دلار عرضه خواهد شد؛ نسخه ی رم 6 گیگابایتی و حافظه ی 128 گیگابایتی آن نیز با قیمت 2899 یوان معادل 421 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

یک نسخه ی ویژه با رم 6 گیگابایتی، حافظه 128 گیگابایتی، سرامیکی و مشکی رنگ نیز با قیمت 2999 یوان معادل 435 دلار به فروش می رسد.

قیمت شیائومی می 6

تاریخ عرضه ی شیائومی می 6

این گوشی هوشمند از تاریخ 28 آوریل (8 اردیبهشت) از ساعت 10 صبح به وقت چین در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره ی گوشی شیائومی می 6 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر