;
coinex

وان پلاس هیچ برنامه ای برای پیاده سازی حافظه های قابل گسترش ندارد

وان پلاس هیچ برنامه ای برای پیاده سازی حافظه های قابل گسترش ندارد

موسس وان پلاس، کارل پی در شبکه اجتماعی ردیت اعلام کرد که وان پلاس هیچ برنامه ای برای پیاده سازی حافظه های قابل گسترش ندارد.

اخیرا کارل پی در برنامه RAMA در ردیت در پاسخ به یکی از سوالات کاربران مبنی بر اینکه آیا وان پلاس قصد استفاده از حافظه های داخلی برای گوشی های آینده خود را دارد یا خیر، این گونه پاسخ داد که او فکر نمی کند این مسئله ای است که کاربران به آن علاقه مند بوده و به آن اهمیت دهند (شایان ذکر است که Reddit Ask Me Anything برنامه ای در شبکه اجتماعی ردیت است که هر از چند گاهی از یکی از افراد مشهور و تاثیرگذار جهان، سوالاتی پرسیده می شود و او نیز به سوالات پاسخ خواهد داد).

خواه ناخواه بسیاری از کاربران این گونه فکر می کنند که قابلیت گسترش حافظه برای گوشی های هوشمند به عنوان یک گزینه مناسب به حساب می آید اما به نظر می رسد که کارل پی (Carl Pei) این گونه می اندیشد که استفاده از حافظه داخلی نسبت به حافظه های جانبی از مزایای بیشتری برخوردار است.

از نظر پی، یکی از دلایل این است که سرعت حافظه داخلی بیشتر از حافظه های جانبی بوده و بنابراین کاربران در هنگام کار با دستگاه های خود، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی سریعتری داشته و در نتیجه تجربه بهتری کسب می کنند.

اگر همه قسمت های دستگاه کار خود را به خوبی و بدون هیچ عیب و نقصی انجام دهند، حقیقتا از این مورد می توان به عنوان یک مزیت یاد کرد. در همین راستا، وان پلاس نیز همواره برای گوشی های خود حافظه های داخلی زیادی را ارائه داده و شاید به همین دلیل است که کارل این گونه می اندیشد که این مسئله به عنوان یک چالش برای طرفداران گوشی های این کمپانی به شمار نمی آید.

با توجه به سخنان موسس این کمپانی چینی به راحتی می توان درک کرد که چرا آخرین پرچمدار وان پلاس، وان پلاس 5 درست همانند وان پلاس 3 تی، وان پلاس 3 و وان پلاس 2 از گزینه 64 گیگابایتی برای حافظه داخلی بهره مند شده اند؛ البته نسخه اولیه وان پلاس وان نیز دارای چنین گزینه ای برای حافظه داخلی بود.

علاوه بر این، نسخه 128 گیگابایتی نیز برای گوشی های وان پلاس 3 تی و وان پلاس 5 ارائه شده بود و با این اوصاف، به نظر می رسد نیاز اکثر کاربران پوشش داده شده است. هر چند از این موضوع نمی توان غافل شد که هنوز بسیاری از کاربران خواهان افزایش این ظرفیت از حافظه بوده و از کارت میکرو اس دی به عنوان یک مزیت در گوشی های هوشمند امروزی یاد می کنند.

اما کاربرانی که قصد دارند باز هم از حافظه های جانبی برای افزایش ظرفیت حافظه داخلی گوشی وان پلاس خود استفاده کنند، می توانند از طریق حافظه های فلش یو اس بی نوع سی یا مبدل های میکرو اس دی به یو اس بی نوع سی، از حافظه بیشتری نیز بهره مند شوند.

در انتها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کارل پی اعلام نکرد که کمپانی وان پلاس حافظه های جانبی را “هرگز” پیاده سازی نخواهد کرد، بلکه او به این موضوع اشاره داشت که “حداقل در حال حاضر”، این کار جزء دستور کار وان پلاس نیست.

با این اوصاف به نظر می رسد شاید کمپانی وان پلاس حافظه های جانبی را حداقل به عنوان یک گزینه مورد علاقه کاربران در نظر گرفته و یا اینکه پیش‌تر نیز به آن فکر کرده است.

به هر حال به نظر می رسد که تنها با گذر زمان است که می توان به نیت و هدف اصلی این کمپانی جویای نام پی برد.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر