;
coinex

تخفیف ۵۰ درصدی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای شرکت ‌های دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند از این پس با استفاده از تسهیلات جدید از سوی سازمان نمایشگاه‌های ایران با 50 درصد تخفیف اقدام به اجاره فضا کنند.
شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران اعلام کرده است که شرکت‌های دانش بنیان و ارائه دهنده خدمات، مشمول تخفیف 50 درصدی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با شرایطی خاص خواهند شد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

دستورالعمل و اطلاعات جدیدی در حوزه اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران منتشر شده است، شرکت های دانش بنیانی که مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشند، قادر هستند تا سقف 24 متر مربع فضای غرفه نمایشگاهی را با تخفیف 50 درصدی اجاره نمایند. همچنین دیگر شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه فروش خدمات فعالیت دارند نیز تا سقف 12 متر مربع می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده بکنند.

گفتنی است که مجریان نمایشگاه‌های داخلی در هر حوزه‌ای اعم از فناوری، نفت، بیمه و … موظف هستند تا 15 درصد از فضای مناسب نمایشگاهی را با رعایت هزینه و متراژ تصویب شده رسمی به شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا دیگر نهادهای ذیربط اختصاص داده و مدارک مربوط به آنها را در اختیار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها قرار دهند.

گفتنی است که ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی همچون سبیت آلمان، منوط به سازماندهی و اجرای آن توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران است که در صورت وجود توافقاتی بین ایران و کشور مقصد، حضور همراه با تخفیف برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، اجاره بهای هر ۲۴ و ۱۲ متر در نمایشگاه ی چون TGC در حدود ۱۶ و ۱۲ میلیون تومان است که حتی با مبلغ تخفیفی نیز برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه بازی سازی بالا محسوب می‌شود و بهتر است در تصویب اجاره بها قیمت‌هایی پایین‌‎تر با شرایط پرداخت بلند مدت برای اینگونه از شرکت‌های کوچک و بزرگ دانش بنیان ایجاد شود.

در نهایت باید بگوییم که ایجاد تخفیف و تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار شایسته و امیدوار کننده نسبت به حمایت در بخش دولتی و همچنین خصوصی ایران نسبت به آنهاست اما بهتر است تا برای شرکت‌های استارت آپی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر