;
coinex

پردازنده گرافیکی سامسونگ با نام S-GPU راه اندازی خواهد شد

پردازنده گرافیکی سامسونگ با نام S-GPU راه اندازی خواهد شد

کمپانی سامسونگ قصد دارد گوشی های آینده ی خود را به پردازنده گرافیکی خود، یعنی S-GPU مجهز کند.

سامسونگ برای تحقیقات و توسعه ی خود هزینه ی زیادی را صرف می کند. برخی معتقدند که هیچ تولیدکننده ی موبایلی تا این اندازه هزینه نکرده است. چند سال قبل شایع شده بود که سامسونگ در حال توسعه ی پردازنده گرافیکی خود است که احتمالا در پرچمداران امسال یا سال آینده، شاهد آن خواهیم بود.

این کمپانی نتوانست پردازنده گرافیکی خود را در گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس قرار دهد؛ با اینحال اخبار جدید از توسعه پردازنده گرافیکی S-GPU خبر می دهند. شایع شده که این پردازنده در پرچمداران سال آینده سامسونگ تعبیه خواهد شد.

سامسونگ در برخی از دستگاه های خود از پردازنده ای که تولید کرده، یعنی اگزینوس استفاده می کند. برای مثال، تراشه اگزینوس 8895 که در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس قرار دارد، از چهار هسته پردازنده نسل دوم و چهار هسته Cortex-A53 تشکیل شده است. این کمپانی، تاییدیه ARM را برای ARMv8 ISA دریافت کرده تا معماری میکرو را برای هسته های سفارشی، از اول و به تنهایی، طراحی و تولید کند.

اخبار بیشتری درباره جزئیات S-GPU منتشر نشده است؛ با اینحال قبلا اعلام شده بود که انویدیا و AMD، دو شرکتی هستند که می توانند تاییدیه سامسونگ برای گرافیک موبایل IP را صادر کنند. انویدیا، یکی از بهترین پردازنده های گرافیکی را تولید می کند؛ تبلت و تلویزیون شیلد به این پردازنده مجهز هستند.

AMD نیز گرافیک موبایل IP خود را به کوالکوم فروخته است، معروف ترین پردازنده گرافیکی آدرنو که تامین قدرت پلتفرم های موبایلی را به عهده دارد. احتمالا گرافیک موبایل IP دیگری نیز می تواند مجوز سامسونگ را صادر کند. به هر حال باید گفت که S-GPU بر مبنای گرافیک IP بوده که توسط این دو شرکت تایید می شود.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر