;
coinex

آیا اسلک بزرگترین خرید تاریخ آمازون خواهد بود؟

آیا اسلک بزرگترین خرید تاریخ آمازون خواهد بود؟

آمازون احتمال دارد به عنوان بزرگترین خرید تاریخ خود، اقدام به خرید کمپانی اسلک تکنولوژی (Slack Technologies) با حداقل ارزش 9 میلیارد دلار نماید.

در حالی که این معامله و جزئیات مربوط به آن هنوز تایید نشده است، برخی منابع آگاه در این زمینه اعلام کرده اند که آمازون در حال رایزنی با مدیران ارشد اسلک برای خرید این کمپانی است.

براساس آخرین گزارشات، آمازون تنها شرکتی نیست که به خرید این کمپانی مستقر در ونکوور کانادا علاقه نشان داده است. برخی دیگر از شایعات بیان می کنند که یک شرکت تکنولوژی دیگر خواهان مذاکره برای خرید اسلک بود و زمانی که با عدم تمایل مدیران این کمپانی مواجه شدند، از خرید اسلک پا پس کشیدند.

هنوز به طور واضح مشخص نیست که آیا اسلک به آمازون چراغ سبز نشان داده و یا مدیران ارشد این کمپانی قصد دارند به دلیل تسلط بیشتر بر فعالیت های این کمپانی، پیشنهاد خرید از جانب آمازون را رد کنند؛ با این وجود، مدیر سابق واحد ادغام و مالکیت شرکت آمازون اعلام کرده که موضوع خرید اسلک همچنان در حال پیگیری است.

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک دنیا به تازگی سرویسی با نام آمازون چایم (Amazon Chime) راه اندازی کرده که رقیبی برای اسلک خواهد بود. آمازون چایم یک وب سرویس برای کنفرانس تلفنی و اشتراک فایل است که شاید در حال حاضر نتوان آن را یک سرویس همکاری (Collaboration Service) کامل و بی عیب و نقص دانست اما نشان داده است که در آینده ای نزدیک می تواند به یکی از قدرت های حوزه خود تبدیل شود.

در صورت نهایی شدن این قرارداد، به احتمال زیاد معامله به صورت نقدی نبوده و اکثر و یا تمام آن به صورت سهام معامله خواهد شد.

عدم تمایل اسلک برای موافقت با نهایی شدن این معامله احتمالا بی ربط به جذب سرمایه 500 میلیون دلاری اخیر آن ها نباشد. هرچند تاکید می کنیم که هنوز مشخص نشده که مدیران ارشد اسلک چه تصمیمی خواهند گرفت.

شایان ذکر است که آمازون در تابستان 2014 با پرداخت مبلغ نقدی 970 میلیون دلار، اقدام به خرید توییچ (Twitch) کرد و این معامله، بزرگترین خرید تاریخ این کمپانی نام گرفت. حال به نظر می رسد در صورت نهایی شدن خرید اسلک توسط آمازون، این خرید با اختلاف حدودا 10 برابری، لقب بزرگترین خرید تاریخ آمازون را به نام خود ثبت خواهد کرد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر