;
coinex

مدیرعامل مایکروسافت: ویندوزفون در آینده قدرت و سهم بیشتری خواهد داشت

ویندوزفون

سیستم عامل ویندوزفون، محصول کمپانی مایکروسافت هیچ گاه نتوانست رضایت کاربران را جلب کند و همواره سهم بسیار کمی از بازار جهانی را داشت، چه در معروف‌ترین برند خود لومیا مایکروسافت و چه در گوشی سایر کمپانی‌ها. سهم ویندوزفون در بازار جهانی هر روز با افت روبرو شد و تا جایی پیش رفت که همه‌ی شواهد حاکی از آن بود که حتی مایکروسافت نیز از این سیستم عامل قطع امید کرده و به پایان ویندوزفون نزدیک شده‌ایم؛ اما مصاحبه اخیر مدیرعامل مایکروسافت این ادعاها را تکذیب می‌کند. وی در آخرین صحبت‌های خود از برنامه‌های مایکروسافت برای بازار گوشی‌های هوشمندش و ارتقا ویندوزفون و افزایش گوشی‌های ویندوزی با قابلیت‌هایی تازه خبر داده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا از برنامه ویژه مایکروسافت برای آینده آگاه شوید.

همین چند روز پیش بود که شاهد اخباری بودیم که می‌گفتند آخرین نسخه از اسناد و گزارش‌های مختلف مالی و گزارش‌های 3 ماهه منتشر شده از سوی کمپانی مایکروسافت به صورت واضح، پایان ویندوزفون را بیان می‌کنند. گفته می‌شود که در بخشی از اسناد مربوط به فعالیت‌های کاری حال حاضر کمپانی، که در گزارش‌های قبلی در همین بخش به ویندوزفون اشاره شده بود، نامی از ویندوزفون در این اسناد برده نشده است. از آنجایی که ویندوزفون سهم بسیار کوچکی از بازار گوشی‌های هوشمند را دارد و کمپانی مایکروسافت نیز پس از سال 2015 دیگر گوشی‌های برند لومیا را تولید نکرد، وظیفه سر پا نگه داشتن ویندوز 10 موبایل به تولیدکنندگان دیگر همچون اچ پی و آلکاتل واگذار شده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت در مصاحبه‌ای که اخیراً با MarketPlace داشته بیان کرده است که مایکروسافت به بازار تولید گوشی‌های هوشمند باز خواهد گشت، اما زمانی که دستگاهی تولید شود، آن دستگاه مانند سرفیس (Surface) خیلی متفاوت و جدید خواهد بود. وی همچنین توضیح داد که مایکروسافت با برنامه‌های اندروید و آی او اس خود همچنان در بازار گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد و البته که نمونه اختراع‌های ثبت شده اندروید مربوط به کمپانی نیز قابل مشاهده است که واقعاً قابل تحسین هستند.

وقتی که صحبت از تولید سخت افزاری می‌شود، نادلا ادعا دارد که مایکروسافت به دنبال نو آوری است. وی اضافه کرد، زمانی که ما می گوییم قصد تولید بیشتر گوشی‌های هوشمند را داریم، قطعاً منظور تولید گوشی‌های بیشتر است، اما مطمئن باشید که این گوشی‌ها مانند گوشی‌های موجود امروزی نخواهند بود و با آن‌ها تفاوت خواهند داشت.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید:

ما امروزه تولید گوشی داریم، ما کمپانی‌هایی همچون اچ پی را برای تولید تجهیزات اصلی و گوشی داریم، ما تمرکز خودرا برروی بخش ویژه‌ای برای مدیریت، امنیت و آینده‌ای خاص گذاشتیم که کانتینیوم نام دارد، تکنولوژی که گوشی با آن می‌تواند به یک دسکتاپ تبدیل شود، ما درحال حاضر تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که تمامی نرم افزارهایمان برای آی او اس و اندروید نیز در بهترین حالتشان در دسترس باشد، همچنین ما به دنبال تغییر در عملکردهای آینده هستیم. کاری که ما در سرفیس انجام داده‌ایم می‌تواند یک نمونه خوب از این چیزی که می گوییم باشد. پیش از ما هیچکس به فناوری 2 در 1 فکر نکرده بود، ما بودیم که این مجموعه را بوجود آوردیم و آن را به یک موفقیت تبدیل کردیم و حال می‌توانیم بگوییم بیشتر از این نیز در راه است. این دقیقاً همان کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم.

حدس و گمان‌هایی درباره تولید گوشی‌های سرفیس که توسط پردازنده ARM قدرت دهی می‌شود و برنامه ها را با استفاده از نسخه کامل ویندوز 10 اجرا می‌کند زده می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که چنین چیزی تا قبل از سال 2020 نیز آماده نشود. با توجه به صحبت‌های نادلا، شاید بهتر است نگوییم که ویندوزفون به پایان خود رسیده است، بلکه تنها در حال آماده سازی طراحی و قابلیت‌های جدید برای بازگشتی قدرتمندتر از قبل است.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر