;
coinex

تویوتا GT86 ، خودرویی اسپرت ، کوچک و زیبا از شرکت خودروسازی Toyota

تویوتا GT 86
تویوتا GT86 یکی از معدود خودروهای اسپرت بازارهای جهانی بوده که با توجه به قیمت نسبتا پایین در مقایسه با سیایر خودروهای اسپرت و ظاهر جذاب و جوان پسند، توانسته به بازارهای خودروی ایران نیز راه پیدا کند. این خودرو که از سال 2013 در خط تولید شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) قرار دارد، با اندکی تغییر در سال 2017 روبرو شده و به مشتریان در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

شرکت خودروسازی تویوتا

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت نساجی تویودا (Toyoda) بود، در اواسط دهه 1930 میلادی و توسط کیچیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) تاسیس شد. اولین خودروی این شرکت نیز که تویودا AA – Toyoda AA نام داشت، در سال 1936 میلادی ساخته شد. این خودرو از آن زمان تا کنون به طراحی و ساخت خودروهای متعددی در کلاس‌های بدنه متنوع مشغول بوده و از نمونه‌های بسیار محبوب آن می‌توان به تویوتا کرولا (Toyota Corolla) اشاره کرد که از سال 1966 در خط تولید این شرکت قرار داشته و با فروشی بیش از 45 میلیون دستگاه خودرو، پرفروشترین خودرو جهان به شمار می‌آید.

از اواخر دهه 1980 زیر مجموعه لکسوس (Lexus) را به لیست محصولات خود اضافه نمود که تنها به تولید خودروهای لوکس و پرقدرت اشتغال دارد. لکسوس ابتدا برای تصاحب بازار خودروهای تولیدی شرکت‌ها ب ام و (BMW) و مرسدس بنز (Mercedes Benz) در آمریکای شمالی تاسیس شده بود اما با توجه به موفقیت چشمگیر این خودرو، به عنوان یک بخش جداگانه به تولید انواع خودروهای لوکس و با کیفیت برای بازارهای جهانی با فعالیت ادامه داد.

شرکت تویوتا در حال حاضر پس از گروه خودروسازی فولکس واگن که مالک شرکت‌های خودروسازی بسیاری مانند آئودی (Audi)، بنتلی (Bentlry)، لامبورگینی (Lamborghini)، بوگاتی (Bugatti) و اشکودا (Skoda) است، با در اختیار داشتن شرکت‌هایی مانند تسلا (Tesla)، دایهاتسو (Dihatsu)، سوبارو (Subaru) و سایون (Scion) و لکسوس، دومین خودروساز برتر جهان به شمار می‌آید.

تویوتا GT 86

این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2007 تحت نام FT-HS به نمایش درآمد. این خودرو یک نمونه کوپه 2+2 نفره هیبریدی بود و از یک موتور شش سیلندر خورجینی به همراه یک موتور الکتریکی نیرو می‌گرفت. طراحی تویوتا GT 86 برگرفته از یکی از مدل‌های قدیمی شرکت تویوتا با نام 2000 GT بود که 1967 میلادی به بازارها عرضه شده بود. اولین نمونه تویوتا GT 86 در نمایشگاه خودروی توکیو سال 2011 میلادی به نمایش عمومی درآمد. این مدل که در کارخانه سوبارو (Subaru) تولید شده بود، در سال 2012 میلادی به بازارهای اروپا و در سال 2013 میلادی به بازارهای آمریکای شمالی عرضه گردید. این خودرو تحت نام سوبارو BRZ و سایون FR-S نیز در بازارهای جهانی عرضه شده که هر دو این شرکت‌ها (Scion و Subaru) از زیر مجموعه‌های شرکت مادر تویوتا به شمار می‌آیند.

تویوتا GT 86 که در دسته خودروهای کوپه اسپرت سایز کوچک قرار می‌گیرد، رقبایی مانند مزدا MX-5 Miata، فیات 124 اسپایدر، نیسان Z و ب ام و سری 2 و هوندا سیویک (Honda Civic) کوپه را پیش رو داشته و با قیمتی در حدود 27.000 دلار الی 31.000 دلار (معادل 101 میلیون تومان الی 116 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی) بسته به تیپ و سطح امکانات، در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. از عناوین مهم کسب شده توسط این خودرو می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • بهترین خودروی سال از نگاه مجله Top Gear (بریتانیا)
  • بهترین خودروی سال از نگاه وبسایت Autocar (بریتانیا)
  • بهترین خودروی سال از نگاه مجله Wheels (استرالیا)
  • بهترین خودروی اسپرت زیر 50.000 دلار از مجله خوانندگان Drive (استرالیا)
  • یکی از ده خودروی برتر سال از نگاه وبسایت Car and Driver (ایالات متحده آمریکا)

طراحی خارجی و بدنه تویوتا GT 86 مدل سال 2017

تویوتا GT 86 مدل سال 2017 میلادی نسبت به مدل قبلی دچار اندکی بهینه سازی ظاهری (Facelift) شده است. فاصله ورودی‌های هوا و خروجی اگزوز اندکی زا زمین بیشتر شده است. فرم چراغ‌هایی جلویی تقریبا ثابت مانده و ورودی‌های هوای بخش زیرین جلوپنجزه اندکی قوس دارد شده است. طراحی قاب دور چراغ‌های پایینی و مه شکن نیز تغییر اندکی داشته و با سه بخش خطی شکل تزئین شده اند. این خودرو طولی برابر با 4.234 میلمیتر، پهنایی برابر با 1.775 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.285 میلیمتر داشته و فاصله آن از سطح زمین نیز برابر با 124 میلیمتر است. فاصله دو محور عقب و جلوی این خودروی 1250 کیلوگرمی برابر با 2530 میلیمتر است.

خط جانبی بدنه نیز مانند مدل سال 2013 از  بالای گلگیر جلو شروع شده و با عبور از در با زاویه کمی به بالای گلگیرهای عقبی ختم می‌گردد. فرم چراغ‌های عقبی ثابت مانده اما آرایش لامپ‌های درون آن تغییر کرده و ظاهری اسپرت‌تر به آن بخشیده است. برآمدگی در صندوق عقب و محفظه بار نیز بیشتر شده و ظاهری عضلانی‌تر را برای آن به ارمغان آورده است.

طراحی داخلی و کابین

برای یک خودرو که برای عملکرد بالا و تبدیل شدن به ابزاری برای لذت بردن از رانندگی اسپرت طراحی شده است، جای تعجبی وجود نخواهد داشت که کابین آن با محوریت تسلط راننده ساخته شده باشد. تمامی نشانگرها و عقربه‌های تویوتا GT86 با زاویه اندکی متمایل به سمت راننده بوده و کنسول میانی و داشبورد تویوتا GT 86 به گونه‌ای طراحی شده که در دسترس کامل راننده قرار داشته باشد. کیفیت ساخت ابزار و ادوات داخلی بالا بوده و فضای نسبتا لوکسی را برای سرنشینان و راننده فراهم می‌کند. اما کیفیت مواد اولیه استفاده شده در حد عالی نبوده و تویوتا GT 86 علیرغم کیفیت بالای ساخت از این حیث در مکانی پایین‌تر از بسیاری از رقبای خود در این محدد قیمت قرار می‌گیرد.

از لحاظ کاربردی بودن و فضای داخلی نیز وضعیت تقریبا مناسب بوده و تنها افراد با قد بسیار بلند با مشکل در هنگام سواری با این خودرو در صندلی‌های جلویی روبرو خواهند شد. اما صندلی‌های عقبی تقریبا بی استفاده بوده و تنها فضایی برای نشستن افراد با جثه بسیار کوچک و کودکان را در اختیار قرار می‌دهد. حجم محفظه بار نیز تنها 237 لیتر بوده اما با توجه به نوع و نحوه استفاده از این خودرو نمی‌تواند رقم نامناسبی به حساب آید. یکی دیگر از نقاط ضعف کابین تویوتا GT 86 نیز استفاده از طرح فیبر کربن در بخش سرنشین جلو بوده که حسی نا مناسب را به سرنشین منتقل می‌نماید.

تجربه رانندگی

همانطور که پیشتر اشاره شد، تویوتا GT 86 خودرویی است راننده محور. طراحی آن به گونه‌ای بوده که راننده از بیشترین اولویت برخوردار شده و این مساله حتی در نوع طراحی صندلی‌ راننده نیز به چشم می‌خورد. این صندلی‌ها به خوبی راننده را در بر گرفته و حتی در هنگام عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا نیز راننده در جای خود تقریبا ثابت می‌ماند. فرمان تویوتا GT86 عملکرد بسیار خوبی داشته و بسیار نرم و با دقت بالا عمل می‌کند. هنگام حرکت در بزرگراه‌ها و رانندگی با سرعت‌های بالا نیز وضعیت به همین گونه است. سیستم فنربندی از نوع مک فرسون (MacPherson) بهینه سازی شده بوده و با توجه به نوع استفاده این خودرو اندکی سفت بوده ولی در حدی نیست که موجب آزار و ناراحتی در هنگام پیمودن مسافتهای طولانی شود. دید راننده از مسیر پیش رو و اطراف با وجود ارتفاع پایین و موقعیت صندلی کافی و مناسب بوده و عملکرد کلی خودرو در هنگام رانندگی با سرعت پایین نیز اگر بهترین در کلاس بدنه خود نباشد، یکی از مناسب‌ترین نمونه‌ها به شمار می‌آید.

بر اساس نظر منتقدین یکی از نقاط ضعف اصلی این خودرو هنگامی به چشم آمده که خودرو با سرعت زیاد در حال حرکت باشد. در این شرایط ضریب نفوذ صدای باد به داخل کابین به دلیل عدم عایق کاری کافی، نسبت به بسیاری از رقبا بیشتر بوده که این مساله می‌تواند موجب خستگی و آزار در هنگام طی مسافت‌های طولانی گردد. یکی دیگر از نقاط ضعف تویوتا GT86 کمبود گشتاور در دور موتورهای پایین بوده که موجب مرده کار کردن موتور شده و قابلیت شتابگیری سریع و مناسب را بدون تعویض دنده از راننده سلب نموده و نیاز به زمانی بیشتر از سایر رقبا برای رسیدن به سرعت‌های بالا دارد.

با توجه به مهندسی صورت گرفته در این خودرو، تویوتا GT86 می‌تواند رانندگانی را که به دنبال لذت رانندگی بوده را ارضا نموده و با استفاده از توانایی‌های خود سواری دلپذیری را برای آنان فراهم نموده و با توجه به وزن پایین، قابلیت‌های دینامیکی و قدرت مانور بالایی را از خود به نمایش گذارد.

موتور و پیشرانه

برای تویوتا GT86 تنها یک پیشرانه درنظر گرفته شده که از یک موتور 2.0 لیتری سوبارو نیرو می‌گیرد. این موتور 16 سوپاپه DOHC تخت (Boxer) بوده که با استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت و با بلوک آلومینیومی توانایی تولید نیرویی 205 اسب بخار در دور موتور 7.000 RPM را دارد. گشتاور تولیدی نیز که در دور موتور 6.400 RPM تا 6.800 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد برابر با 156 پاوند بر فوت (معادل 211 نیوتون متر) است. قدرت موتور توسط جعبه دنده شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک با پرداخت مبلغی در حدود 700 دلار (معادل 2.6 میلیون تومان) بنا بر سفارش مشتری به چرخ‌های عقب (RWD) منتقل می‌گردد.

تویوتا GT86 برای رسیدن به سرعت 100 کیولمتر در ساعت به زمانی معادل 6.2 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی برابر با 16.8 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت تویوتا GT86 نیز بنا بر اعلام کارخانه 135 مایل (معادل 217 کیلومتر در ساعت) است. تویوتا GT 86 با استفاده از گیربکس دستی مصرفی معادل 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و مصرفی معادل 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی دارد.

با انتخاب گیربکس اتوماتیک شش سرعته برای این خودرو، مصرف سوخت به 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر، 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی کاهش پیدا خواهد کرد. در مجموع عملکرد این پیشرانه قابل توجه بوده و تنها مشکل آن عدم وجود گشتاور کافی در دور موتور پایین است که این نقیصه نیز با تعویض دنده در جهت معکوس قابل حل خواهد بود.

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

هرچند که تویوتا GT 86 خودرویی است که با توجه به دیفرانسیل عقب بود و قدرت بالا، مخصوص لذت بردن اس سواری طراحی شده و عظش راننده را برای سر دادن خودرو به اطراف بر طرف می‌کند اما، امکانات امنیتی و کمکی رانندگی نسبتا کاملی در آن گنجانده شده تا این ماجراجویی از سطح ایمنی بالایی برخوردار باشد. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان سیستم‌های زیر اشاره کرد:

  • ترمزهای ضد قفل (ABS)
  • سیستم کنترل کشش (Traction Control)
  • سیستم کنترل پایداری (Stability Control)
  • توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز کمکی (Brake Assist)
  • شش کیسه هوای جداگانه
  • سیستم LATCH برای تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی برای کودکان و استاندارد ISOFIX
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای

 

 

از امکانات کمکی رانندگی موجود به صورت استاندارد در این خودرو می‌توان از سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی (Hill Start Assist) , سیستم نمایش فشار باد تایرهای خودرو (TPMS) و سیستم پیشرفته Start – Stop موتور خودرو برای کاهش مصرف سوخت در هنگام حرکت در مسیرهای پر ترافیک و همچنین سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) نام برد.

تیپ‌های مختلف

تویوتا GT 86 در دو تیپ استاندارد و Special Edition عرضه شده که هر کدام از این دو تیپ قابلیت تجهیز به سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک را دارد. تیپ Special Edition از لحاظ موتوری مشابه نمونه استاندارد بوده و تنها با استفاده از یک کیت بدنه خاص، از ظاهری اسپرت‌تر برخوردار شده است.

تویوتا GT86 استاندارد

این تیپ از تویوتا GT86 با قیمت پایه  27.000 دلار (معادل 101 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. از تجهیزات این تیپ می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی و چراغ‌های جلویی مجهز با لامپ‌های LED اشاره کرد.

تویوتا GT86 تیپ Special Edidtion

رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی خاکستری رنگ، باله عقب (Spoiler)، چراغ‌های مه شکن مجهز به لامپ‌های LED، آیینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سپر عقب اسپرت با تزئینات به رنگ مشکی، تزئینات بدنه سیاه رنگ و پنل زیری خودرو برای افزایش قابلیت‌های آئرودینامیکی از تجهیزات ظاهری این تیپ هستند. تویوتا GT86 تیپ Special Edition که قیمتی در حدود 29.800 دلار (معادل 111 میلیون تومان) دارد، از سیستم ورود و استارت موتور بدون کلید (Keyless)، سیستم اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) مجهز به صفحه نمایش 4.2 اینچی لمسی رنگی و روکش چرمی غربیلک فرمان سود می‌برد.

تجهیزات سفارشی

برای هر دو تیپ تویوتا GT 86 گزینه‌های انتخابی و سفارشی زیادی در نظر گرفته شده است. از نمونه‌هایی از این امکانات می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)، صفحه نمایش رنگی لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به هشت بلندگوی جداگانه، پورت‌های USB 2.0 و AUX، قابلیت اتصال به iPhone، اتصال گوشی‌های هوشمند همراه به سیستم صوتی با استفاده از تکنولوژی ارتباطی بدون سیتم بلوتوث، دوربین کمکی دنده عقب و پشتیبانی از ایستگاه‌های رادیویی HD اشاره کرد.

قیمت و ارزش خرید

مدل پایه این خودرو از امکاناتی در سطح استاندارد سود می‌برد. از این امکانات پایه می‌توان به موارد مانند صفحه نمایش نسبتا کوچک لمسی رنگی، اتصال گوشی تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم کنترل سرعت و کنترل پایداری اشاره کرد که مدل پایه 27.000 دلار (معادل 101 میلیون تومان) را نمونه‌ای مناسب و ارزشمند می‌نماید. تویوتا GT 86 با ضمانتنامه‌ای 5 ساله یا 160.000 کیلومتری ارائه شده که این اطمینان را به خریدار داده که این خودرو در طی این زمان دچار مشکل خاصی نخواهد شد.

اما تجهیزات سفارشی موجود برای تویوتا GT86 اندکی گرانقیمت بوده و تجهیز این خودرو با امکاناتی مانند سیستم اطلاعاتی / سرگرمی با صفحه نمایش بزرگ لمسی و یا رنگ آمیزی به رنگ‌های متالیک، قیمت این خودرو را با افزایشی محسوس روبرو می‌کندو به طوریکه خریداران با پرداخت مبلغ نهایی این خودرو قادر به خرید نمونه‌هایی قدرتمندتر و کاربردی‌تر مانند فولکس گلف GTi با قیمت 31.000 دلار (معادل 116 میلیون تومان) بوده که با استفاده از موتور 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر توانایی تولید نیرویی معادل 220 اسب بخار را داشته و توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر را در زمانی کمتر از 6 ثانیه دارد.

رقبا

کلاس خودروهای کوپه سایز کوچک، عرصه‌ای بسیار رقابتی بوده و از رقبای تویوتا GT 86 در بازار جهانی میتوان نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • هوندا سیویک (Honda Civic) کوپه با قیمت پایه 21.000 دلار (معادل 79 میلیون تومان)
  • کیا فورته (Kia Forte) کوپه یا کیا سراتو (Kia Cerato) با قیمت پایه 21.000 دلار (معادل 79 میلیون تومان)
  • فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) با قیمت پایه 21.000 دلار (معادل 79 میلیون تومان)
  • مزدا MX-5 میاتا با قیمت پایه 26.000 دلار (معادل 97.5 میلیون تومان)
  • نیسان Z با قیمت پایه 31.000 دلار (معادل 116 میلیون تومان)
  • ب ام و سری 2 با قیمت پایه 35.000 دلار (معادل 131 میلیون تومان)

تویوتا در ایران

خودروهای ساخت تویوتا از سالیان قبل حضوری موفق در بازار ایران داشتن. به عنوان نمونه می‌توان به مدل‌های محبوب سلیکا (Celica)، کارینا (Carina) و کورونا (Corona) اشاره کرد که در اواخر دهه 1970 میلادی وارد بازار ایران شدند. با پایان جنگ ایران و عراق و در اوایل دهه 1370 شمسی نیز با آزاد شدن ورود خودروهای خارجی به ایران، تعداد بسیار زیادی از خودروهای معتبر و محبوب و به روز این شرکت از طریق مرزهای کشور عراق وارد بازار داخلی شدند. از مدل‌های محبوب این دهه می‌توان به نسل جدید تویوتا کرولا، تویوتا کرسیدا (Cressida) ،که توانست به عنوان خودروی پلیس نیز در ایران به انجام وظیف بپردازد) و تویوتا کراون (Crown) اشاره کرد.

شرکت ایرتویا در سال ۱۳۵۲ توسط شادروان اصغر حدادزاده با تفکر ورود فناوری و تکنولوژی روز دنیا به ایران،با اخذ نمایندگی مجاز وانحصاری تویوتا در ایران،در خیابان عباس آباد تهران تاسیس گردید.پس از ورود ۴ دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا در سال ۱۳۵۳ به عنوان نمونه،عملا واردات خودروی تویوتا به ایران آغاز گردید و سپس در سال ۱۳۵۶ انبار مرکزی شرکت به منظور استقرار خودروهای وارداتی تویوتا در جاده دماوند شروع به کار کرد. با صدور مجوز صنفی برای امکان واردات مجدد خودرو در سال ۱۳۸۳،بار دیگر شرایط برای واردات صنعتی خودروی تویوتا توسط شرکت ایر تویا به کشور فراهم گردید که با استقبال وافر مصرف کنندگان و مشتریان وفادار و همیشگی تویوتا همراه شد که همچنان نیز ادامه دارد.

تویوتا GT 86 در ایران

این خودرو همانند سایز نمونه‌های خارجی با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت جهانی به مشتریان عرضه می‌گردد. این خودرو با امکاناتی نظیر تایرهای 215/45/17 و گیربکس اتوماتیک، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل لغزش خودرو و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، با قیمتی در 180 میلیون تومان (معادل 48.000 دلار) به فروش می‌رسد. با این مبلغ خریداران ایران قادر به تملک خودروهایی بسیار باکیفیت‌تر و پرقدرت‌تر در بازار جهانی خواهند بود. به عنوان نمونه‌ می‌توان به خودروهای فهرست زیر اشاره کرد:

  • شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) با قیمت پایه 38.000 دلار (معادل 142 میلیون تومان)
  • اینفینیتی Q60 با قیمت پایه 40.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان)
  • مرسدس بنز کلاس C با قیمت پایه 40.500 دلار (معادل 152 میلیون تومان)
  • لکسوس RC با قیمت پایه 41.000 دلار (معادل 154 میلیون تومان)
  • آئودی TT با قیمت پایه 44.500 دلار (معادل 167 میلیون تومان)
  • ب ام و سری 4 با قیمت پایه 50.000 دلار (معادل 187 میلیون تومان)

نسل قبلی این خودرو که بین سال‌های 2013 تا 2016 عرضه شد، در بازار خودروهای دست دوم ایران با قیمتی مابین 110 الی 140 میلیون تومان بسته به شرایط خودرو به فروش می‌رسد. البته این کلاس از خودرو با توجه به قابلیت‌ها و توانایی‌های اسپرت، حضور نسبتا کم رنگی در ایران داشته و از معدود خودروهای موجود در بازار ایران که از رقبای این خودرو به حساب می‌آیند، می‌توان به آلفارومئو جولیتا با قیمتی در حدود 170 میلیون تومان، هیوندای ولاستر با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان و کیا سراتو کوپه نسل جدید با قیمت 145 میلیون تومان اشاره کرد.

سخن آخر

در مجموع تویوتا GT86 خودرویی بوده با ظاهری بسیار خاص و اسپرت که توانایی جذب نظر عابران پیاده را داشته و با استفاده از موتور قدرتمند و مصرف سوخت نسبتا پایین، می‌تواند نمونه‌ای کوجک از یک اتومبیل اسپرت بوده و با توانایی‌های دینامیکی مناسب خود، راننده و سرنشین کناری را راضی نماید. به دلیل حجم صندوق عقب و محفظه بار کوچک و صندلی‌های عقبی بسیار محدود و غیر کاربردی، جوانان و خانواده‌های کم جمعیت بازار هدف این خودرو خواهند بود.

نقاط قوت این خودرو را می‌توان در لذت فوق العاده رانندگی و تجهیزات کافی در مدل پایه خلاصه نمود و از نقاط ضعف آن نیز می‌توان به عملکرد ضعیف و گشتاور کم در دورهای پایین موتور، فضای بسیار کم کابین و استفاده از مواد با کیفیت نسبتا پایین در برخی ابزار و ادوات اشاره کرد. اما با وجود تمامی این مسائل، تویوتا GT86 خودرویی است اسپرت با طراحی داخلی و خارجی جذاب که پتانسیل تبدیل شده به یک خودروی کلاسیک را در سال‌های آینده دارد.

تویوتا GT86 در یک نگاه

حجم موتور (سی‌سی) 1998
تعداد سیلندر 4
قدرت موتور (اسب بخار) 205
گشتاور (نیوتون متر) 211
مصرف بنزین (شهر) 11.2
مصرف بنزین (بزرگراه) 8.4
مصرف بنزین (ترکیبی) 9.8
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 6.2
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 217
قیمت پایه (میلیون تومان) 101
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 180

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر