;
coinex

بهترین دوربین گوشی های هوشمند متعلق به کدام برند است؟

بهترین دوربین گوشی متعلق به کدام برند است؟ پاسخ به این سوال شاید از آن جهت حائز اهمیت است که بدانیم امروزه بعد از برقراری ارتباط، بیشترین عملکردی که یک گوشی هوشمند دارد، ثبت تصاویر و ضبط خاطرات زندگی‌مان است. به همین دلیل شاید بد نباشد که نگاهی به بهترین دوربین گوشی های هوشمند بیندازیم و ببینیم که کدام موبایل، دوربین کارآمدتری دارد، پس با تکرا همراه باشید.

معیارهای مهم در انتخاب بهترین دوربین گوشی

انتخاب بهترین دوربین موبایل می تواند به چند عامل مهم بستگی داشته باشد.

1. اولین عامل موثری که می تواند در انتخاب بهترین دوربین گوشی هوشمند به ما کمک کند، وضوح تصاویر ثبت شده است. هر دوربینی که بتواند نویزهای تصویری کمتری داشته باشد در این بازی موفق تر است. کیفیت تصاویر باید بیشترین شباهت به چیزی را داشته باشد که چشم ما می تواند ببیند و یا حتی کمی بهتر!

2. تعادل رنگ سفید و اندازه گیری رنگ ها نکته بسیار مهمی است

3. مگاپیکسل تنها المان موثر نخواهد بود و شرایط نوری تصاویر ثبت شده به جزئیات بیشتری نیاز دارد. در نور کم، مگاپیکسل چندان اهمیتی نخواهد داشت.

4. تثبیت کننده تصویر نوری (Optical Image Stabilization) یا همان لرزش گیر اپتیکال که به اختصار OIS نامیده می شود، از تار شدن عکس ها در نور کم جلوگیری می کند. این ویژگی نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین دوربین گوشی است.

5. فوکوس خودکار پیشرفته (لیزری و یا تشخیص فاز) یکی از عوامل حیاتی برای تکنولوژی دوربین های امروزی است

6. یک صفحه نمایش بزرگ باکیفیت، تجربه دیدن تصاویر زیبا را بهبود می بخشد

7. به خاطر داشته باشید که همواره وجود سنسورهای مختلف، باعث بهترین تجربه عکاسی با موبایل نخواهد بود. در این رابطه پردازش نرم افزاری، سهم بسزایی در کیفیت بالای تصاویر خروجی خواهد داشت.

با در نظر گرفتن عوامل بالا، اکنون وقت آن رسیده که به بررسی بهترین دوربین گوشی های هوشمند بپردازیم و ببینیم که بهترین دوربین موبایل به کدام کمپانی تعلق دارد.

1. دوربین سامسونگ گلکسی اس 8/ بهترین دوربین گوشی

دوربین سامسونگ گلکسی اس 8/ بهترین دوربین گوشی

با توجه به اینکه زمان تقریبا مناسبی از ورود گلکسی اس 8 به بازار موبایل می گذرد، زمان کافی برای بررسی دوربین آن وجود داشته است. ویژگی های سخت افزاری گلکسی اس 8 تا حدود زیادی به ویژگی های عالی گلکسی اس 7 شباهت دارد؛ اما به طور کلی، عملکرد دوربین گوشی S7 سامسونگ باعث شد تا دوربین این دستگاه در بین بهترین دوربین گوشی های هوشمند سال 2016 قرار بگیرد.

تجربه عکاسی با دوربین گلکسی اس 8 بسیار عالی و جذاب است. یک راه ساده برای آن که دوربین این دستگاه به سرعت آماده به کار شود، دوبار فشار دکمه پاور است. فوکوس خودکار (AF) و عملکرد دوربین گوشی بسیار سریع است و به لطف تکنولوژی پیکسل دو دیود (Dual-Diode pixel) یا همان دوال پیکسل، عملکرد بسیار سریع تری نسبت به سایر رقبا دارد.

در سیستم دوال پیکسل (Dual-pixel)، همه پیکسل ها به جای یک دیود، دو دیود حساس نسبت به نور دارند، بدین ترتیب دوربین این اسمارت فون می تواند با دقت و سرعت چشم های انسان روی سوژه های مختلف متمرکز شود.

تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین گلکسی اس 8 بسیار شفاف و واضح بوده و در نهایت نمایشگر بزرگ آمولد، باعث می شود که لذت دیدن تصاویر در آن دوبرابر شود و تمامی این ویژگی ها باعث شده تا دوربین این دستگاه در بین بهترین دوربین گوشی های جهان بایستد.

ویژگی های دوربین گلکسی اس 8

  • سنسور 12 مگاپیکسلی
  • تثبیت کننده تصویر نوری یا همان لرزش گیر اپتیکال
  • فوکوس خودکار پیشرفته با دو دیود یا همان دو ال پیکسل
  • نمایشگر آمولد 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 568 پیکسل بر هر اینچ در مدل S8 و صفحه نمایش 6.2 اینچی با تراکم 531 PPI در مدل اس 8 پلاس به جذابیت بیشتر تصاویر کمک شایانی می کند. در زیر می توانید به نمنه عکس هایی که با دوربین گلکسی اس 8 گرفته شده، نگاهی بیندازید.

2. دوربین گوگل پیکسل و گوگل پیکسل XL/ بهترین دوربین گوشی

دوربین گوگل پیکسل و گوگل پیکسل XL/ بهترین دوربین گوشی

گوگل پیکسل، یک پرش رو به جلوی بزرگ برای بخش گوشی های هوشمند گوگل بود. این گوشی نه تنها در مشخصات، دستگاه قابلی است، بلکه گوگل دست طراحان خود را برای طراحی دوربین آن بازگذاشته تا آنها بتوانند دوربینی را ارئه دهند که بهترین سنسورهای دوربین را با ویژگی های اپتیکال به صورت یکپارچه درآورند. این دوربین همراه با پلتفرم سخت افزاری قدرتمند اسنپدراگون 821 همراه شده و می تواند تصاویر زیبایی را به ثبت برساند.

تکنیک اچ دی آر (HDR) محدودیت ها را به جلو رانده و باعث افزایش کیفیت عکس ها و تجربه دیداری بهتری شده است. اچ دی آر یا همان تصویربرداری دامنه دینامیک بالا، به مجموعه ای از تکنیک هایی گفته می شود که امکان وجود دامنه داینامیکی روشنایی بیشتری بین نقاط تاریک و روشن فراهم می شود.

دوربین گوشی های گوگل پیکسل تجربه کاربری بسیار جذابی را به کاربر ارائه می دهند. تکنیک HDR اجازه می دهد تا کنتراست رنگی تصاویر به بیشترین حد ممکن برسد. گاهی اوقات ممکن است که رنگ های کمی غیر طبیعی به نظر برسند؛ اما برخی کاربران این موضوع را بسیار دوست دارند. عکاسی با دوربین گوشی های گوگل پیکسل لذت بسیار زیادی دارد.

ویژگی های دوربین گوگل پیکسل

  • سنسور 12 مگاپیکسلی
  • لرزش گیر اپتیکال ندارد
  • ویژگی فوکوس خودکار پیشرفته در دسترس است
  • نمایشگر آمولد 5 اینچی با تراکم پیکسلی 534 پیکسل بر هر اینچ در گوشی گوگل پیکسل و نمایشگر 5.5 اینچی با 441 PPI در گوگل پیکسل ایکس ال تصاویر زیبایی را به شما ارائه خواهد داد. نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی پرچمدار گوگل در زیر قابل رویت است.

3. دوربین ال جی جی 6/ بهترین دوربین گوشی

ال جی جی 6 گوشی پرچمداری است که به دنبال محصولات موفق ال جی وی 20 و ال جی جی 5 به بازار عرضه شد. در عکاسی با دوربین موبایل، دوربین این پرچمدار به راحتی در بین بهترین دوربین گوشی های هوشمند 2017 قرار می گیرد، اصولا این دستگاه یکی از بهترین گوشی های هوشمند 2017 بوده و مسلما دوربین آن نیز باید از عملکرد بالایی برخوردار باشد.

در تصویربرداری بسته، عکس های گرفته شده شاید کمی بیش از حد شفاف باشد، اما همچنان خوب است. سلاح مخفی دوربین پرچمدار ال جی که باعث می شود این دستگاه در بین دارندگان بهترین دوربین موبایل قرار بگیرد، تصویربرداری آن با لنز زاویه باز است.

در بسیاری از مواقع، این تنها دوربین گوشی ال جی جی 6 است که قادر به ثبت چشم اندازهای زیبا از محیط پیرامون ماست. این قدرت منحصر به فرد در دوربین ال جی جی 6 ادامه روی آن چیزیست که در دوربین ال جی وی 20 و ال جی جی 5 نیز وجود داشت.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که ال جی جی 6 به راحتی در بخش بهترین دوربین گوشی های هوشمند در جایگاه مناسبی قرار می گیرد، شاید تجربه عکاسی با دوربین این دستگاه به مانند پرچمدار سامسونگ و یا گوشی های گوگل پیکسل نباشد؛ اما چیزی هم از آنها کمتر نخواهد داشت. عکاسی با لنز واید در حال محبوب شدن در بین کاربران است و ال جی از این حیث در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.

ویژگی های دوربین ال جی جی 6

  • سنسور 13 مگاپیکسلی
  • لرزشگیر اپتیکال دارد؛ البته این ویژگی با دوربین لنز واید کارایی نخواهد داشت
  • فوکوس خودکار پیشرفته از نوع تشخیص فاز
  • نمایشگر ال سی دی 5.7 اینچی با تراکم پیکسلی 565 پیکسل بر هر اینچ کیفیت تصاویر ثبت شده را به خوبی نشان می دهد
  • دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس/ بهترین دوربین گوشی
  • دوربین آیفون 7 نه تنها در دسته بندی بهترین دوربین موبایل های جهان قرار می گیرد، بلکه این دستگاه خود نیز بی گمان یکی از بهترین گوشی های هوشمند 2017 است.

4. دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس/ بهترین دوربین گوشی

دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس/ بهترین دوربین گوشی

آیفون 7 اپل علاوه بر پیشرفت هایی که در بخش دوربین گوشی های هوشمند ارئه کرده، یک اسمارت فون تمام عیار است. دوربین این گوشی در نور کم عملکرد فوق العاده ای دارد و به طور کل، کیفیت تصاویر ثبت شده در آن بهتر از آیفون 6 اس است. مدل 7 پلاس آیفون، یک دوربین دوگانه با زوم اپتیکال 2X دارد و ترکیب دو دوربین می تواند عمق تصاویر را به خوبی نشان دهد و این موضوع می تواند به هر چه بهتر اجرا شدن اثر بوکه کمک کند. دوربین این آیفون، بهترین دوربین موبایل برای عکاسی پرتره است.

دوربین آیفون 7 بنا به دلایل مختلفی حتی عملکرد بهتری از دوربین گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 دارد. اگر شما در تصویربرداری با دوربین گوشی به زوم زیاد نیاز دارید، دوربین آیفون 7 بهترین گزینه ممکن خواهد بود. برخی معتقدند که تصویربرداری واید در ال جی جی 6 بسیار مفیدتر از زوم 2X در دوربین آیفون 7 است؛ اما مطمئنا نظرات کاربران متفاوت خواهد بود. این موضوع بستگی زیادی به انتخاب کاربران دارد و به الگوی مصرف آنان وابسته است.

ویژگی های دوربین آیفون 7

  • سنسور 12 مگاپیکسل
  • لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • فوکوس خودکار پیشرفته فاز تشخیص
  • نمایشگر 4.7 اینچی با 326 پیکسل بر اینچ در آیفون 7 و نمایشگر 5.5 اینچی با تراکم پیکسلی 401 PPI تصاویر ثبت شده را با کیفیت بسیار بالایی برایتان به نمایش می گذارد. در زیر می توانید تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی های هوشمند را ببینید.

5. دوربین هواوی پی 10 و پی 10 پلاس/ بهترین دوربین گوشی

دوربین هواوی پی 10 و پی 10 پلاس/ بهترین دوربین گوشی

بی گمان دوربین هواوی پی 10 نیز می تواند در دسته بندی بهترین دوربین گوشی های هوشمند قرار گیرد. دوربین این دستگاه یک نمونه بسیار عالی برای گرفتن عکس های پرتره است. یک سنسور 20 مگاپیکسلی تصاویر سیاه و سفید زیبایی را به ثبت می رساند و سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی آن، بازی رنگ ها را به خوبی مدیریت می کند.

گوشی هواوی پی 10، مفهومی از یک دوربین دوگانه است که این کمپانی چینی، مدتی است که بر روی آن تمرکز کرده و در حال گسترش آن است. دوربین دوگانه این اسمارت فون با تولید داده ها در عمق می تواند به ارائه یک اثر بوکه (تاری پس زمینه) باکیفیت بالا بپردازد. برنامه دوربین هواوی نیز ویژگی های خاصی همچون Light Painting یا حالت بهره وری برای اسکن تصالویر را در اختیار دارد.

ویژگی های دوربین هواوی پی 10

  •  سنسور 20 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سیاه و سفید و یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای عکاسی رنگی
  • لرزش گیر اپتیکال
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • نمایشگر 5.1 اینچی با تراکم پیکسلی 432 در مدل هواوی پی 10 و صفحه نمایش 5.5 اینچی با 534 PPI تصاویر زیبایی از عکس های گرفته شده را به نمایش در می آورد.

.

منبع: ubergizmo

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    پیشنهاد میکنم به عزیزان به سایت gsmarena یه سر بزنین تو بخس مقایسه دوبین ها به راحتی میتونین سه تا گوشی مختلف را از روی سه عکس مختلف مقایسه کنین بعد نظر بدین من خودم طرفتار سامسونگ هستم دوربن sonyzx2 خیلی سرتره هست میگبچین نه برین خودتون مقایسه کنین با s9وغیره..

    پاسخ

    من موندم امتیاز۹۰دوربین اچ تی سی یو۱۱ Dxomark چیه این وسط ک بی سابقه ترین امتیازیه ک ب دوربین ی گوشی تعلق گرفته این حرف و نظر من نیست خودتون برید ببینید
    در مسخره فروشیتونو پهن بگیرید برید در مورد بازی
    ی قل دو قل مطلب بذارید انقد خود محور نباشید حرف گوش کنید اینجوری لااقل باسوادتر ب نظر میاید

    پاسخ

    فقط لومیا 1020-من با لومیا 1020 ازماه عکسایی انداختم که میشه به وضوح حفره هاشو دید.میتونید تو نشنال جئوگرافیک عکسا روببینید.خواستم بگم که تو دوربین هیچ گوشی ای نمیتونه حرفی دربرابرش بزنه.تنها ایرادش نبودن نرم افزار مناسببا توان گوشی تو استوره

    پاسخ

    مسعود جان اچ تی سی یو 11 که واقعا هویجه، همین مونده اچ تی سی هم بیاد بگه من بهترین دوربین گوشی رو دارم. بابا خداییش اپلی ها هم خودشون میدونن بهترین دوربین گوشی واس ماست زیاد شاخ نمیشن اونوقت تو چی میگی این وسط :)))

    پاسخ

    همه میدونن سامسونگ همیشه بهترین دوربین گوشی رو داشته. هم طرفدارای اپل درپیت می دونن بهترین دوربین موبایل واسه گلکسی اس 8 ئه هم طرفدارای کاشی های سونی که تازگی پررو شدن :)). دمت گرم سامی جون که همه چیزت بهترینه بهترین دوربین بهترین گوشی بهترین مشخصات … خلاصه که عشقی سامی جون عشق

    پاسخ

    دوربین اچ تی سی یو ۱۱ ام ک هویجه دیگه

    پاسخ