;
coinex

راه هایی که باعث می شود یک کارآفرین خواب آلود سحرخیز شود

راه هایی که باعث می شود یک کارآفرین خواب آلود سحرخیز شوداگر دیر از خواب بلند می‌شوید، به دلیل تنبلی نیست. به‌احتمال‌ زیاد برنامه روزانه شما به‌عنوان یک کارآفرین هوشمندانه نیست و باید درباره لیست فعالیت‌های خود تجدیدنظر کنید. تا رسیدن به جزیره موفقیت راهی نیست، فقط باید کشتی کسب و کار خود را با دقت هدایت کنید تا به صخره‌های مشکلات برخورد نکند. اگر می‌خواهید روزهای کاری خود را با انگیزه آغاز کنید، در ادامه با تکرا همراه باشید.

صرف‌نظر از اینکه چقدر روزانه می‌خوابید، ظاهراً هیچ‌وقت به‌اندازه کافی از این خواب‌های لذت‌بخش سیر نمی‌شوید. ساعت زنگ‌داری که در کنار تخت شما قرار دارد همیشه نقش یک اتفاق بد برای شروع روز را برایتان ایفا می‌کند و منتظر است برای بار آخر دکمه توقف آن را فشار دهید. بااینکه می‌دانید کارهایی برای انجام شدن منتظر شما هستند، ولی نمی‌توانید به‌راحتی از جای گرم‌ونرم خود دل بکنید.

این به خاطر تنبلی شما نیست. چون انجام دادن کارها در طول روز سخت هستند، باعث می‌شوند که شما بیش‌ازحد خسته شوید. بهتر است بدانید که اگر کمی بیشتر خواب لذت‌بخش صبح گاهی را تجربه کنید، بازده کاری شما بیشتر خواهد شد. مشکل اینجاست که شما هنوز تکنیک درست برای بلند شدن از خواب و آغاز روز ماجراجویانه خود را اجرا نکرده‌اید. نگران نباشید، بیدار شدن در صبح زود حتی برای افرادی مثل شما که دیر از خواب بیدار می‌شوید هم آسان است، فقط باید چند برنامه برای ایجاد تغییر در عادت‌ها، شیوه زندگی و تفکر ذهنی را اجرایی کنید.

۱- با بیولوژی خود مبارزه نکنید

بیدار شدن

به‌عنوان یک کارآفرین بهتر است که اولویت خود را بازده بالا و رسیدن به اهداف قرار دهید؛ بنابراین، برای به حداکثر رساندن بهره‌وری باید در نظر بگیرید که چگونه و از چه راهی به این خواسته‌ها برسید. اگر کار شبانه شما زیاد است، مجبور می‌شوید دیر به تخت خواب خود بروید، اگر هم کار شما از صبح زود شروع می‌شود، پس باید زود از خواب بیدار شوید. اغلب افراد دوست دارند که دیر بخوابند و زود از خواب بیدار شوند، ولی داشتن هردوی این‌ها امکان‌پذیر نیست. افراد سالم روزانه بین ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند.

برای مثال اگر ساعت ۱۱:۳۰ شب بخوابید، باید ساعت ۷:۳۰ صبح بیدار شوید، هرچقدر زودتر بیدار شوید، بازده روزانه شما کمتر خواهد شد. اگر می‌خواهید زودتر بیدار شوید، بایستی که زودتر به تخت خواب بروید. بله این حرف ظاهرا، مانند توصیه‌های والدین سخت‌گیر است ولی شما نمی‌توانید با بیولوژی خود مبارزه کنید. دیر خوابیدن و زود بیدار شدن غیرطبیعی است.

۲- ساعت هشداردهنده را زمان خواب کنار خود قرار ندهید

هشدار صبح گاهی

بسیاری از افراد کارآفرین می‌خواهند که صبح رأس یک ساعت خاص بیدار شوند. آن‌ها هشدار ساعت را برای یک‌زمان معین تنظیم می‌کنند، ولی بعد از دو یا سه بار تمدید زمان، بیدار می‌شوند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، بهتر است بدانید که انجام دادن چنین کاری باعث احساس راحتی و آرامش بیشتر نیست و نتیجه آن برعکس خواهد بود. تعویق انداختن در هشدار ساعت، چرخه خواب و ساعت بدن شمارا مختل می‌کند، همچنین باعث ایجاد اختلال در ارتباط بین مغز و صدای زنگ هشدار بیدار شدن از خواب می‌شود. درنتیجه شما خسته‌تر خواهید شد و تاثیر زنگ هشدار نیز به‌مرورزمان بر بیدار شدن شما کاهش خواهد یافت.

بر اساس مطالعات بازده بدن ما زمانی به حداکثر می‌رسد که بر اساس یک قانون دائمی عمل کند. شما باید در اولین هشدار از خواب بیدار شوید و آن را به تعویق نیندازید. هشدار را برای ساعتی که می‌خواهید تنظیم کنید و ساعت را تا جایی که می‌توانید دور از تخت خواب قرار دهید (در حدی که صدای آن شنیده شود). همین امر باعث می‌شود تا از تخت خواب بلند شوید و آن را خاموش‌کنید.

۳- یک‌روال ثابت را دنبال کنید

زنگ هشدار

سازمان‌دهی و شتاب، دو ستون زندگی یک کارآفرین مولد و پربازده هستند. بدون سازمان‌دهی نمی‌توانید به‌طور مؤثر کارکنید. بدون شتاب، سوخت موتور ایجاد انگیزه شما به اتمام خواهد رسید و هرگز انرژی ذهنی موردنیاز برای مقابله با سخت‌ترین وظایف خود را به دست نخواهید آورد.

بهترین راه برای ترکیب کردن این دو روش و رسیدن به یک زندگی دلخواه، ایجاد یک‌ روال صبحگاهی منظم است. ترتیب دهی به کارها باعث ایجاد حس هدفمندی در شما خواهد شد.

با نظم دهی به کارهایتان می‌توانید کم‌کم کارهای کوچک را یکی پس از دیگری انجام دهید، اگر این روال ادامه پیدا کند، کم‌کم جرئت انجام دادن کارهای سخت‌تر را هم خواهید یافت تا وقتی‌که بتوانید تیک تمام‌کارهای خود در to-do list را بزنید.

روال‌ها به شما اجازه می‌دهند تا یک روز را به‌سادگی شروع کنید و با کوله باری از کارهای انجام‌شده، آن را به اتمام برسانید.

۴- به عنوان کارآفرین تصدیقاتی را برای موفقیت خود ایجاد کنیدکارآفرین

اعتراف می‌کنم: من در مورد تصدیقات و اثربخشی آن‌ها شک و تردید دارم، اما من هنوز از آن‌ها استفاده می‌کنم و تقریباً هرروز برای من تاثیر دارند.

من هرروز صبح به خود می‌گویم «من اهدافی دارم، اگر برای رسیدن به آن‌ها تلاش نکنم به آن‌ها نمی‌رسم». همین جمله کوتاه به من می‌گوید که باید به کجا برسم و زمان از طلا هم گران‌بهاتر است. همین امر باعث می‌شود تمام اعمال من جهت‌گیری خاصی برای رسیدن به هدف داشته باشند، حتی بیدار شدن از خواب! به‌عبارت‌دیگر همین امر باعث می‌شود تا من در عرض کمتر از یک دقیقه از رخت خواب راحت بلند شوم.

تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد که وقتی تصدیقات عمداً و مرتب انجام می‌شوند، مسیرهای شیمیایی مغز شما را تقویت می‌کنند که همین پیام انرژی شما را تقویت می‌کند.

تصدیق‌ها یا مواردی که در ذهن به حخود تاکید می کنید، ابزارهایی هستند که می‌توانید در تمام طول روز آن‌ها را به خود تزریق کنید تا کارای بیشتری داشته باشید.

هنگامی‌که بیدار شدن از خواب بسیار دردناک است و صبحگاهی خشک را برای شروع روزتان در پیش خواهید داشت، اگر این روال ادامه پیدا کند فاصله شما از جزیره موفقیت روز به روز دورتر و دورتر خواهد شد. خوشبختانه بیدار شدن زود از خواب صبحگاهی ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. سعی کنید میزان خوابی که بدن شما به آن نیاز دارد را شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که ذهن خود را تقویت کنید تا ساعت زنگ‌دار شما مؤثر باشد، یک‌روال را ایجاد کنید که سازمان و حرکت را تسهیل می‌کند.

آنچه می‌خواهید هرروز انجام دهید را به خود یادآوری کنید. با این کار قبل از اینکه بفهمید، پشت میز کار خود حاضر خواهید شد.

.

منبع: Entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر