coinex
راهنمای خرید تکراتو

1 بیت کوین 2 هزار دلار! رکورد بی سابقه واحد پول مجازی

1 بیت کوین 2 هزار دلار! رکورد بی سابقه واحد پول مجازی

در سال های اخیر واحدهای پولی مجازی و رمزنگاری شده‌ی بسیاری آمده و رفته اند اما هیچ کدام از آن ها به ثابت قدمی بیت کوین نبوده و نیستند. بیت کوین در این سال ها نوسانات گسترده ای را به خود دیده اما این واحد پولی هیچ گاه صحنه رقابت را خالی نکرده است.

واحد پول مجازی و رمزنگاری شده‌ی بیت کوین در طول چند ماه گذشته بیش از پیش احیا شد به طوری که اکنون شاهد آن هستیم که ارزش هر بیت کوین برای اولین بار در طول تاریخ پیدایش آن به بیش از 2000 دلار رسیده است.

اولین باری که ارزش بیت کوین به 1000 دلار رسید به سال 2013 میلادی باز می گردد؛ البته به دلیل به وجود آمدن مشکلی در بزرگترین بازار معاملات بیت کوین یعنی Mount Gox، ارزش این واحد پول مجازی به سرعت با افت بسیار زیادی همراه شد.

پس از وقوع آن اتفاق، واحد پول رمزنگاری شده‌ی بیت کوین با نوسانات بسیار زیادی همراه بود تا اینکه در سال جاری میلادی توانست به ثبات قابل قبولی برسد و به طور پیوسته به رشد خود ادامه دهد.

حال بیت کوین با رسیدن به ارزش 2 هزار دلار، به بالاترین ارزش خود تاریخ خود دست یافته است تا جایی که ارزش مبادلات آن در بازار سرمایه به رقم 32.92 میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین در حال حاضر 49 درصد ارزهای رمزنگاری شده موجود را به خود اختصاص داده که براساس محاسبات جاری، ارزشی بالغ بر 70 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

در چند ماه گذشته، بیت کوین رقمی نزدیک به 80 درصد واحدهای ارزی مجازی و رمزنگاری شده را به خود اختصاص داده بود اما در طول این مدت، واحدهای مجازی دیگر نیز با رشد بی سابقه ای همراه بوده اند و همین امر باعث شده تا حجم بیت کوین در میان سایر ارزهای رمزنگاری شده و مجازی، از 80 درصد به 49 درصد کاهش یابد.

شایان ذکر است بیت کوین یک خلاقیت مجازی با عملکردی شبیه به پول رایج فیزیکی است. این واحد پولی مجازی هنوز به تایید کشورهای مختلف دنیا نرسیده و بسیاری از کشورهای توسعه یافته آن را بیشتر به عنوان یک محصول و کالا تلقی می کنند تا یک واحد پولی. از آنجایی که پول دارای یک جایگاه حقوقی است، تا زمانی که این خلاقیت اینترنتی به پذیرش کشورها نرسد هیچ گاه نمی توان به طور رسمی بیت کوین و یا سایر ارزهای رمزنگاری شده را رسما به عنوان یک واحد پولی به شمار آورد.

.

منبع: ubergizmo

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر