;
coinex

اسکنر اثرانگشت درون صفحه نمایش باعث ایجاد اشکال در روشنایی نمایشگر می شود

اسکنر اثرانگشت درون صفحه نمایش باعث ایجاد اشکال در روشنایی نمایشگر می شود

سامسونگ قصد دارد اسکنر اثرانگشت را در گوشی های آینده خود به درون صفحه نمایش منتقل کند، اما با مشکلاتی مواجه شده است.

این مشکل در حقیقت با روشنایی نمایشگر در ارتباط است؛ نواحی پیرامون اسکنر اثرانگشت ، روشن تر از سایر نواحی صفحه نمایش می شود. این اطلاعات توسط یکی از منابع داخلی تولید کننده منتشر شده است. تصویر بالا نشان می دهد که این اشکال، به چه شکلی مشاهده می شود. این منبع داخلی همچنین اعلام کرد که اپل نیز با همین مشکل ست و پنجه نرم می کند.

بسیاری از افراد امیدوارند که گوشی گلکسی نوت 8 به این تکنولوژی مجهز شود؛ هرچند به نظر نمی رسد که این مشکل به آسانی برطرف شود. اگر سامسونگ بخواهد دستگاهی را با این تکنولوژی معرفی کند، قطعا تلاش می کند تا طراحی بی نقصی را ارائه دهد. هیچکس شکست سامسونگ و فراخوانی گوشی های گلکسی نوت 7 را از خاطر نمی برد.

دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به اسکنر اثرانگشت مجهز شده اند که در پنل پشتی و در کنار دوربین قرار گرفته است. بسیاری از کاربران از جایگاه نامناسب این اسکنر انتقاد کرده اند؛ چرا که دسترسی آن را دشوارتر کرده و نزدیکی آن به دوربین باعث می شود که لنز آن کثیف شود. البته انتقادها درباره این گوشی هوشمند مثبت بوده و فروش فوق العاده ای داشته است.

از طرف دیگر، کمپانی اپل اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که اسکنر اثرانگشت را درون دکمه پاور قرار می دهد. این تکنولوژی به چیزی که برای اولین بار در گوشی سونی اکسپریا زد 5 دیدیم، شباهت دارد. این شرکت کوپرتینو همچنین پتنتی را در اختیار دارد که در آن، سنسور اثرانگشت درون نمایشگر قرار می گیرد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از این دو تکنولوژی به گوشی آیفون 8 راه پیدا می کند، هرچند که قرار گرفتن پتنت اول چندان دور از ذهن نیست.

.

منبع: gizmochina

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر