;
coinex

هکرها 32 ترابایت از کدهای مخفی ویندوز 10 را منتشر کردند

هکرها 32 ترابایت از کدهای مخفی ویندوز 10 را منتشر کردند

مجموعه کاملی از کدهای نرم افزاری مخفی ویندوز 10 لو رفته است.

این خبر که برای اولین بار توسط Register منتشر شده، اعلام می کند که بیش از 32 ترابایت داده که شامل کدهای منبع ویندوز 10 و کدهای دیگری که تنها برای استفاده داخلی در مایکروسافت طراحی شده، لو رفته است. کمپانی مایکروسافت تایید کرده که این فایل ها، قانونی بوده اند و بیشتر آنها درواقع کدهایی بودند که مایکروسافت برای سخت افزار کامپیوترهای شخصی، پورت های یو اس بی، وای فای و درایوهای بلوتوث از آنها استفاده می کند.

هکرها در حال حاضر این دسترسی را دارند که در این داده ها جستجو کرده و آسیب پذیری های مورد نظر خود برای انواع سوء استفاده ها را کشف کنند.

این خبرگزاری مدعی شده که پروسه نفوذ و دریافت این کدها از ماه مارس گذشته (اسفند) آغاز شده است. مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده است که کدهای لو رفته همگی قانونی بوده اند و به نظر می رسد که تمامی آنها از Shared Source Initiative گرفته شده اند؛ برنامه ای تحت مدیریت مایکروسافت برای اشتراک گذاری کدهای منبع ویندوز با برترین تولید کننده های کامپیوترهای شخصی و دیگر شرکا.

سخنگوی مایکروسافت در این باره گفته است: “بررسی های ما نشان می دهد که این فایل ها درواقع بخشی از کدهای منبع Shared Source Initiative بوده اند که توسط سازندگان اصلی تجهیزات و دیگر شرکا مورد استفاده قرار می گیرند.”

علاوه بر این کدهای سخت افزاری، نسخه های بیشماری از ویندوز 10 که تا به حال از مایکروسافت خارج نشده بودند نیز به بیرون درز کرده اند.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر