;
coinex

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد
دیروز، 10 اردیبهشت ماه 1396، دومین مجمع انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی راس ساعت 2 بعد از ظهر در محل فرهنگسرای شفق برگزار شد. در این جلسه که با حضور کار آفرینان کسب و کارهای اینترنتی حال و هوای خاصی پیدا کرده بود، گزارشی از هیات مدیره، بازرس و خزانه دار قبلی انجمن ارائه شد. طرح افزایش هزینه های ثبت نام در انجمن صنفی نیز موضوع دیگری بود که به رای گیری گذاشته شد؛ اما نتوانست آرای لازم را بدست آورد. بنابراین اعضای انجمن با همان مبالغ تعیین شده قبلی قادر به ثبت نام در انجمن هستند.

آخرین و شاید مهمترین دستور کار جلسه دیروز، انتخاب هیات مدیره جدید بود. 18 نفر از اعضای انجمن کاندید شدند که از این تعداد، نفرات زیر با به دست آوردن بیشترین آرا، شاکله هیات مدیره جدید را تشکیل خواهند داد.

  1. آقای رضا الفت نسب با 64 رای
  2. آقای حمید رضا اعتدال مهر با 59 رای
  3. آقای عادل طالبی با 53 رای
  4. آقای شایان شلیله با 52 رای
  5. آقای سام مدن پور با 49 رای
  6. آقای مهرداد عبد الرزاق با 37 رای
  7. خانوم سولماز صادق نیا با 33 رای

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد

شاید حضور پر رنگ اعضای انجمن، مهمترین دستاورد جلسه دیروز باشد. وجود کارآفرینان متعدد حوزه آنلاین و همدلی آنان در این جلسه کاملا مشهود بود. جلسه قبلی انجمن که در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد، متاسفانه با به حد نصاب نرسیدن اعضا، به رسمیت شناخته نشد و جلسه بدون نتیجه باقی ماند؛ اما در این مجمع، حضور چشمگیر کارآفرینان حوزه آنلاین باعث دلگرمی هر چه بیشتر اعضا شد و این موضوع می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی ایران باشد.
شاید دیگر همه اعضا دریافته‌اند که باید با انسجام بیشتری به جنگ مشکلات پیش رو بروند. خواسته ‌های به حق اعضای انجمن، زمانی از طرف سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی جدی تلقی می‌شود که این افراد بتوانند از تشکل قدرتمندی برخوردار باشند. وجود هر انجمن قدرتمندی به حضور پررنگ اعضای آن انجمن بستگی دارد و مسلما انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

یکی دیگر از نکات برجسته جلسه دیروز، انتخاب یک خانوم در بین اعضای هیات مدیره جدید بود. موضوعی که به خوبی می‌تواند قدرت بانوان ما را در عرصه کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش نشان دهد. خانوم صادق نیا به عنوان هفتمین عضو هیات مدیره جدید انجمن، رای کافی را به دست آورد و از این پس به عنوان تنها بانوی کارآفرین، مسولیت حمایت هر چه بیشتر بانوانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند را به عهده خواهد داشت.

به گفته رضا الفت نسب، دبیر قبلی انجمن و عضو هیات مدیره جدید، مهمترین هدفی که انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی آن را دنبال خواهد کرد، تشکیل اتحادیه خواهد بود. پیگیری این موضوع می تواند قدم بزرگی برای برداشتن موانع پیش روی کسب و کارهای آنلاین باشد.

رضا الفت نسب، یکی دیگر از کارهای مهم هیات مدیره جدید را پیگیری مسایل مربوط به بیمه و مالیات کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها دانست. به گفته او یکی از مهمترین کارهایی که دیگر اعضای انجمن نیز روی آن متفق القول هستند، مذاکره با نهادهای اداری است که می توانند این موضوعات را پیگیری کرده و با وضع قوانین جدید سنگ های افتاده در پیش پای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا را بردارند.

الفت نسب در پاسخ به سوال خبرنگار تکرا در خصوص اینکه چه ضمانت اجرایی وجود خواهد داشت و چه کسی بر کار اعضای انجمن نظارت خواهد کرد، گفت:

هر 3 سال یکبار، هیات مدیره با رای اعضای انجمن انتخاب شده و هیات مدیره موظف است که هر سال گزارش جامع و روشنی از کارهای انجام شده را ارائه داده و یکنفر را به عنوان بازرس انتخاب کند. بازرس نظارت مستقیمی بر روی مصوبات هیات مدیره خواهد داشت و از طرف سایر اعضا، موضوعات مختلف را پیگیری خواهد کرد

اما الفت نسب معتقد است مهمترین موضوعی که می‌تواند به فعال شدن بیشتر هیات مدیره منجر شود، پیگیری مستمر خود اعضای انجمن خواهد بود. در واقع این خودِ اعضا هستند که باید از انجمن خواسته های خود را مطالبه کرده و دائما با انجمن صنفی در ارتباط باشند.

حقیقتا این گفته درستی است؛ در هر جامعه ای، افراد آن جامعه تعیین می‌کنند که با آنان چگونه رفتار شود. اگر می‌خواهیم که اتفاق خوبی بیفتد، باید خودمان بخواهیم.

مسلما این جمله را شنیده اید:  “و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد ساخت، مگر اینکه آن قوم خود بخواهند”

به دوستانمان در هیات مدیره جدید انجمن تبریک می‌گوییم و امیدواریم که با حمایت هر چه بیشتر اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، مسیر پیش روی خود را با قدرت هر چه تمامتر ادامه داده، بایدهایی را به نباید و نبایدهای بسیاری را به باید تبدیل کنند.

.

منبع: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر