;
coinex

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 8 با اچ تی سی یو 11

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 8 با اچ تی سی یو 11
امروز قصد داریم تا مقایسه سامسونگ گلکسی اس 8 با اچ تی سی یو 11 را بررسی کنیم. مسلما مقایسه آخرین محصول سامسونگ در برابر جدیدترین پرچمدار تایوانی خالی از لطف نخواهد بود. برای آنکه ببینیم کدام گوشی در این رقابت پیروز میدان خواهد بود، مشخصات هر کدام را به طور مجزا بررسی کرده و سپس آنها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهیم. ابتدا اجازه دهید برای شروع این مقایسه به مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8 نگاهی بیندازیم

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8

سامسونگ پس از اتفاقات ناگواری که برای پرچمدار گلکسی نوت 7 در سال گذشته پیش آمد، سعی کرد تا با ارائه یک گوشی هوشمند پرقدرت از سری گلکسی اس، حوادث تلخ گذشته را به دست فراموشی بسپارد. طراحی زیبا با وجود نمایشگر بی نهایت، یک دستیار هوش مصنوعی جدید به نام بیکسبی و همچنین سامسونگ دکس که می تواند این گوشی را به یک دسکتاپ تبدیل کند، گلکسی اس 8 را به یک گوشی هوشمند تمام عیار تبدیل کرده است.

اولین چیزی که در برخورد با گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 جلب توجه می کند، نمایشگر زیبای آن است. یک صفحه نمایش سوپر آمولد 5.8 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل که با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت شده و دارای نسبت تصویر 18.5:9 است. حاشیه های دور قاب صفحه نمایش این گوشی که با نام نمایشگر بی نهایت شناخته می شود، در کناره ها کاملا از بین رفته و در بالا و پایین نیز، حاشیه های بسیار اندکی دیده می شود.

خروجی صدای گوشی، دوربین جلو و سنسور مجاور آن در حاشه بالا قرار گرفته و در حاشیه قاب پایین، کلید فیزیکی هوم و دو کلید خازنی اطراف آن، جای خود را به کلیدهای ناوبری روی صفحه نمایش داده اند. اسکنر اثر انگشت نیز در پنل پشتی و درست در کنار دوربین اصلی آن جای گرفته است.

ویژگی های جذاب و قابل توجه گلکسی اس 8 تنها به مشخصات ظاهری آن خلاصه نشده و در دل این دستگاه نیز قطعات سخت افزاری قدرتمندی قرار گرفته است. گلکسی S8 سامسونگ در دو مدل مختلف عرضه شده است. در حالی که نسخه مخصوص ایالات متحده دارای پردازنده اسنپدراگون 835 بوده، مدل بین المللی آن به اگزینوس 8895 مجهز شده است.

تراشه کوالکام دارای لیتوگرافی 10 نانومتری با 8 هسته کریو 280 با حداکثر سرعت پردازش 2.45 گیگاهرتز بوده و این در حالیست که پردازنده اگزینوس توسط خود سامسونگ با 8 هسته طراحی شده که 4 هسته دارای سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز بوده و 4 هسته دیگر با حداکثر سرعت پردازشی 2.3 گیگاهرتز، پردازش می کند.

در مورد پردازنده گرافیکی نیز باید گفت که اسنپدراگون 835 در کنار آدرنو 540 قرار گرفته و این درحالیست که اگزینوس 8895 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20 جای گرفته است. گلکسی اس 8 سامسونگ با 4 گیگابایت رم LPDDR4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 بسته بندی شده و این مقدار از فضای ذخیره سازی قابلیت آن را دارد که از طریق کارت میکرو اس دی گسترش یابد.

بخش تصویربرداری این گوشی شامل یک دوربین اصلی دوال پیکسل 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بوده که سنسور هر دو دوربین دارای دهانه دیافراگم f/1.7 است. دوربین اصلی به فوکوس خودکار فاز تشخیص (PDAF)، فلش LED، اچ دی آر خودکار و لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز بوده و دوربین دوم با فوکوس خودکار و HDR خودکار همراه شده است.

گلکسی اس 8 انرژی خود را برای انجام کارهای روزانه از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی که از شارژ سریع Quick Charge 3.0. پشتیبانی می‌کند، تامین کرده و برای آنکه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بیمه شود از کد حفاظتی IP68 برخوردار شده است. این اسمارت فون با اندازه های 148.9 میلی‌متر درازا، 68.1 میلیمتر پهنا و 8 میلیمتر ضخامت، تنها 155 گرم وزن دارد.

مدیریت نرم افزاری این دستگاه برعهده اندروید 7.0 نوقا بوده، اما انتظار می‌رود که در سال آینده به سیستنم عالمل اندروید O ارتقا یابد. سامسونگ گلکسی اس 8 با ویژگی خاصی به نام سامسونگ کانکت (Samsung Connect) همراه شده است، نرم افزاری که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به دیگر دستگاه های سامسونگ متصل شود، مطمئنا این ویژگی است که در آینده بیشتر از آن اسم برده خواهد شد.

با این حال یکی از مهمترین ویژگی های نرم افزاری در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، دستیار شخصی هوش مصنوعی این کمپانی به نام بیکسبی است. با استفاده از این دستیار شخصی کاربران نه تنها می توانند پاسخ سوالات خود را جستجو کنند، بلکه می توانند با گرفتن دوربین این گوشی به سمت ساختمان ها و یا آثار تاریخی نقاط مختلف جهان، اطلاعات و جزئیات بیشتری از این ساختمان ها را به دست آوردند.

مشخصات اچ تی سی یو 11

مشخصات اچ تی سی یو 11

درست به مانند سامسونگ که با تولید گلکسی اس 8 سعی در فراموش کردن اتفاقات ناگوار سال 2016 داشت، اچ تی سی نیز می بایست با تولید گوشی هوشمند قدرتمندی، مشکلات مالی این چند سال اخیر خود را به دست فراموشی بسپارد و گوشی هوشمند اچ تی سی یو 11 به نظر می‌رسد که تا حدودی بتواند این کار را برای این کمپانی تایوانی انجام دهد.

اچ تی سی یو 11 دارای مشخصات رده بالایی بوده و از طراحی خاصی به نام “طیف نوری رسوب ترکیبی” برخوردار شده است. در این نوع فرآیند ساخت، مواد معدنی خاصی به شیشه اضافه می‌شود و کاربر با نگاه کردن به پشت گوشی از زوایای مختلف می‌تواند رنگ های متنوعی را ببیند.

این گوشی همچنین یکی از اولین دستگاه هایی است که به دستیار گوگل مجهز شده است، اما یکی از مهمترین نکاتی که درباره این گوشی به چشم می‌خورد، ویژگی منحصر به فردی به نام اج سنس (Edge Sense) است. ویژگی خاصی که به کاربر اجازه می‌دهد تا با فشار دادن لبه های کناری دستگاه، عملکردهای مختلفی را انجام دهد.

اچ تی سی با قرار دادن دو سنسور در لبه های اچ تی سی یو 11، این دستگاه را به گونه ای طراحی کرده تا کاربر بتواند با وارد آوردن فشار به لبه های آن دستورات متفاوتی را انجام دهد. به عنوان مثال با فشار آوردن کوتاه به لبه ها، اپلیکیشن دوربین آماده بکار می شود و یا با فشار بیشتر لبه ها، اسکرین شات گرفته شود. این قبیل برنامه ها می‌تواند توسط کاربر برای این گوشی تعریف شود. برای نمونه کاربر می تواند با یک فشار طولانی و یا کوتاه، چراغ قوه خود را فعال کرده و یا شروع به ضبط صدا کند.

در حالی که قابلیت های نرم افزاری اچ تی سی یو 11 بسیار جلب توجه می کند، اما این دستگاه با مشخصات سخت افزاری مناسب و قابل توجهی نیز همراه شده است. این دستگاه دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل بوده که توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. گوشی HTC U11 از پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت می‌گیرد – این همان تراشه ای است که در نسخه آمریکایی گلکسی اس 8 قدرتنمایی می‌کند –

نسخه آمریکایی اچ تی سی یو 11 دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و این در حالیست که نسخه بین المللی آن به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. هر دو نسخه از طریق کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهند بود. این اسمارت فون دارای پورت یو اس بی نوع C برای شارژ و انتقال داده ها بوده و به مانند برخی از رقبای خود، جک هدفون 3.5 میلیمتری را از دست داده است. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی آن از شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی کرده و سنسور اثر انگشت آن در پنل جلویی تعبیه شده است.

در بخش ثبت تصاویر نیز اچ تی سی یو 11 دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی که به تکنولوژی های اختصاصی اولترا پیکسل 3 و فوکوس خودکار UltraSpeed این کمپانی مجهز شده است. دهانه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با 30 فریم بر ثانیه و یا ویدیوهای فول اچ دی تا 120 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی آن نیز می تواند ویدیوهای فول اچ دی تا 30 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

این دستگاه در 153.9 میلیمتر درازا، 75.9 میلیمتر پهنا و ضخامت 7.9 میلیمتر محدود شده و 169 گرم وزن دارد. وجود گواهینامه IP67 مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را تضمین می کند.

برنده مقایسه سامسونگ گلکسی اس 8 با اچ تی سی یو 11

شاید انتخاب برنده مقایسه بین گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 کار چندان آسانی نباشد. در حالی که گلکسی اس 8 با یک طراحی آینده نگرانه و با نمایشگر منحنی بی نهایت خود، جلوه خاصی دارد، اچ تی سی یو 11 به نظر می رسد که از طراحی سنتی تری برخوردار است، هر چند که طراحی منحصر به فرد این گوشی نیز آن را در بین رقبای خود یک سر و گردن بالاتر نشان می‌دهد.

وجود لبه های کارآمد و ویژگی اج سنس در مدل یو 11 نکته ایست که می تواند برتری این گوشی را نشان دهد، هر چند که قیمت آن نیز در برابر گلکسی اس 8 نکته مثبت دیگری خواهد بود.

هر دو گوشی دارای جوانب مثبت و منفی هستند که می تواند کاربر را به خرید آن ترغیب کنند. اجازه دهید در این مقایسه، برنده واقعی را ما مشخص نکنیم. شما بگویید که کدام گوشی را به عنوان برنده واقعی انتخاب می کنید؟ آیا در این رقابت اچ تی سی یو 11 را برنده می دانید یا گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[toggle title=”همچنین بخوانید…” state=”open”]

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس

نبرد دو ابرقدرت؛ سامسونگ گلکسی اس ۸ در برابر شیائومی می ۶

مقایسه گوشی نکسوس ۶ پی و گوگل پیکسل ایکس ال

[/toggle]

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر