;
coinex

اولین جزئیات منتشر شده از فیلم واقعیت مجازی «گوشت و شن» از الخاندرو اینیاریتو

اولین جزئیات منتشر شده از فیلم واقعیت مجازی «گوشت و شن» از الخاندرو اینیاریتو

الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu)، کارگردان مکزیکی برنده چند جایزه اسکار، و امانوئل لوبزکی (Emmanuel Lubezki)، فیلمبردار مکزیکی، برای باری دیگر، در کنار هم، فیلمی تجربی و واقعیت مجازی با نام گوشت و شن (CARNE y ARENA) را ساخته‌اند؛ در واقع فیلم‌های واقعیت مجازی بصورت مجازی، و نه فیزیکی که به روی پرده به نمایش در آید، پخش می‌شوند. این تجربه انفرادی و شش و نیم دقیقه‌ای، اولین پروژه واقعیت مجازی است که قرار است در جشنواره فیلم کن 2017 به نمایش در آید. جشنواره کن 2017 به زودی آغاز به کار می‌کند.

این فیلم درباره شرایط انسانی مهاجران و آوارگان است. در زیر توضیح رسمی این فیلم را می‌بینید:

بر اساس روایات، مرزهای ظاهری بین موضوع و تماشاچیان محو و در هم تنیده شده است، که این به افراد اجازه می‌دهد در فضایی پهناور قدم بزنند و بخشی از زندگی پناهجویان را در سفری انفرادی تجربه کنند. در فیلم گوشت و شن ، بهترین تکنولوژی‌های واقعیت مجازی که قبلا استفاده نشده بکار گرفته می‌شود تا فضایی وسیع و چند روایی، در کنار کاراکترهای انسانی خلق شود.

اینیاریتو گفته:

در طول چهار سال گذشته که این پروژه در ذهنم در حال گسترش و پر رنگ‌تر شدن بود، من امکان این را داشتم تا با پناهندگان زیادی از مکزیک و آمریکای مرکزی ملاقات و گفتگو کنم. داستان زندگی آن‌ها من را با خود درگیر کرد، از این رو از آن‌ها دعوت کردم تا با من در این پروژه همکاری کنند.

او همچنین افزود:

قصد من، تجربه تکنولوژی واقعیت مجازی، برای کاوش در شرایطی انسانی، به جهت شکستن قاب‌های دیکتاتوری—که همه چیز از آن‌ها فقط دیده می‌شود و کاری صورت نمی‌گیرد— و مطالبه فضایی برای اجازه به بازدیدکنندگان، برای یک تجربه مستقیم از قدم زدن پا به پای مهاجران، در زیر پوست آن‌ها و درون قلبشان بود.

گوشت و شن آخرین همکاری بین اینیاریتو و لوبزکی محسوب می‌شود که هر دو برای فیلم‌های بردمن و بازگشته مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند. این پروژه به تهیه کنندگی و سرمایه گذاری Legendary Entertainment و Fondazione Prada ساخته شده است. نسخه کامل و گسترده فیلم در Fondazione Prada در شهر میلان، از ماه ژوئن تا ماه دسامبر، به نمایش در خواهد آمد. در زیر پوستر این فیلم را مشاهده می‌کنید:

پوستر فیلم واقعیت مجازی «گوشت و شن»

.

منبع: indiewire

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر