;
coinex

بررسی و مشخصات فنی لکسوس LC500 مدل سال 2018 میلادی

لکسوس LC500 مدل 2018

لکسوس LC500 مدل سال 2018 میلادی یکی از خودروهای پرقدرت و مجلل تولیدی شرکت ژاپنی لکسوس (Lexus) بوده که قرار است برای سال 2018 میلادی به بازارهای جهانی ارائه گردد.

شرکت لکسوس

شرکت لکسوس از ابتدای شروع فعالیت خود به عنوان یکی از زیر مجموعه شرکت خودرو سازی ژاپنی، به عنوان یک خودرو ساز با نمونه‌های بسیار لوکس و مجهز شناخته شده بود. این شرکت فعالیت خود را در سال 1989 میلادی آغاز نموده و شروع به ساخت خودرهای لوکس، پرقدرت و تجملی تحت برند لکسوس نمود. اولین خودروی تولیدی این شرکت نیز مدل لکسوس LS400 بود که در سال 1989 به بازارهای جهانی ارائه شد.

لکسوس LC500

شرکت لکسوس علاوه بر تولید خودروهای لوکس و تجملی در سال‌های آغازین فعالیت خود، از ابتدای دهه 0201 میلادی رو به طراحی و تولید خودروهای اسپرت لوکس نمود. اولین نمونه مسابقه‌ای این شرکت مدل LFA بود که توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب نماید. آخرین محصول اسپرت این شرکت نیز مدل جدید لکسوس LC500 مدل سال 2018 میلادی است که در ادامه به بررسی و ذکر مشخصات فنی و توانایی‌های آن خواهیم پرداخت.

لکسوس LC500 اولین بار در سال 2016 میلادی و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد. نمونه هیبریدی این خودرو با نام لکسوس LC500h با استفاده از موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری و دو موتور الکتریکی خود با قدرت 354 اسب بخار، توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون را در زمان 5 ثانیه داشت.

لکسوس LC500 مدل سال 2018 میلادی

شرکت لکسوس برای سال 2018 میلادی نیز این خودرو را در دو گونه مختلف بنزینی با نام LC500 و هیبریدی با نام LC500h تولید می‌نماید. این خودرو بر پایه پلتفرم GA-L شرکت لکسوس ساخته شده که پیشتر در مدل‌های LS نیز استفاده شده بود. این خودرو یک نمونه موتور جلو، دیفرانسیل عقب (RWD) بوده که با آرایش 2+2 (2 نفر سرنشین جلو با فضای عادی و فضای محدود و کوچک برای صندلی‌های ردیف دوم) به بازار عرضه شده است.

موتور و پیشرانه بنزینی

موتور استفاده شده در لکسوس LC500 مدل 2018 یک نمونه خورجینی بزرگ هست سیلندر بوده که حجمی معادل 5.0 لیتر دارد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 471 اسب بخار را در دور موتور 7.100 RPM دارد. این موتور که از سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر (VVT) استفاده می‌کند، توانایی تولید گشتاوری معادل 398 پاوند بر فوت (معادل 540 نیوتون متر) را داشته که در دور موتور 4.800 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این موتور 32 سوپاپه به صورت تنفس طبیعی کار کرده و به سیستم توربوشارژر مجهز نشده است. سیستم انتقال قدرت لکسوس LC500 نیز یک نمونه 10 سرعته اتوماتیک محهز به سیستم کلاچ دوبل بوده که این نیرو و گشتاور تولیدی را به چرخ‌های عقبی منتقل می‌نماید.

لکسوس LC500 مدل 2018 با این پیشرانه در عرض 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیدن و حداکثر سرعت آن نیز 168 مایل در ساعت (معادل 270 کیلومتر) اعلام شده است. مصرف سوخت این موتور نیز با توجه به حجم آن قابل قبول بوده و توانایی پیمودن مسافتی معادل 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل شهری، 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل بزرگراهی و 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی را دارد.

موتور و پیشرانه هیبریدی

نمونه هیبریدی لکسوس LC500h از یک موتور شش سیلندر خورجینی به حجم 3.5 لیتر جدید 24 سوپاپه سود برده که همراه با دو موتور الکتریکی، توانایی تولید نیرویی معادل 354 اسب بخار و گشتاور 257 پاوند بر فوت (معادل 349 نیوتون متر) را دارد. این موتور نیز 32 سوپاپه بوده و از تکنولوژی زمانبندی سوپاپ متغیر سود می‌برد. این پیشرانه لکسوس LC500h را در عرض 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رساند و حداکثر سرعت آن نیز 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

مصرف سوخت این موتور دیزلی – الکتریکی پرقدرت بسیار پایین بوده و با هر گالن سوخت توانایی پیمایش مسافتی معادل 26 مایل (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر، 35 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه را داشته و مصرف میانگین آن نیز در سیکل ترکیبی 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) اعلام شده است. گیربکس لکسوس LC500h یک نمونه CVT بوده که با عملکردی چهار مرحله‌ای، رفتاری مانند گیربکس اتوماتیک 10 سرعته موجود در لکسوس LC500 دارد.

تجربه رانندگی

برای این خودرو سه مدل مختلف رانندگی با نام‌های Eco ، Comfort و Sport+ در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط بهترین تنظیمات ممکن برای موتور و سیستم تعلیق را فراهم می‌نماید. در مدل های Eco و Comfort حرکت خودرو بسیار نرم بوده و سواری با یک خودرو لیموزین مجلل و لوکس را تداعی می‌نماید. اما در مدل Sport+ توانایی‌ها خودرو به حداکثر رسیده و لکسوس LC500 همانند یک ابرخودرو به طی مسیر خواهد پرداخت.

طراحی ظاهری و بدنه

این مدل از لکسوس طراحی کاملا جدیدی داشته و بر اساس هیچ طرح دیگری ساخته نشده است. لکسوس LC500 طولی برابر با 4.760 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.920 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.346 میلیمتر داشته و فاصلیه دو محور عقب جلوی این خودرو کوپه نیز برابر با 2.870 میلیمتر است. رای تجسم بهتر می‌توان اشاره کرد که هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) یکی از معدود خودروهای اسپرت قابل خرید در بازار ایران طولی برابر با ۴.۶۳۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱.۸۶۵ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱.۳۸۰ میلیمتر دارد.

شاسی این خودرو از فولادهای گوناگونی مانند فولاد عادی، تقویت شده و فوق تقویت شده ساخته شده است. بدنه خودرو نیز از فولاد و آلومینیوم بوده که در برخی از نقاط با پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن پوشیده شده است. تایرها نیز همه از انواع ران فلت (Run Flat – ادامه حرکت در هنگام پنچر شدن) بوده و هماهنگی کاملی با سیستم تعلیق خودرو دارد. مرکز ثقل بسیار پایین نیز موجب پایداری و هندلینگ بسیار بالا در این خودروی 2 تنی شده است.

طراحی داخلی و کابین

طراحی کابین لکسوس LC500 با وجود ساده بودن بسیار زیبا و کاربردی است. در بخش‌های مختلفی از کابین مانند کنسول وسط و روکش درها به طور سخاوتنمدانه‌ای از چرم مرغوب استفاده شده است. مواد اولیه مورد استفاده نیز در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و مشابه سایر مدل‌های تولیدی این شرکت است. تمامی دوخت‌های بخش‌های چرمی نیز به وسیله دست انجام شده و نمای بسیار زیبایی را به کابین لکسوس LC500 بخشیده است.

یکی از موارد قابل توجه کابین نیز نحوه کنترل سیستم چند رسانه‌ای و اطلاعاتی و سرگرمی (Infotainment) موجود در خودرو است. این کنترل به وسیله یک صفحه حساس مانند پد ماوس لپ‌تاپ‌ها انتحام کرفته که در بخش سمت راستی اهرم تعویض دنده واقع شده است انجام می گردد.. صندلی‌های جلویی نیز به سیستم گرم‌کننده و تهویه مجهز شده و با موقعیت مناسب و تسلط کامل بر مسیر پیش رو تجربه لذت بخشی را برای راننده و سرنشین فراهم می‌نماید.

امکانات و تجهیزات استاندارد

از امکانات موجود در کابین بسیار لوکس این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش مستطیلی شکل بزرگ لمسی 12 اینچی
  • ساعت آنالوگ گرانقیت در کنار صفحه نمایش
  • شیفتر‌های دنده و کنترلرهای سیستم‌های چند رسانه تعبیه شده در غربیلک فرمان
  • صفحه نمایش TFT عقربه‌ها و نشانگرهای پشت آمپر
  • داشبورد روکش شده با چرم مرغوب
  • تزئینات از جنس چوب و فیبر کربن و چرم
  • چراغ‌های جلویی سه‌گانه مجهز به لامپ های LED
  • پدال‌های گاز و ترمز ساخته شده از آلومینیوم
  • سقف پانورامای شیشه‌ای
  • نورپردازی داخل کابین با استفاده از لامپ‌های LED
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)

امکانات و تجهیزات سفارشی

علاوه بر این امکانات لکسوس LC500 مدل 2018 قابلیت تجهیز به امکانات سفارشی را نیز داشته که موارد مانند نمونه‌های زیر را به لیست بلند بالای تجهیزات این خودرو اضافه می‌کند:

  • رینگ‌های 21 اینچی آلیاژی
  • پوشش‌های داخلی کابین از جنس آلکانترا (نوعی چرم بسیار مرغوب)
  • سقف از جنس فیبر کربن
  • باله عقب (Spoiler) اتوماتیک با عملکرد حساس به سرعت
  • جلو پنچره از جنس فیبر کربن
  • باله عقب از جنس فیبر کربن
  • کفپوش‌های چهار فصل به منظور جلوگیری از خسارت پوشش داخلی
  • نمایش اطلاعات رانندگی در بخش جلوی راننده (Head Up Display یا HUD)

بسته‌های افزایشی سفارشی

لکسوس LC500 هر چند که به تمامی امکانات موجود در بازار مجهز شده اما قابلیت تجهیز به بسته‌های افزایشی شرکت لکسوس را نیز داشته که امکاناتی جدید را به سایر ویژگی‌های موجود اضافه می‌کنند. این بسته‌ها عبارتند از

  • Convenience Package
  • All-Weather Package
  • Touring Package
  • Sport Package

بسته Convenience

این بسته قیمتی معادل 1.000 دلار (معادل 3.7 میلیون تومان) را داشته و امکاناتی مانند سیستم کمکی پارک، سیستم نمایش نقاط کور (Blind Spot Monitoring System) و سیستم هشدار وجود مانع و ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Warning) را با لکسوس LC500 مدل 2018 اضافه می‌کند.

بسته All-Weather

بسته All-Weather قیمتی معادل 250 دلار (معادل 930 هزار تومان) داشته و از امکاناتی مانند غربیلک فرمان روکش شده با چرم مجهز به سیستم گرم کننده و تیغه‌های برف پاک کن با قابلیت یخ زدایی سود می‌برد.

بسته Touring

این بسته با قیمتی معادل 1.790 دلار (معادل 6.7 میلیون تومان) به مشتریان عرضه شده و امکاناتی مناسب طی مسافت‌های طولانی مانند سیستم صورتی بسیار با کیفیت ساخت شرکت MARK LEVINSON با فدرت خروجی 915 وات و 13 بلندگوی جداگانه، پوشش‌های متفاوت چرمی با دوخت‌های جدید برای صندلی‌ها و پوشش داخلی سقف از جنس آلکانترا (Alcantra) را به لکسوس LC500 مدل 2018 اضافه می‌نماید.

بسته Sport

این بسته با قیمت 2.960 دلار (معادل 11 میلیون تومان) با استفاده از سقف از جنس فیبر کربن و 1.400 دلار (معادل 5.2 میلیون تومان) بدون سقف از جنس فیبر کربن به بازار عرضه می‌گردد. این بسته روکش‌های چرمی از جنس آلکانترا را به صندلی‌های با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف به صورت الکتریکی را به سایر امکانات کابین لکسوس LC500 مدل 2018 اضافه می‌کند.

ایمنی و تجهیزات کمکی رانندگی

لکسوس LC500 مدل 2018 یک خودروی لوکس بوده و طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین کمکی دنده عقب در بخش بالایی محل قرار گرفتن پلاک
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) با استفاده از رادار و ترمز خودکار
  • ترمز‌های دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS) برای هر چهار چرخ
  • تجهیز به 10 کیسه هوا (Airbag)
  • سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • در موتور با قابیلت ارتجاعی به منظور محافظت از عابران پیاده در هنگام تصادفات رانندگی
  • چراغ‌های جلویی خودکار با قابلیت نور بالای تطبیقی
  • سیستم هشدار برخورد ار جلو با عابران پیاده با ترمز اتوماتیک

قیمت و رقبا

لکسوس LC500 در مدل هشت سیلندر خورجینی با قیمت پایه 95.000 دلار (معادل 356 میلیون تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) و لکسوس LC500h هیبریدی با قیمت پایه 100.000 دلار (معادل 375 میلیون تومان) به مشتریان عرضه می‌گردد. از رقبای این خودرو اسپرت می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • مرسدس بنز (Mercedes Benz) کلاس SL با قیمتی مابین 88.000 دلار الی 112.000 دلار (معادل 330 میلیون تا 420 میلیون تومان)
  • ب ام و (BMW) سری 6 با قیمتی مابین 79.000 دلار الی 101.000 دلار (معادل 296 میلیون تا 379 میلیون تومان)
  • آئودی (Audi) مدل S5 با قیمتی مابین 54.000 دلار الی 62.000 دلار (معادل 202 میلیون الی 232 میلیون تومان)
  • جاگوار (Jaguar) مدل F-Type با قیمتی مابین 62.500 دلار الی 102.000 دلار (معادل 234 میلیون الی 382 میلیون تومان)
  • پورشه کیمن (Porsche Cayman) با قیمتی مابین 55.000 دلار الی 67.500 دلار (معادل 206 میلیون الی 253 میلیون تومان)

لکسوس LC500 مدل 2018 در یک نگاه

  لکسوس LC500 مدل 2018 لکسوس LC500h مدل 2018
حجم موتور (لیتر) 5.0 3.5
تعداد سیلندر 8 خورجینی 6 خورجینی – هیبریدی
قدرت (اسب بخار) 471 354
گشتاور (نیوتون متر) 540 349
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 4.4 4.7
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 270 250
مصرف سوخت (شهری | لیتر در 100 کیلومتر) 14.7 9.4
مصرف سوخت (بزرگراهی | لیتر در 100 کیلومتر) 9 6.7
مصرف سوخت (ترکیبی | لیتر در 100 کیلومتر) 12.7 7.8
وزن (کیلوگرم) 1950 2018
قیمت پایه در بازارهای جهانی (میلیون تومان) 356 375

 

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر