;
coinex

نمایش نتایج جستجوی فوری گوگل در گوشی های موبایل متوقف خواهد شد

نمایش نتایج جستجوی فوری گوگل در گوشی های موبایل متوقف خواهد شدکمپانی گوگل قصد دارد نمایش نتایج جستجوی فوری را که به عنوان یک قابلیت سرچ یا جستجوی فوری معرفی شده بود، برای همیشه متوقف کند.

به گزارش Search Engine Land، گوگل به این نتیجه رسیده تا این قابلیت را که به صورت اتوماتیک، نتایج جستجو را همزمان با تایپ کاربر به نمایش می گذارد، حذف کند. قابلیت نمایش نتایج جستجوی فوری گوگل برای اولین بار در سال 2010 و تحت سرپرستی ماریسا مایر معرفی شد؛ خانم مایر در آن زمان، معاون ارشد در بخش جستجو و تجربه ی کاربری بود. این یک تغییر اساسی در روند تجربه ی کوگل توسط کاربران بود؛ همچنین تغییری در چگونگی استفاده از اینترنت توسط کاربران برای جستجوی دانش به شمار می رفت. گوگل در آن زمان برآورد کرده بود که نمایش نتایج جستجوی فوری باعث می شود که میلیون ها کاربر در سراسر جهان، در ثانیه های وقت خود صرفه جویی کنند، چرا که لازم نبود تمامی کلمه یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنند.

این روزها، بیش از نیمی از جستجوهای موبایل از طریق گوشی های موبایل انجام می شود و این میزان، روزانه در حال افزایش است. این در حالیست که نمایش نتایج جستجوی فوری در گوشی های موبایل، چندان منطقی به نظر نمی رسد؛ با توجه به اینکه از انگشتان و دکمه های مجازی برای برقراری تعامل با نرم افزار استفاده می کنیم و نتایج جستجو نیز دقیقا بالای کیبورد مجازی وجود دارد، نمایش نتایج جستجوی فوری در این حالت، چندان خوشایند نیست. سخنگوی گوگل در بیانیه ای که از طریق Search Engine Land منتشر کرده، اینطور عنوان کرد:
ما نتایج جستجوی فوری گوگل را در سال 2010 و با هدف ارائه ی اطلاعات مورد نظر کاربر در کمترین زمان راه اندازی کردیم. از آن زمان تا به حال، بسیاری از جستجوها از طریق گوشی های موبایل که با رابط ها و نمایشگرهای مختلفی همراه هستند، انجام می شود. باتوجه به این موضوع، به این نتیجه رسیدیم که نمایش نتایج جستجوی فوری گوگل را متوقف کنیم تا روی سریع تر و پربازده کردن جستجو در هر نوع دستگاهی متمرکز شویم.

کاربران همیشه این امکان را داشتند که این قابلیت را غیر فعال کنند، اما اینطور که از شواهد پیداست، قابلیت نامبرده برای هیمشه متوقف شده تا تجربه ی بهینه تری در موبایل و دسکتاپ، جایگزین آن شود.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر