;
coinex

مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9

مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9
امروز قصد داریم تا مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9 را مورد بررسی قرار دهیم. گوشی وان پلاس 5 (OnePlus 5) با نمایشگر آمولد فول اچ دی 5.5 اینچی در برابر هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) با صفحه نمایش بزرگ 5.9 اینچی LCD قرار می‌گیرد تا ببینیم که در پایان کدام دستگاه برنده این رقابت خواهد بود.

این دو دستگاه شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. بدنه تمام فلزی، سخت افزاری قدرتمند، دوربین دوگانه عقب، اتصالات یو اس بی نوع C و شارژ سریع اختصاصی از ویژگی‌های مشترک در هر دو گوشی هوشمند است. این دو گوشی حتی با قیمت‌های نسبتا مشابهی عرضه می‌شوند، اما مطمئنا هر دو دارای جوانب مثبت و منفی مختص به خود هستند. در این مطلب به تمامی مشخصات هر دو دستگاه به طور دقیق‌تری نگاه خواهیم کرد تا در نهایت برنده مقایسه وان پلاس 5 و هواوی میت 9 را مشخص کنیم، پس در ادامه با تکرا همراه باشید.

مشخصات وان پلاس 5

وان پلاس 5

موبایل وان پلاس 5 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که امسال صحبت‌های زیادی راجع به آن گفته شد و در حالی که بسیاری از مردم راجع به شباهت‌های بسیار زیاد آن با آیفون 7 پلاس ابراز نگرانی می‌کردند، اما این واقعیت همچنان پابرجاست که این دستگاه حقیقتا از کیفیت بسیار بالایی در ساخت برخوردار شده است.

سخت افزاری بسیار پیشرفته و نرم افزاری با ویژگی‌هایی بسیار عالی و قیمتی زیر 500 دلار از وان پلاس 5 یک گوشی تمام عیار ساخته است.

مشخصات وان پلاس 5 با پردازنده آن آغاز می‌شود. اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای 64 بیتی که با حداکثر سرعت 2.45 گیگاهرتز داده‌ها را پردازش می‌کند در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 540 قرار گرفته است.

گوشی پرچمدار جدید وان پلاس در دو نسخه متفاوت از نظر فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود. نسخه‌ای از آن دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و مدل سطح بالاتر آن به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

دوربین وان پلاس 5 یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه است که کمپانی وان پلاس تاکید زیادی بر روی آن داشته است. این دستگاه دارای یک ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی بوده که از یک سنسور 16 مگاپیکسلی سونی با دهانه دیافراگم f/1.7 و یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنزهای تله فوتو و دهانه دیافراگم f/2.6 شکل گرفته است. دوربین سلفی وان پلاس 5 نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 است.

هر دو دوربین‌های عقب و جلو قادرند تا ویدیوهایی فول اچ دی ضبط کنند، اما دوربین جلو این کار را تنها با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌دهد و دوربین عقب توانایی ضبط ویدیوی فول اچ دی تا 120 فریم بر ثانیه را دارد. ضبط ویدیوی 4K در دوربین عقب با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

گزینه‌های ارتباطی موبایل وان پلاس 5 شامل Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، DLNA و بلوتوث 5.0 است. این گوشی هوشمند همچنین از جی پی اس پشتیبانی کرده و با داشتن یک اسکنر اثر انگشت، تراشه NFC، شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج به یک دستگاه کامل تبدیل شده است.

درگاه یو اس بی نوع C برای شارژ و انتقال داده‌ها در نظر گرفته شده و جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در این گوشی موقعیت خود را حفظ کرده است. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز روزانه آن را تامین کرده، سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا روی آن پیش نصب شده رابط کاربری Oxygen OS بر بالای این سیستم عامل گوگل نقش بسته است. گوشی وان پلاس 5 با 152.2 میلیمتر درازا، 74.1 میلیمتر پهنا و 7.3 میلیمتر ضخامت، تنها 153 گرم وزن دارد. اکنون برای آنکه بتوانیم نتیجه درستی از مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9 داشته باشیم، باید به مشخصات هواوی میت 9 نیز نگاهی بیندازیم.

مشخصات هواوی میت 9

هواوی میت 9

سری میت 9 هواوی با صفحه نمایش‌های بزرگ ان شناخته می‌شوند و گوشی میت 9 هواوی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این دستگاه دارای یک نمایشگر ال‌سی‌دی 5.9 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل (کیفیت فول اچ دی) بوده و از پردازنده هشت هسته‌ای کرین 960 قدرت می‌گیرد.

پردازنده مرکزی دارای 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A73 با حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G71 MP8 بوده که توسط کمپانی ARM طراحی شده است.

فبلت هواوی میت 9 به 4 گیگابایت از نوع DDR4 مجهز است و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

عکاسی این روزها به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازاریابی هواوی تبدیل شده و به واقع نمی‌توان از تاثیر بسیار مثبت تکنولوژی لایکا در ساخت دوربین‌های هواوی چشم پوشی کرد. در گوشی میت 9 هواوی نیز از همین استراتژی استفاده شده و در ساخت ماژول دوربین دوگانه آن نام این برند مشهور آلمانی به چشم می‌خورد.

دوربین دوگانه هواوی میت 9 دارای یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی است. سنسور 20 مگاپیکسلی عکس‌هایی رنگی می‌گیرد و سنسور 12 مگاپیکسلی قادر است تا عکس‌هایی مونو کروم (سیاه و سفید) ثبت کند. تنظیمات دوربین دوگانه شامل، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری , زوم با افت کیفیت ناچیز 2X است. ویژگی‌های نرم افزاری دوربین نیز شامل تشخیص چهره، HDR و پانوراماست. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پنل جلویی با لنزهای واید و دهانه دیافراگم f/1.9 همراه شده است.

از دیگر مشخصات هواوی میت 9 می‌توان به باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد. یک باتری لیتیوم – پلیمر که از تکنولوژی سوپرشارژ این کمپانی پشتیبانی می‌کند. به ادعای این کمپانی با شارژ سریع هواوی میت 9 این دستگاه قادر است تا تنها در 90 دقیقه به طور کامل شارژ شود. این سرعت از شارژ برای یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی زمان بدی نخواهد بود.

نرم افزار هواوی میت 9 نیز قابل توجه است. این گوشی هوشمند با اندروید 7.0 نوقااز جعبه خارج شده و رابط کاربری EMUI 5.0 پوسته رویی این سیستم عامل گوگل را تشکیل می‌دهد. 159.6 میلی‌متر درازا، 78.9 میلی‌متر پهنا و 7.9 میلی‌متر ضخامت ابعاد این موبایل را نشان می‌دهد. وزن آن نیز به 190 گرم محدود شده است.

بد نیست قبل از آنکه برنده مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9 را تعیین کنیم به جدول مشخصات زیر نگاهی بیندازید.

مشخصات وان پلاس 5 هواوی میت 9
صفحه نمایش اپتیک آمولد 5.5 اینچی، 1080 در 1920 پیکسل (401ppi)، گوریلا گلس 5 ال‌سی‌دی 5.9 اینچی، 1080 در 1920 پیکسل (373ppi)، گوریلا گلس 3
پردازنده اسنپدراگون 835 با سرعت پردازش 2.45 گیگاهرتز و آدرنو 540 کرین 960 با سرعت پردازش 2.4 گیگاهرتز و Mali-G71 MP8
حافظه رم 6 گیگابایت / 8 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت / 128 گیگابایت بدون ارتقا حافظه 64 گیگابایت قابل ارتقا تا 256 گیگابایت
دوربین عقب 16 مگاپیکسل + 20 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل + 20 مگاپیکسل
دوربین جلو 16 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت 4000 میلی‌آمپر ساعت
گزینه‌های اتصال بلوتوث 5.0، NFC، وای فای، یو اس بی نوع C بلوتوث 5.0، NFC، وای فای، یو اس بی نوع C
سنسورها اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج، فشارسنج
سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا اندروید 7.1.1 نوقا

 

برنده مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9

وان پلاس 5

در مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9 به آخرین مرحله رسیده‌ایم. اکنون نوبت به آن رسیده تا برنده این مقایسه را انتخاب کنیم.

هواوی میت 9 هنگامی که به صورت جداگانه در نظر گرفته شود، یک دستگاه عالی و تمام عیار است، اما در برابر وان پلاس 5 نمی‌تواند مقاومت کند. اولین مورد آن است که میت 9 پرچمدار سال 2016 بوده و این درحالیست که وان پلاس 5 امسال به بازار موبایل وارد شده و مسلما با مشخصات سخت افزاری پرچمداران سال 2017 خودنمایی کرده است. با این حال، سخت افزاری به تنهایی ملاکی برای برتری یک گوشی هوشمند نخواهد بود.

بیشتر کمپانی‌های گوشی ساز چینی در دستگاه‌های خود از طراحی رابط کاربری شبه آیفون استفاده می‌کنند و رابط کاربری EMUI هواوی نیز استثنا نیست، اما از سوی دیگر رابط کاربری اکسیژن (Oxygen) وان پلاس به ماهیت سیستم عامل اندروید نزدیک‌تر است. در این مورد نیز شاید این محصول وان پلاس باشد که گوی سبقت را از رقیب هواوی میت 9 خواهد ربود.

اما در مقایسه گوشی‌ها باید یک مورد بسیار مهم را در نظر گرفت. برنده واقعی در این قبیل مقایسه‌ها بستگی زیادی به تجربه کاربری شما از آن دستگاه دارد. پس از این به بعد ما را در انتخاب برنده مقایسه گوشی های هوشمند یاری کنید. شما به ما بگویید که کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما برنده واقعی مقایسه وان پلاس 5 با هواوی میت 9 کدام گوشی خواهد بود؟ بخش نظرات زیر به شما تعلق دارد. برنده واقعی را شما تعیین کنید.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر