;
coinex

رونمایی از نسل هشتم رولزرویس فانتوم ، ابر خودرویی در نهایت تجمل

رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی

رولزرویس فانتوم (Rolls Royce Phantom) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز بزرگ فوق لوکس که از سال 1925 میلادی در خط تولید شرکت خودروسازی بریتانیایی رولزرویس قرار دارد. این خودرو تا کنون هفت نسل خود را پشت سر گذاشته و قدیمی ترین برند و مدل در حال تولید و موجود در خط تولید یک شرکت در تاریخ خودروسازی جهان به شمار می آید.

در طی 9 دهه حضور این خودرو در بازارهای جهانی، پیش آمده که بین ارائه نسل‌های مختلف این خودروی لوکس وقفه‌ای پیش آید، اما اینبار شرکت رولزرویس نسل جدید را مستقیما با نسل فعلی که در خط تولید قرار دارد و از پیشرانه‌ها و تکنولوژی غول خودروسازی آلمانی، شرکت ب ام و سود می برد، جایگزین خواهد کرد.

شرکت رولزرویس در روز گذشته نسل جدید از خودروی رولزرویس فانتوم جدید را که قرار است سال آینده راهی بازارهای جهانی گردد، به نمایش عمومی گذاشت.

طراحی بدنه و نمای ظاهری رولزرویس فانتوم نسل هشتم مدل سال 2018 میلادی

گذشته از نمای کلی ظاهری که وجه مشخصه خودروهای این شرکت بوده، رولزرویس فانتوم جدید چه از لحاظ شاسی و چه از لحاظ تکنولوژی ساخت به طور کامل یک خودروی جدید به حساب آمده و تفاوت‌های بسیاری با نسل قبلی خود دارد. رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 از یک پلتفرم بدنه جدید کاملا جدید و ساخته شده از آلومینیوم سود برده که علاوه بر وزن پایین و استحکام بالا، برنامه این شرکت برای ارائه نسل جدید از خودروهای فوق لوکس از جمله نمونه شاسی بلند Cullinan را پایه ریزی خواهد کرد.

رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 با فاصله دو محور عقب و جلوی 3.556 میلیمتری خود، اندکی کوتاه‌تر از نسل فعلی این خودرو بوده و طولی برابر با 5.771 میلیمتر دارد. سیستم تعلیق نیز در بیشتر بخش‌ها از فلز آلومینیوم ساخته شده و با استفاده از تکنولوژی‌های مدرنی مانند کمک فنرهای بادی با کنترل الکتریکی، ابزار کنترل لغزش بدنه هوشمند (Active Anti Roll Bars) و سیستم تعلیق تطبیقی که از دوربین‌های متعدد برای بررسی وضعیت سطح مسیر پیش رو استفاده می‌ کند، سواری بسیار نرم و بی صدایی را برای این خودرو به ارمغان آورده که شرکت رولزرویس در توصیف آن از عبارت سواری شبیه به قالیچه پرنده یاد می‌کند.

جلو پنجره این خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش ارتفاع داشته و مطابق سایر مدل‌های رولزرویس با پوششی از فولاد ضد زنگ پوشانده شده است. رینگ‌های استاندارد رولزرویس فانتوم نسل جدید نیز در سایز بسیار بزرگ 21 اینچ بوده که قابل تعویض با نمونه 22 اینچی به صورت سفارشی خواهند بود. یکی دیگر از نکات قابل توجه این خودرو، لامپ‌های جلویی با استفاده از لیزر بوده که شعاع دید راننده را به فاصله ای نزدیک به 600 متر افزایش خواهد داد.

رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی با توجه به مواد اولیه استفاده شده در ساخت بدنه و شاسی وزن خالصی در حدود 2.660 کیلوگرم داشته است. البته این وزن اندکی بیشتر از نسل فعلی این خودرو بوده اما این افزایش وزن مربوط به ابزار و ادوات نصب شده از جمله صفحات جاذب صدا، پوشش‌های آکوستیک سه لایه بر روی شیشه‌ تمامی پنچره‌ها و تایرهای با کیفیت بسیار بالا و صدای تولیدی بسیار کم  بوده که رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 را به ساکت ترین خودروی موجود در بازارهای جهانی تبدیل خواهد کرد.

موتور و پیشرانه رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی

هرچند هنوز به صورت رسمی از موتور و پیشرانه موجود در رولزرویس فانتوم نسل جدید اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما بر اساس اعلام این شرکت پیشرانه جدید این خودروی جدید توانایی تولید نیروی کافی برای این هیولای فوق لوکس و گرانقیمت را خواهد داشت. به احتمال بسیار زیاد، پیشرانه استفاده شده در رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی یک موتور غول پیکر 12 سیلندر خورجینی 6.75 لیتری جدید مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل (Twin Turbo) خواهد بود.

این موتور توانایی تولید حداقل نیرویی معادل 563 اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز در رقم بسیار بالای و قابل توجه 664 پاوند بر فوت (معادل 900 نیوتون متر) بوده که از دور موتور 1.700 RPM در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. با توجه به این ارقام رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی هم از لحاظ توانایی موتور (110 اسب بخار) و هم از لحاظ گشتاور تولیدی (188 نیوتون متر) قدرتنمدتر از نسل فعلی خود خواهد بود. نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده 8 سرعته پیشرفته به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل شده و با استفاده از سیستم‌های کنترلی، میزان انتقال نیروی موتور در دو دنده ابتدایی تحت نظر قرار گرفته تا با توجه به گشتاور بسیار بالا، از هرزگردی چرخ‌ها جلوگیری گردد.

این پیشرانه غول پیکر V12 رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 با وزنی بیش از 2.5 تن را در زمانی در حدود 5.1 تا 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز با توجه به محدودیت‌های قانونی مانند سایر محصولات این شرکت به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. البته با توجه به اظهار نظر این شرکت، رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی، به راحتی توانایی گذر از سرعت 186 مایل در ساعت (معادل 300 کیلومتر در ساعت) را خواهد داشت.

طراحی داخلی و کابین رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی

کابین رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 با توجه به سنت‌های این خودرو ساخته شده و مملو از کنترلرهای دایره‌ای شکل کلاسیک است. عقربه‌های پشت آمپر نیز در سه بخش طراحی شده که به نمایش سرعت خودرو، دور موتور و دما و میزان سوخت خودرو اختصاص یافته است که اگرچه کلاسیک و آنالوگ به نظر می رسند اما تنها بخشی از یک صفحه نمایش با کیفیت بالای دیجیتال هستند. در ساخت این خودرو علاوه بر ابزار تزئینی مانند “نمای سه بعدی DNA راننده ساخته شده از طلای 24 عیار”، تمامی تکنولوژی‌های روز خودرو نیز حضور داشته و رولزرویس فانتوم نسل هشتم را به یکی از مدرن‌ترین نمونه‌های موجود در بازار خودرو تبدیل خواهد کرد.

صندلی های عقب نیز مانند سایر مدل‌های رولزرویس فانتوم فضای بسیار زیادی را برای بخش پاهای سرنشینان در نظر گرفته و امکانات متعددی مانند سیستم تهویه مطبوع با تنظیمات اختصاصی، کنسول میانی، نمایشگرهای بزرگ 12 اینچ مجهز به قابلیت‌های سرگرمی و رفاهی، سینی‌های ساخته شده از چوب با کیفیت بالا، پوشش‌های چرمی و کف پوش‌های پارچه‌ای را به آنان اختصاص داده است. درهای عقبی نیز بر خلاف اکثر خودروهای استاندارد موجود در بازار به سمت عقب باز شده و موجب سهولت بیشتر سرنشینان در سوار و پیاده شدن می‌گردد.

قیمت در بازارهای جهانی

برای رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی هنوز به صورت رسمی قیمتی اعلام نشده است. نسل فعلی این خودرو در حال حاضر با قیمتی معادل 423.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 600 میلیون تومان با احتساب دلار 3.780 تومانی در زمان نگارش) در مدل استاندارد و 498.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 882 میلیون تومان) به فروش رسیده و به نظر می رسد که مدل جدید نیز با قیمتی در همین حدود و معادل 530.000 دلار (برابر با 2 میلیارد تومان) به مشتریان خاص این خودرو ارائه گردد.

زمان ارائه به بازارهای جهانی

مانند سایر جزئیات رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی، زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار نیز اعلام نشده اما بر اساس گفته‌های مدیران این شرکت این خودرو اوایل سال آینده میلادی (سال 2018 میلادی) روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

رقبا در بازارهای جهانی

از معدود رقبای این خودروی خاص، لوکس و گرانبها می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

  • مرسدس می باخ (Mercedes Maybach) مدل S550 با قیمتی در حدود 200.000 دلار (معادل 756 میلیون تومان)
  • بنتلی فلاینگ اسپرز (Bentley Flying Spurs) با قیمتی در حدود 240.000 دلار (معادل 907 میلیون تومان)
  • بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne) با قیمتی در حدود 300.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 130 میلیون تومان)

 

تاریچه شرکت رولزرویس

شرکت رولزرویس در سال 1906 میلادی توسط چالز رولز (Charles Rolls) و هنری رویس (Henry Royce) در کشور انگلستان تاسیس شد. این شرکت فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و از آن زمان تا کنون به ساخت انواع خودروهای لوکس و تجملی، پیشرانه‌های خودروهای نظامی، انواع موتور هواپیما و موتور کشتی پرداخته است. شرکت رولزرویس در حال حاضر و از سال 2003 تحت مالکیت کامل شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و آلمان قرار دارد.

از خودروهای مطرح این برند لوکس بریتانیایی می‌توان به مدل‌‌های The Silver Ghost محصول سال 1907 میلادی، رولزرویس فانتوم محصول سال 1925 میلادی و Wraith محصول سال 1938 میلادی اشاره کرد.

 

مشخصات فنی رولزرویس فانتوم مدل سال 2018 میلادی در یک نگاه

رولزرویس فانتوم مدل سال 2018
حجم موتور (لیتر) 6.75
تعداد سیلندر 12
قدرت موتور (اسب بخار) 563
گشتاور (نیوتون متر) 900
مصرف سوخت  (شهر)
مصرف سوخت (بزرگراه)
مصرف سوخت (ترکیبی)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 5.2
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 300
قیمت پایه (میلیون تومان) 2.000

 

منبع : Caranddriver

تصاویر : Netcarshow

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر